Dinsdagavond werd de inhaalwedstrijd Ternaard-CVO gespeeld op sport complex “De Bourfinne” die eerder voor 11 Mei op het programma stond maar wegens een sterfgeval bij CVO was verplaatst naar deze dinsdagavond.

Daar Ternaard  al kampioen was kon men onbevangen aan deze wedstrijd beginnen, en na een paar kleine pijntjes bij sommige spelers, kon Ternaard  beschikken over een fitte selectie. Trainer Kootstra begon op de bank met Teake jan keegstra, David de Vries en Arnold Kingma.

Het was precies half acht als scheidsrechter van der Bij uit Leeuwarden voor het begin van de eerste helft floot en CVO mocht aftrappen en dan ook meteen de aanval zocht die soms niet ongevaarlijk waren, maar keeper Anne Hellinga van Ternaard stond prima te keepen en kon zo CVO van scoren afhouden. Na tien minuten voetbal in de eerste helft komt Ternaard beter in de wedstrijd en krijgt het ook kansen. Zo mag Jacob van de Veen op rechts een vrije trap nemen die hij prachtig inschiet, maar met een even fraaie redding haalt de keeper van CVO de bal uit de kruising. Maar in de 15e minuut komt Ternaard dan wel op voorsprong als Wietse Sipma de bal met een omhaal Jan Pieter Prins bereikt die meteen uithaalt en de 1-0 scoort. In de 18e minuut een prachtige opgezette aanval van Ternaard als Danny Post met een mooie pass Johannes Dijkstra weg stuurd en die op volle snelheid door kan gaan en enkele tegenstanders er uit loopt om daarna alleen voor de keeper van CVO beheerst de bal in het doel schiet en zo Ternaard op 2-0 brengt. IN de 28e minuut is het Simon van der Weg die magistraal de bal over zijn tegenstander heen lift en ziet dat de keeper van CVO ver uit zijn doel komt om daarna de bal over de doelman heen te schieten en zo de 3-0 maakt. Zo krijgt net voor rust CVO nog een goede mogelijkheid, maar keeper Anne Hellinga kan de nul houden, en gaat Ternaard met een 3-0 voorsprong thee drinken.

Na rust komt Teake Jan Keegstra in het veld voor Remco van der Kooi. Zo beginnen beide ploegen niet sterk aan de tweede helft en is het CVO dat het gevaarlijkst is, maar na vijf minuten spelen in de tweede helft neemt Ternaard de touwtjes weer in handen en zet druk naar voren en is het in de 52e minuut Simon van der Weg die met een splijtende pass Johannes Dijkstra weg stuurd die enkele tegenstanders er uit loopt en het doel van CVO op zoekt, maar zijn inzet gaat naast het doel van CVO. Maar in de 58e minuut dan wel de 4-0 voorsprong voor Ternaard als Jacob van der Veen over links op komt en daarna de bal voor brengt op de inkomende  Gosse Reinder Kingma die zo zijn 20e doelpunt maakt van deze competitie. In de 62e minuut wisselt trainer Kootstra Wietse Sipma en brengt hij Arnold Kingma voor hem in het veld. Het is in de 70e minuut dat Danny Post goed doorging en zag dat de keeper van CVO de bal had losgelaten en zeer attent reageerde om alsnog de bal in het lege doel te trappen en zo Ternaard op 5-0 bracht. In de 75e minuut komt ook nog David de Vries in het veld voor Nutte Cuperus, en is het in de 80e minuut Roel Hoekstra die schitterend  Gosse Reinder Kingma bediend die zo zijn 21e doelpunt mag maken en Ternaard  op 6-0 brengt. In de 90e minuut is het nog Nick Krol die de eer red en de 6-1 scoort. Hierna fluit scheidsrechter van der Bij voor het einde van de wedstrijd, en won Ternaard overtuigend van CVO. Zaterdag komt SSS’68 op bezoek in Ternaard, wat tevens de laatste competitie wedstrijd is. Na afloop van  deze wedstrijd worden spelers en staf gehuldigd met het kampioenschap en is er live muziek in de kantine.