Zaterdag 7 juni stond weer in het teken van de slotdag/familiedag van de vv Ternaard. Onder prachtige weersomstandigheden werd om 13.00 uur begonnen met een spelcircuit wat de jeugdcommissie had uitgezet,dit voor de F;E;D en MD pupillen.

Dit circuit bestond uit een hindernisbaan,voetbalgolf,waterdragen,(waterdragen in bekertjes met de bal aan de voet naar een emmer). Dribbel cicuit, ingooien en passen, voetbal bowlen en de bal door verschillende gaten schieten. Winnaars van dit spelcircuit werden : Roelof Haaima, Kijan van der Meulen, Klaas Pieter Akkerman, Frederik Sliep, Riane van der Weg, Nanne Hoekstra, Almer Zijlstra, Gerwin Wiersma.

Tevens werd om 13.00 uur begonnen met een mix-toernooi voor de A;B en C junioren waaraan 4 teams van 3 a 4 spelers mee deden. Winnaars hiervan werden: Jacob van de Veen, Jitze de Beer en Siebren Dol. Na afloop van beide spelen kon de jeugd nog panalty schieten op de beide keepers van het 2e elftal Klaas Johan Hoekstra en Bert Bakker. Er werd fanatiek geschoten door de jeugd.

Om 16.00uur was dan de afscheids – wedstrijd van Tsjerk Meijer, dat was georganiseerd door enkele huidige spelers en de aktiviteiten – commissie. Tsjerk zijn debuut in het 1e elftal begon in het seizoen 1995/1996 onder trainer Peter Hart. Inmiddels heeft Tsjerk 19 jaar in het 1e elftal gespeeld en de jaren begonnen te tellen vond Tsjerk en was het genoeg na 19 jaren. Bij zijn afscheids wedstrijd tussen oud Ternaard en het huidige jonge Ternaard waren natuurlijk vele oud 1e elftal spelers uitgenodigd die met Tsjerk hadden samen gespeeld  Zoals: Henry Huttinga, Klaas Renze Wiersma, Menno de Graaf, Hendrikus Hoekstra, Rienk Sijens, Klaas Ale van der Weg, Jan Yde van der Kooi, Jan de Beer, Ate Tienstra, Tjeerd van der Veen, Oud keepers Karym Oortgysen en Klaas Gerben van der Weg, Hotze Ferwerda, Mattijs Boltjes Marcel Bandstra en Jelmer van der Hoop. Als leiders dienden deze middag Gosse Reinder Kingma en Hendrik Talsma voor de beide elftallen. Om even over 16.00 uur omdat er eerst nog een foto moest worden gemaakt was het pupil van de week Tsjerk zijn eigen dochtertje Amber Meijer die mocht aftrappen onder toeziend oog van scheidsrechter Fokke Postma. Het is in de 14e minuut als jong Ternaard op een 1-0 voorsprong komt door een doelpunt van Arnold Kingma die de bal prima inschiet achter doelman Klaas Gerben van der Weg.Toch kun je zien dat de  conditie wat minder is geworden. Men moet het echt hebben van het de bal het werk laten doen. Wat natuurlijk het mooie van het spel is.Zo wordt het in de 28e minuut 2-0 door Teake Jan Keegstra die een voorzet van Anne Rienk Sijens goed afrond. gelijk hierna is het rust omdat er is afgesproken dat er 2 maal een half uur gespeeld zal worden.

Na de rust komt Tsjerk bij zijn oude speel makkers, evenals keeper Karim Oortgysen die Klaas Gerben van der Weg vervangt. Ook aan Karim ko je zien dat hij het keepen nog niet verleerd was. Toch zijn de jonkies met Wietse Sipma, Janco Postma, Jurjen Sipma,  Anne Rienk Sijens en Arnold Kingma die in de 35e minuut op 3-0 komen door een doelpunt van Arnold Kingma. Maar in de 40e minuut de kans voor TsjerkMeijer om de stand iets dragelijker te maken, maar alleen voor keeper Klaas Johan Hoekstra schiet Tsjerk de bal over het doel Toch komen de oudjes op 3-1 als Tsjerk een strafschop mag nemen.die feilloos door hem wordt ingeschoten. Maar in de 55e minuut wordt het alweer 4-1 als Anne Rienk Sijens een mooie aanval trffend afrond Hierna krijgen de oudjes opnieuw een strafschop te nemen. Nu is het Jan Yde van der Kooi die achter de bal staat, maar helaas hij faalt en dus blijft het 4-1 Maar in de 58e minuut wordt het door een mooie aanval van de oudjes 4-2 door een prachtig doelpunt van Tsjerk, waarna good old Hendrikus Hoekstra in de slotminuten nog de 4-3 inschiet. Hierna krijgt Tsjerk symbolisch de rode kaart en moet hij naar de kant, waarop scheidsrechter Postma voot het einde van de wedstrijd fluit. Onder vele handjes schudden en vele mooie verhalen wordt Tsjerk bedankt en uitgezwaait, waarop hij het nieuwe seizoen gaat voetballen in het tweede elftal. Na gedouscht te hebben en nog  veel nagepraat onde rhet genot van een koud glas bier, werd er voor de andere senior spelers nog een mix toernooi gehouden. Na afloop hiervan stond inmiddels de BBQ klaar en kon er gezellig worden nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje. De muziek werd verzorgt door DJ MB wat tot in de kleine uurtjes duurde. Zo kon de vv Ternaard weer op een geslaagde dag en een geweldig seizoen terug kijken  met vele hoogtepunten maar ook met een klein diepte puntje ddoor de degradatie van het 1e elftal uit de 4e klasse.