Zaterdagmiddag stond de ontmoeting Ternaard – Ouwe Syl op het programma met in de wetenschap dat Ternaard het altijd lastig heeft bij Ouwe Syl. Bij winst van Ternaard kon men aardig gat slaan deze middag met Ouwe Syl.

Trainer Kootstra, overigens in goed overleg met bestuur en spelers stopt aan het einde van het seizoen bij Ternaard, kon vandaag over een volledige slectie beschikken, maar miste door een schorsing deze middag Teake Jan Keegstra. Op de bank begon hij met Arnold Kingma, Andries Vlasman. Diether de Jong en Gerwin Wiersma.

Onder leiding van scheidsrechter Wassenaar uit St Jacob, was het even over half drie als eerst een minuut stilte in acht wordt genomen door het overlijden van de vader van een speler van Ouwe Syl, en daarna Ouwe Syl dat mag aftrappen. Maar het is Ternaard dat metéén de aanval overneemt en in de 1e minuut al een prima kans krijgt als Jan Pieter Prins met een diepe bal Johannes Dijkstra wegstuurt die de bal aanneemt zich omdraait, maar in plaats van zelf te schieten, legt hij de bal breedt op Gosse Reinder Kingma die wil uithalen maar in een kluwen van spelers niet tot een goed schiot komt. In de 5e minuut opnieuw een grote kans  als Danny Post vanaf rechts de bal voorbrengt op Johannes Dijkstra die prima uithaalt maar de bal voorlangs het Ouwe Syl doel schiet. Zo creërde Ternaard  in het begin aardig wat kansen, maar stond het vizier nog niet op scherp. Maar in de 10e minuut het eerste gevaar voor Ouwe Syl als Sjoerd Jan van der Mey in balbezit vrij voor het Ternaarder doel komt, is zijn  inzet te zwak en gaat de bal naast het Ternaarder doel. Meteen hierna is het keeper Anne Hellinga die ver uittrapt en de bal bij jacob van der Veen komt die vanaf links de bal scherpt voor brengt op de meegekomen Danny Post die snoeihard uithaalt en zo de 0-1 scoord. In de 15e minuut is het Johannes Dijkstra die de 0-2 maakt uit een prachtig opgezette aanval van Ternaard dat heer en meester is. Zo krijgt Ternaard diverse mogelijkheden om de score te vergroten. maar laat de afwerking te wensen over. Een smetje op de wedstrijd was in de 40e minuut als ongelukkigerwijs Nutte Cuperus zijn tegenstander met zijn knie raakt even buiten het strafschop gebiedvan Ternaard en daarna rood krijgt van scheidsrechter Wassenaar en Ternaard met 10 man verder moest. De toegekende vrije trap wordt naast geschoten door Ouwe Syl. Zo breekt de rust aan met een 0-2 voorsprong voor Ternaard

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat weer prima geconsentreerd aan de tweede helft begint en in de 52e minuut weer een prima kans krijgt door Gosse Reinder Kingma die echter zijn inzet naast het Ouwe Doel ziet gaan. Meteen hierna wisselt Trainer Kootstra om taktische redenen Jacob van der Veen en brengt hij Andrie Vlasman voor hem in het veld. Maar het is Ouwe Syl dat in de 55e minuut een grote kans krijgt als een Ouwe Syl speler ineens alleen voor keeper Anne hellinga verschijnt en zou uithalen, maar het is keeper Anne Hellinga die pardoes op de bal duikt en zo zijn doel schoon houdt. Maar in de 70e minuut is het Ternaard dat een prachtig opgezette aanval afrond in een doelpunt als uit een voorzet van Andries Vlasman, Gosse Reinder Kingma fraai de 0-3 inschiet. Zo blijft Ternaard oppermachtig en heeft Ouwe Syl weinig in te brengen. In de 73e minuut  is het Gosse Reinder Kingma die met een mooie pass Johannes Dijkstra weg stuurt die alleen door kan gaan en met een prachtige beweging de keeper van Ouwe Syl uitspeelt en daarna beheerst de 0-4 scoort. De wedstrijd was gespeeld. en Ternaard kon nu rustig de wedstrijd uitspelen, want na 90 minuten voetbal is het daarna Scheidsrechter Wassenaar die voor de laatste maal fluit, en Ternaard  een zeer verdiende overwinning behaalde op Ouwe Syl. Volgende week wacht thuis Mullier.