Afgelopen zaterdag mocht Ternaard na een vrij weekend weer de wei in en was Kootstertille de opponent. Het was al weer een tijdje terug dat beide teams elkaar ontmoeten in competitieverband, dus ploegen die redelijk onbekend voor elkaar waren. Beide ploegen hadden hun laatste wedstrijd verloren en dus wilde men zo snel mogelijk weer het zoet van de overwinning proeven.

Dat Kootstertille naar Ternaard was gekomen om de drie punten binnen te halen was al snel duidelijk. Met mooi combinatie voetbal in een beweeglijke ploeg werd Ternaard achteruit gedrukt. Ternaard probeerde er een aantal keren snel uit te komen en dat leverde ook een aantal mogelijkheden op. Deze werden helaas niet verzilverd en dat werd aan de andere kant van het veld door Kootstertille bij de eerste de beste  mogelijkheid wel gedaan. Met een steekbal werd spits Jouke Waaksma bereikt en deze wist met een droge schuiver de bal onder keeper Wesley Plooy door te schuiven, 0-1. Ternaard kwam moeilijk aan voetballen toe door snel druk zetten van Kootstertille en kon hier maar lastig onderuit voetballen. Toch mocht Ternaard de gelijkmaker noteren. Uit een mooie vrije trap van Roel Hoekstra werd Danny Post bij de tweede paal bereikt en deze gaf de bal direkt voor op de inkomende Gosse Reinder Kingma,1-1. Een mooie opsteker. En Ternaard kwam beter in de wedstrijd. Toch was het Kootstertille dat na ruim een half uur spelen weer op voorsprong kwam. Ternaard verdedigde heel matig uit en de bal werd onderschept door Kootstertille. Het schot werd van richting veranderd en leek naast het doel te gaan, maar doordat de bal aangeraakt werd kwam er behoorlijk wat effect mee  en ging de bal via de binnenkant van de paal in het doel 1-2. De grootste kans hierna was nog voor Ternaard. Jacob van der Veen werd goed aangespeeld en kon alleen op de keeper van kootstertille afgaan, echter Jacob zijn inzet was ietwat teveel getelefoneerd, zodat de keeper redding kon brengen. Rust 1-2.

Na rust was het direct weer Kootstertille wat de klok sloeg en drukte Ternaard weer in de verdediging. Keeper Wesley Plooy kon nog tweemaal inzetten van Kootstertille goed pareren maar bij een derde inzet moest ook hij  capituleren. De verdediging van Ternaard zag er niet goed uit en Gerbrand Waaksma wist zich goed vrij te spelen en kon hierna de bal hard in de bovenhoek schieten, 1-3. Zo leek de wedstrijd na 52 minuten al gespeeld. Ternaard sputterde nog wel tegen en kreeg nog een geweldige kans  op de 2-3, maar de inzet van Johannes Dijkstra was te slap en kon van de lijn gehaald worden door een verdediger van Kootstertille. Na 67 minuten mocht Kootstertille opnieuw juichen. Ternaard was in de aanval en opnieuw werd er te slap een duel aangegaan. Kootstertille kon overnemen en was met twee passes aan de andere kant van het veld. Doordat Roel Hoekstra onder de bal doorging kon Harmen Tabak alleen doorgaan richting doel. Jan Pieter Prins probberde de inzet nog te blokken, maar gleed de bal in eigen doel,1-4. De wedstrijd was gespeeld en veel gebeurde er niet meer in de laatste 20 minuten.

Al met al een terechte nederlaag maar zeker geen man over boord. Volgende week gaat Ternaard richting Kollumerzwaag waar men het opneemt tegen Friesche Boys. Een wedstrijd die belangrijk is om aan te haken bij de grote middenmoot, aanvang 14.30 uur.