K800 P1160036Voor Ternaard was het zaterdagmiddag zijn laatste competitie wedstrijd van dit seizoen en zat tevens trainer Hans Blom voor de laatste maal op de bank bij Ternaard. Voor Blija rest nog een inhaalwedstrijd, maar speelden beide ploegen om des keizers baard.

Trainer Blom van Ternaard miste deze middag de geblesseerde Roel Hoekstra en wegens werkzaamheden Anne Rienk Sijens. Hij begon op de bank met Jelle Soepboer, Anne Hellinga en de pas 15 jarige Remco van der Kooi. Het was even voor half drie als pupil van de week Sijbren van der Wal de wedstrijdbal aangeboden door Auto en Motorrijschool van der Veen, aanbood aan scheidsrechter Booisma uit Twijzelerheide die hierna floot voor de eerste helft en Ternaard mocht aftrappen. Er waren nog geen drie minuten gespeeld of Ternaard leidde al met 1-0. Het is Jacob van der Veen die op links Jan Lammert van der Kooi weg stuurd die op zijn beurt de bal bij de achterlijn prima voorzet op de inkomende Gosse Reinder Kingma die met een mooi tikje de 1-0 maakt. Een vroege trffer voor Ternaard, en wat moest dit worden vanmiddag, maar zoals zo vaak dit seizoen staakte hierna de dadendrang voor een grote zege van Ternaard,en liet de afwerking te wensen over en speelde men in te langzaam tempo. In de 14e minuut eindelijk weer eens een mooie en goede aanval van Ternaard als Jurjen Sipma van achter uit over links opkomt en enkele tegenstanders uitspeelt en hierna de bal voorbrengt op de inkomende Janco Postma, maar helaas zijn inzet vedwijnt naast het doel van Blija. Hierna is het Blija dat er gevaarlijk uitkomt als Freddy Kingma op volle snelheid richting Ternaarder doel kan gaan,maar door aant Soepboer middels een overtreding wordt afgestopt. De vrije trap zou niets opleveren voor Blija, dat in de 22e minuut opnieuw gevaarliujk kan worden als de rechterspits prima opkomt en hierna naar binnen komt en de bal voorbrengt op de vrijstaande Freddy Kingma die zo de bal in Ternaarder doel kan schieten maar hij mist volkomen de bal. Zo golft het spel op en neer met twee aanvallende lpoegen die moeilijk kunnen scoren. Pas in de 40e minuut nog een mooie aanval van Ternaard als Jitze de Beer de bal vanaf rechts voorbrengt op de volkomen vrijstaande Gosse Reinder Kingma, maar deze schiet de bal over het doel van Blija. Rust dehalve 1-0 voor Ternaard.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat moest toezien hoe Blija er na de aftrap er meteen snel uitkomt en zowaar de 1-1 scoord, maar dit deed vanuit buitenspel zo constateerde grensrechter Braaksma van Ternaard, en zodoende wordt de terffer terrecht afgekeurd door scheidsrechter Booisma. Ternaard was hierdoor gewaarschuwd  maar het is aan dovemansoren, want het is Blija dat met goede aanvallen het Ternaard erg lastig maakt en op jacht gaat naar de mgelijkmaker wat men ook wel verdiende in deze periode. Zo ook in de 60e minuut als opnieuw de gevaarlijke Freddy Kingma er alleen vandoor kan gaan en alleen voor Keeper Bert Bakker komt te staan, en het is te danken aan Bert die met een prachtige redding de gelijkmaker tegenhoud. In de 70e minuut wordt de moegestreden A/junior Jacob van der Veen – al een wedstrijd gespeeld met de A-junioren – gewisselt en komt A-Junior Jelle Soepboer voor hem in het veld die meteen in de 72e minuut zijn visite kaarjte afgeeft als hij prima over links naar binnen komt en met een vliegend schot bijna de keeper van Blija verrast, maar deze kan nog net met zijn vingertoppen de bal over het doel tikken wat Ternaard een hoekschop oplevert,die geen verandering in de stand zou brengen. In de 78e minuut is het Gosse Reinder Kingma die een grote kans krijgt als hij alleen richting Blija doel gaat, maar alleen voor de keeper de bal naast het doel schiet. Zo blift Blija er nog in geloven. Maar het is toch in de 80e minuut Jelle Soepboer die met een mooie aktie de 2-0 scoort en zo Ternaard in veilige haven loodst. In de 83e minuut de wissel bij Ternaard en verlaat Jitze de Beer het veld en brengt trainer Blom de 15 jarige Remco van der Kooi voor hem in het veld. Hierna in de 85e minuut is het nog Jan Lammert van der Kooi die de 3-0 maakt. Blija probeert het nog wel om de eer te redden, maar ook hun afwerking liet te wensen over. In de laatste minuten krijgt Gosse Reinder Kingma nog een wissel en komt Anne Hellinga voor hen in het veld. Maar de wedstrijd was gespeelt, en na 90 minuten voetbal is het scheidsrechter Booisma die voor de laatste maal fluit, en Ternaard  een moeizame overwinnig behaald op Blija. Ternaard kan terug kijken op een toch wel wat telleurstellend seizoen, en zal volgend seizoen, onder trainer Henk de Boerzeker voor een prijs gaan.