Ternaard verloor zaterdagmiddag thuis het inhaal duel tegen VCR met 1-4 maar moest ook toe zien hoe 3 spelers met langdurige blessure,s uit vielen in een sportief treffen op sport-complex “De Bourfinne”. Ternaard dat na de grote nederlaag uit bij Grootegast, wilde vandaag iets recht zetten tegen VCR. Trainer Hans Blom die overigens weer voor een jaar heeft bij getekend, kende een niet al te fitte selectie. Zo begonnen de licht geblesseerden Tsjerk Meijer en Hendrik Talsma, samen met Freddy Minnema op de bank, en begonnen de A-junioren Jan Lammert van der Kooi en Alvin van der Weg in de basis.

Het was even voor half drie toen pupil van de week Martinus Hiemstra de wedstrijdbal aangeboden door van Wieren en Vellinga uit Dokkum, aan bood aan scheidsrechter van Eijden uit Ureterp, die hierna floot voor het begin van de eerste helft en VCR mocht aftrappen. De eerste actie komt van Ternaard als Gosse Reinder Kingma in de 1e minuut vrij mag uithalen maar zijn schot gaat naast het VCR doel. In de 2e minuut mag VCR een vrije trap nemen die prima wordt ingeschoten, maar ook prachtig wordt gestopt door keeper Marco Tilma van Ternaard. Maar in de derde minuut is het toch VCR dat op voorsprong komt als de verdediging van Ternaard niet goed staat en Rienk de Haas prima door gaat en beheerst de 0-1 kan inschieten. Dat is een domper voor Ternaard om al zo vroeg in de wedstrijd op achterstand te komen. Het is VCR dat hierna gemakkelijker gaat voetballen en steeds over de vleugels gevaarlijk kan worden met de behendige Abe Dreyer die overigens goed in bedwang wordt gehouden door Teake Jan Keegstra. Ternaard komt maar zelden bij het doel van VCR en dan is het in de 15e minuut bijna 0-2 als Jan Willem van der Wal alleen voor keeper Marco Tilma komt te staan maar hij denkt het op de Messie manier op te kunnen lossen en met een hak beweging te kunnen scoren. Nu gaat de bal echter naast en blijft het 0-1. In de 18e minuut opnieuw een prachtige aanval van VCR waarbij Abe Dreyer de bal prima vanaf links voor brengt op de inkomende Rienk de Haas die zo kan inschieten, maar gelukkig voor Ternaard gaat de bal over het Ternaarder doel. Maar in de 30e minuut dan eindelijk weer eens een goede aanval van Ternaard als Gosse Reinder Kingma vanaf rechts een prachtige pass geeft op Hotze Ferwerda Die in een keer de bal op z,n schoen neemt maar de bal voor langs het VCR doel schiet. Had deze doel getroffen dan was het een prachtig doelpunt geweest. In de 33e minuut raakt Roel Hoekstra aan zijn voet geblesseerd en moet het veld verlaten en komt Hendrik Talsma voor hem in de plaats. Ook Hotze Ferwerda raakt geblesseerd maar zal de wedstrijd tot de rust uitspelen. En hierna is het VCR dat nog een paar mooie kansen laat liggen, en op slag van rust krijgt Abe Dreyer nog de grootste kans als hij keeper Marco Tilma al is gepasseerd hij de bal niet in het lege doel krijgt gespeeld. Meteen hierna fluit scheidsrechter van Eyden voor de rust, en mag Ternaard blij zijn dat het nog 0-1 is.

Na de rust komt Freddy Minnema in het veld voor de geblesseerde Hotze Ferwerda en is het in de 46e minuut Jurjen Sipma die prima opkomt en met een prachtige pass de vrij staande Gosse Reinder Kingma bereikt maar helaas krijgt deze de bal niet goed onder controle en dus is de inzet een gemakkelijke prooi voor de keeper van VCR. Gelijk hierna een prima schot van Jurjen Sipma dat ook goed gestopt wordt door de keeper van VCR. Zo begint Ternaard steeds meer druk te zetten en moet VCR terug. Toch moet Ternaard ook oppassen voor de snellen  uitvallen van VCR met name Abe Dreyer moet worden afgestopt. In de 52e minuut opnieuw een kans voor Gosse Reinder Kingma die in een wirwar van spelers zal uithalen maar zijn schot wordt geblokt door een VCR speler. Teake Jan Keegstra ziet hierna zijn kopbal net naast het VCR doel gaan. In de 70e minuut raakt Gosse Reinder Kingma geblesseerd en naar het zich laat aanzien vrij ernstig.Hij wordt door beide leiders van Ternaard van het veld naar de kleedbox gedragen, waarna hij naar het ziekenhuis is gebracht voor nader onderzoek.We weten nog niet de ernst van de blessure.Zo moet ook nog de licht geblesseerde Tsjerk Meijer invallen en moet Ternaard toezien hoe in de 80e minuut opnieuw Rienk de Haas de 0-3 maakt, waarbij de bal via een Ternaard speler in het doel gaat. De wedstrijd was toen gespeeld, maar in de 85e minuut doet Hendrik Talsma iets terug voor Ternaard en redt de eer door de score op 1-3 te brengen. Ternaard probeert het nog wel maar het slotakkoord is voor VCR dat diep in de blessure tijd ook nog de 1-4 maakt uit een snelle aanval over rechts waarbij VCR speler Jan Willem van der Wal prima de bal voor brengt op de vrij staande Rienk de Haas die simpel de bal in het lege Ternaarder doel kan schieten. Gelijk hierna fluit scheidsrechter van Eyden voor de laatste maal en behaalt VCR een verdiende overwinning op Ternaard. En worden de zorgen voor Ternaard met de week groten. Volgende week wacht thuis de derby tegen Anjum. Aanvang 14.30 uur.