DRIESUM – Ternaard zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen, zo ook Zaterdagmiddag als Ternaard de reis onder nam naar Driesum waar het moest aan treden tegen VIOD een wedstrijd dat alle kanten uit kon gaan en waar altijd met veel strijd en inzet wordt gestreden. Helaas deze middag was het VIOD dat Ternaard alle hoeken van het veld liet zien en met dikke cijfers won.

Ternaard zit al enkele weken met personele problemen en zijn enkele basisspelers maanden uit de roulatie en waren deze middag ook nog enkele basisspelers een weekend weg. Daarom ook deze Zaterdagmiddag voor trainer van Gorsel weer puzzelen om een goed elftal neer te zetten. Zo begonnen op de bank Anne Rienk Syens en Johannes de Groot van het 2e elftal op de bank.

Onder leiding van scheidsrechter Vree Egberts uit Diever, was het VIOD dat om half drie mocht aftrappen en gelijk al in de 1e min gevaarlijk werd als een lange bal op doel wordt geschoten door VIOD-speler Erik van der Veen maar keeper Nanning Bulthuis van Ternaard nog net de bal over zijn doel kan tikken ten koste van een hoekschop. De hoekschop wordt gevaarlijk voorgebracht en hierna nog net voor de doellijn gestopt door keeper Bulthuis van Ternaard. In de 2de minuut is het Ternaard dat er gevaarlijk uit komt waarbij de verdediging van VIOD een hoekschop moet weg geven. De toe gekende hoekschop wordt door Roel Hoekstra scherp voorgebracht waarop een verdediger van VIOD de bal kan wegkoppen waarop de bal voor de voeten van Teake Jan Keegstra komt die gelijk uithaalt en zijn inzet net over het doel van VIOD ziet gaan. Zo golft het spel het eerste kwartier op en neer maar is het VIOD dat in de 16de minuut op 1-0 komt door Erik van der Veen die met zijn lob keeper Nanning Bulthuis verrast. Hierna is het VIOD dat steeds dreigender wordt en heel wat kansen krijgt om Ternaard pijn te doen. Maar in de 28ste minuut is het dan wel raak als VIOD een vrije trap mag nemen even buiten het strafschopgebied van Ternaard die door Gerard Mous wordt genomen en de bal prima voor brengt waarbij keeper Nanning Bulthuis nog net de bal over zijn doel kan tikken ten koste van een hoekschop. De hoekschop wordt hierna prima voorgebracht op de bij de tweede paal staande Jelmer Roodhart die de 2-0 inkopt voor VIOD. Zo wordt het in de 31ste minuut nog erger als een hoge bal door VIOD wordt voorgebracht en door keeper Nanning wordt gemist, is het VIOD-speler Sytse Piter Bijlsma een simpele klus om de bal in het lege Ternaarder doel te schieten en zo VIOD op 3-0 brengt. Zo liep Ternaard volkomen achter de feiten aan en is het steeds VIOD dat met inzet en felheid Ternaard bestrijdt en in de 40ste minuut zelfs op 4-0 komt door opnieuw Sytze Piter Bijlsma met een prachtig afstandsschot. Zo werd Ternaard aan alle kanten voorbijgelopen en wordt het net voor rust ook nog eens 5-0 door Erik van der Veen.

Na rust brengt trainer van Gorsel Anne Rienk Syens in het veld voor Wesley Plooy. Wat kon Ternaard nog in de 2e helft? Het is in de 46ste minuut Diether de Jong die vanaf links prima naar binnen komt en mag uithalen, maar helaas zijn inzet gaat hoog over het VIOD-doel. Het is echter VIOD dat in de 50ste minuut opnieuw toe slaat als VIOD-speler Jelmer Roodhart Ternaard speler Roel Hoekstra de bal ontfutselt en daarna de bal mee geeft aan Sytse Piter Bijlsma die alleen mag afgaan op keeper Nanning Bulthuis van Ternaard en simpel de 6-0 in de touwen joeg. In de 55ste minuut wisselt trainer van Gorsel nog de niet fitte Ronald Post voor Johannes de Groot die hierna nog enkele kansen kreeg, maar ook hij kan voor Ternaard de eer niet redden. Zo ebt deze wedstrijd naar het einde waarbij VIOD nog enkel goede kansen kreeg, maar de eindstand werd 6-0 en dus opnieuw een slechte dag voor Ternaard dat volgende week thuis Ouwe Syl ontvangt.