2-11-2013 20131110 1754544918Ternaard heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen Friese Boys verloren. Voor rust kreeg Ternaard diverse kansen om op voorsprong te komen. Na de pauze was het Friese Boys die de kansen wel benutte en met 1-4 won.In de beginfase golfde het spel op en neer met weinig hoogtepunten. In de twaalfde minuut kwamen de gasten verrassend op voorsprong. Een strakke voorzet werd volkomen verkeerd beoordeeld door keeper Marco Tilma, waarna Sander Hoekstra bij de tweede paal Friese Boys naar de 0-1 kon koppen. Ternaard begon hierna meer druk te zetten en kreeg in de twintigste minuut een prima kans. Alleen voor de keeper schoot Hotze Ferwerda de bal pardoes in de handen van Auke Hoekstra.

Vijf minuten later was het Martinus Hannema die vrij voor het Friese Boys-doel de bal overschoot.Tien minuten voor rust was het opnieuw Sander Hoekstra die namens de gasten  trefzeker was. Vrijwel direkt daarna was het Teake Jan Keegstra die de thuisclub met een lage schuiver terug in de wedstrijd bracht 1-2. Nog voor de thee had Gosse Reinder Kingma de gelijkmaker op z,n schoen. Kingma vond doelman Hoekstra echter op z,n weg. Meteen na de pauze had Roel Hoekstra een grote kans op de 2-2,maar hij zocht het doel te hoog. Een geweldige rush van invaller Jilt Nicolai stond aan de basis van de 1-3. De voorzet van Nicolai werd in het doel gewerkt door Erik Hilboezen. Auke Hoekstra wist daarnavan geen wijken  en stopte inzetten van Hotze Ferwerda en Tsterk Meijer. De wedstrijd werd beslist toen opnieuw Erik Hilboezen een voorzet van Rene de jong verzilverde,1-4.