Dinsdagavond zou tegen 4e klasser Friesche Boys worden geoefend, maar helaas belden deze af. Gelukkig was 3e klasser Anjum bereid te komen oefenen in Ternaard, en onder leiding van scheidsrechter van der Bij uit Leeuwarden was het Anjum dat even over half acht mocht aftrappen.

Het is Ternaard dat de eerste goede kans krijgt als Jitse de Beer zich prima vrij speelt en hierna de bal vanaf links voor brengt op Gosse Reinder Kingma waarbij de bal over Gosse heen gaat maar voor de voeten van Martinnus Hannema komt die meteen uithaalt, maar de bal naast het Anjummer doel schiet. Hierna is het Anjum dat dreigender wordt en twee tot drie kansen krijgt maar slacht inschieten en goed keeperswerkvan Bert Bakker leidden tot geen doelpunten. Dat doet Ternaard wel i de 20e minuut wel als Ternaard gaat jagen en Jitse de Beer met een prachtige pass Gosse Reinder Kingma weg stuurd die alleen richting doelman Turkstra van Anjum gaat en beheerst de 1-0 inschiet. Meteen is het hierna Jelle Soepboer die alleen op volle snelheid richting doelman Turkstra af gaat en hem omspeelt maar wordt aangetikt en Jelle komt ten val. Na behandeling van Jelle mag Ternaard een vrije trap nemen op links die door Jitse de Beer wordt genomen en prachtig ingeschoten, maar de bal wordt nog net door keeper Turkstra van Anjum over zijn doel getikt wat Ternaard een hoekschop zou opleveren,echter zonder resultaat. Maar in de 35e minuut komt dan toch langszij als Pope Bauke Holwerda de buitenspelval omzeilt en hierna  de 1-1 scoord. Grensrechter Braaksma echter had buitenspel geconstateerd, maar scheidsrechter van der Bij oordeelde dat hij dat anders had gezien en keurde het doelput goed. Rust derhalve 1-1.

Na rust kwam bij Ternaard in het veld Hayo Greydanis, David de Vries, Jurjen Sipma, Kevin Post, Roel Hoekstra en KeeperAnne Hellinga. Ternaard pakt het prima op en krijgt ook mogelijkheden. Tot twee maal toe mist Gosse Reinder Kingma twee prachtige kansen om voorzetten van Kevin Post en David de Vries te verzilveren.. Een geweldige pass van Jitse de Beer op Jelle Soepboer die alleen door kan gaan richting Doelman Turkstra van Anjum, is het de laatst genoemde die prima red op de inzet van Jelle Soepboer. Zo voetbald Ternaard prachtig en legd een paar goede aanvallen op de mat. In de 70e minuut is het Anjum dat op links een vrije trap mag nemen die recht op doelman Anne Hellinga wordt geschoten die de bal wegstompt, echter voor de voeten van een Anjummer speler die simpel de bal  kan inschieten en de stand op 1-2 brengt. Maar in de 75e minuut trkt Ternaard de stand weer gelijk als Gosse Reinder Kingma prima Roel Hoekstra weg stuurt die er alleen van door gaat en hierna beheerst keeper Turkstra verschalkt en de 2-2 inschiet. Balverlies op het middenveld leidt ertoe dat Anjum er snel uitkont en de 2-3 kan scoren. Echter in de slotminuten nog de kans voor Ternaard op de verdiende gelijkmaker als een voorzet vanaf rechts in één keer op de slof wordt genomen door Roel Hoekstra waarbij de bal net naast het Anjummer doel beland. Meteen hierna fluit de goed leidende scheidsrechter van der Bij voor de laatste maal, en kan Ternaard terug kijken op een goede en nuttige oefenwedstrijd. Zaterdag wacht de beker wedstrijd uit tegen 5e klasser Jistrum 1.