Afgelopen zaterdag was het een belangrijke wedstrijd voor zowel Ternaard als Friese Boys. De winnaar zou aanhaken bij de grote middenmoot van de vierde klass B en de verliezer voorlopig afhaken. Ternaard heeft uit de laatste wedstrijden weinig punten weten te behalen en de laatste winstpartij dateert alweer van een maand terug in de uitwedstrijd tegen Dokkum. Voor Ternaard dus zaak om de drie punten mee te nemen naar het hoge noorden.

Dat Friese Boys een niet te onderschatten ploeg is bleek al direkt na de aftrap. Na een minuut spelen was het spits Sander Hoekstra die vrij mocht inkoppen op het doel van Ternaard, echter miste hij het doel en verdween de bal naast. Je zou zeggen dat Ternaard gewaarschuwt was maar na vijf minuten spelen was het opnieuw Friese Boys dat gevaarlijk werd. Nu was het Pier Kempenaar die vrij voor de keeper van Ternaard mocht inschieten, maar hij schoot op de voet van keeper Wesley Plooy. Opnieuw een waarschuwing voor de mannen van Sjoerd van Klaarbergen, die hierna beter in de wedstrijd kwamen en zo ontspon zich een gelijk opgaande wedstrijd. Daarbij moet wel gezegd worden dat de betere kansen voor Ternaard waren. Eerst was het een slechte terugspeelbal aan Friese Boys zijde die onderschept werd door Johannes Dijkstra maar hij zag zijn te slappe inzet voorlangs gaan en ook spits Gosse Reinder Kingma kon de bal niet promoveren tot doelpunt. In de 37e minuut mocht men toch even juichen aan Ternaard zijde, maar dit was van korte duur.Bij de pass van Gosse Reinder Kingma zou Jacob van der Veen in buitenspel positie staan en keurde de scheidsrechter in overleg met zijn assitent de goal af. Enige teleurstelling bij Ternaard, wat nog wel probeerde op voorsprong te komen maar de zo gewenste goal kwam er niet meer voor rust,0-0.

Na rust eenzelfde spelbeeld, Ternaard had iets meer overwicht maar moest achterin scherp blijven. Ook nu waren de beste kansen voor Ternaard maar lukte het de voorwaartsen niet de bal tegen het net te werken.Gelukkig lukte het in de 66e minuut Jacob van der Veen wel. Een goede combinatie over rechts kwam uiteindelijk bij Jacob voor de voeten en deze wist met een geweldig schot  de keeper van Friese Boys te verschalken,0-1. Een mooie opsteker aan Ternaard zijde. Na deze goal ging Friese Boys meer en meer de lange bal hanteren en probeerde Ternaard naar achteren te drukken. Dit leverde ook nog een aantal mogelijkheden op maar keeper Plooy was vanmiddag niet te capituleren. Ternaard kwam steeds meer in de mogelijkheid om te counteren, maar miste vanmiddag toch wel een afmaker. Toch was het Ternaard dat de score wist te  verdubbelen. Een lange val van keeper Wesley Plooy kwam bij Danny Post terecht en deze mocht  na een fantastische aanname alleen doorgaan en de eindstand op het scorebord brengen, 0-2.

Een mooie driepunter voor Ternaard dat op zijn beurt weer aanhaakt bij de middenmoot. Volgende week mag men het opnemen tegen Opende dat de laatste tijd goede resultaten neerzet, aanvang 14.30 uur op sportpark “De Bourfinne”

Als laatste moet nog worden opgemerkt dat de jonge scheidsrechter van vanmiddag een meer dan goede wedstrijd floot. Jammer voor deze vierde klasse, want deze jongeman zal snel doorstromen naar een hoger niveau.