K800 P1150631Zaterdagmiddag de start voor Ternaard van de tweede helft van de competitie. In de winterstop werden twee oefen wedstrijden gespeeld door Ternaard met de uitwedstrijd tegen Foarut op het kunstgrasveld 2-0 verlies en afgelopen dinsdag werd thuis geoefend tegen 4e klasser GSVV 0-1 verlies. Maar belangrijker was het wedstrijd ritme dat Ternaard opdeed met deze oefen wedstrijden voor de start van de tweede helft van deze competitie met zaterdagmiddag de thuiswedstrijd  tegen SSS ’68 uit Marsum,die in Marsum werd verloren met3-1.Trainer Hans Blom begon op de bank met Gosse Reinder Kingma,Jacob van der Veen en Jelle Soepboer. Jitze de Beer begon in de basis voor Aant Soepboer die bij een verkeersongeluk geblesserd was geraakt.

Het was pupil van de week Nick Zijlstra die even voor half drie de wedstrijdbal – aangeboden door Spar Herder – aanbood aan scheidsrechter P de Boer uit Drachten, die hierna floot voor het begin van de eerste helft en Ternaard onder een stralend voorjaars zonnetje mocht aftrappen. Ternaard begon meteen fel aan de wedstrijd en dat leverde in de 1e minuut  al een hoekschop op, maar deze zou niets opleveren. In de 4e minuut was het Jan Lammert van der Kooi die op links werd weg gestuurd die hierna Roel Hoekstra de diepte in stuurde maar was het de keeper van SSS ’68 die net eerder bij de bal was voor Roel echt gevaarlijk kon worden. In de 12e minuut opnieuw een kans voor Ternaard dat gretig voetbalde en een hoekschop forceerde. Deze werd scherp in gebracht waarbij de keeper van SSS ’68 de bal niet onder controle kreeg en enkele spelers van Ternaard de kans kregen om de bal in het doel te schieten, maar in een kluwen van spelers kon nog net een verdediger van SSS ’68 de bal wegwerken. Hierna moest de keeper van SSS ’68 gebleerd het veld verlaten, hij was voor de wedstrijd al niet fit, en er kwan een speler voor hem in de plaats. Zo kreeg Ternaard kans na kans en zag Roel Hoekstra  een schot in het zijnet belanden. Maar in de 38e minuut was het SSS ’68 dat een grote kans kreeg en Bas van der Baan – helemaal vrij – een prima schietkans kreeg, maar door uitstekend keeperswerk van Bert Bakker kon hij de bal uit ziujn doel houden. Op slag van rust mocht Ternaard nog een vrije trap nemen die door Roel Hoekstra werd genomen en de bal prima in de doelmond bracht waar Jan Lammert van der Kooi kon inschieten maar helaas ging de bal naast het doel van SSS ’68..Maar meteen hierna dan toch de 1-0 voor Ternaard als de keeper van SSS ’68 een schot van Teake Jan Keegstra los liet en Roel Hoekstra zeer attent reageerde en de bal alsnog inschoot. Meteen hierna floot scheidsrechter de Boer  ook voor de rust zodat Ternaard toch nog op een mooi moment aan de leiding kwam.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu beter met de kansen moest omgaan en zien de score uit te breiden. Zo was het in de 50e minuut Jan Lammert van der Kooi die vanaf links de bal prima voorbracht op Teake Jan Keegstra die zo kon uithalen, maar helaas zijn inzet verdween over het doel van SSS ’68. Hierna zag Roel Hoekstra  in de 65e minuut nog een doelpunt afgkeurd wegens buitenspel. Maar in de 68e minuut dan wel de 2-0 voor Ternaard als Roel Hoekstra in een kluts de bal voor de voeten krijgt en meteen uithaalde. En op een goed moment Ternaard op 2-0 bracht. In de 72e minuut kwam Gosse Reinder Kingma in het veld voor Jan Lammert van der Kooi en was het in de 80e minuut Teake Jan Keegstra die alleen richting doelman van SSS ’68 kon gaan maar de bal bij de keeper opschoot. Echter de terrug springende bal kwam voor de voeten van Gosse Reinder Kingma die zich niet bedacht  en meteen uithaalde en de 3-0 inschoot. In de 83e minuut was het Roel Hoekstra die er  alleen vandoor ging en beheerst de bal inschoot en Ternaard op 4-0 bracht. De wedstrijd was gespeeld. Trainer Blom wisselde de goed spelende Jitze de Beer en Martinus Hannema en bracht Jelle Soepboer en Jacob van der Veen voor hen in het veld.het was in de slotminuten nog Wietse Sipma die de 5-0 maakte en zo werd het toch nog een dikke overwinning van een goed spelend Ternaard dat revanche nam op de nederlaag bij SSS ’68. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen WWS uit Wirdum.