TERNAARD – Afgelopen zaterdag speelde Ternaard thuis tegen Lions ’66, die momenteel de tweede plek bezit. Ternaard daarentegen strijd nog steeds tegen degradatie en zal toch wat vaker het net moeten gaan raken wil men nog kans maken op lijfsbehoud. Voorafgaand aan de wedstrijd werd één minuut stilte gehouden, omdat trouwe supporter en grondlegger van de supporterscommissie Djoke van der Weg is overleden.

Ternaard begon goed aan de wedstrijd en deed er alles aan om snel op voorsprong te komen. Uit een corner wist Jan Pieter Prins de paal te raken en uit de rebound schoot Andries Vlasman op nieuw tegen het aluminium. Lions kwam niet echt lekker in de wedstrijd wat mede kwam door de matige staat van het veld. De wedstrijd kabbelde door zonder noemenswaardige kansen, totdat op slag van rust Lions toch nog een keer gevaarlijk werd. De sterk spelende Ashley Birkenholz draaide weg bij zijn directe tegenstander en schoot de bal tegen de touwen, 0-1. Opnieuw een dreun voor Ternaard wat tot dat moment prima mee kon met de nummer twee van de ranglijst. Direct hierna floot de prima leidende scheidsrechter voor de rust.

Na de rust was het met name Lions wat het spel dicteerde zonder echt tot grote kansen te komen. Ternaard probeerde door een aantal omzettingen nog wel wat te forceren, maar kwam in het tweede bedrijf niet tot grote uitgespeelde kansen. Lions bleef vrij makkelijk overeind en had zelfs nog de grootste kans om de wedstrijd te beslissen. Het was uiteindelijk Wietze Sipma die de bal alsnog van de lijn kon koppen. Dit was ook ongeveer wel het laatste wapenfeit van een niet al te inspirerende wedstrijd.

Conclusie is dat Lions ’66 mee blijft doen voor promotie naar de derdeklas en dat Ternaard nu toch echt wel punten moet gaan pakken wil het volgend seizoen nog in aanmerking komen voor vierde klas voetbal.

Auteur: Redactie RTV NOF