Ternaard ontving zaterdagmiddat op haar eigen sportcomplex het op de 5e plaats staande Mulliier uit Witmarsum. Voor beide ploegen de eerste maal dat men in competitie verband tegenover elkaar stonden.

Na een goede prestatie vorige week tegen het altijd lastige Ouwe Syl, was men gewaarschuwd deze mddag om Mullier niet te onderschatten, en scherp te blijven. Het was gesproken tegen dovemans oren, want het was Mullier  dat zaterdagmiddag de bovenliggende partij was en Ternaard zeker niet mocht klagen dat het met de drie punten van het veld af ging, maar deze middag totaal niet in de wedstrijd zat.

Het was pupil van de week Naima Folbert die even voor half drie de wedstrijdbal aangeboden door BEHANG EN SCHILDERSBEDRIJF JAN DE VRIES, aanbood aan scheidsrechter Rozema uit Ferwerd die hierna voor de eerste helft floot op het vernieuwde hoofdveld en Mulier mocht aftrappen dat ook meteen de aanval zocht  en Ternaard vast zette op eigen helft. Dat leidde in de 2e minuut meteen al tot een prima kans als Mulier speler Marc Burger over links goed opkwam en daarna naar binnen kwam en kon uithalen, maar keeper Anne hellinga stopte de inzet van Marc. Ternaard was gewaarschuwd en het was Mulier dat de wedstrijd dicteerde en met goede aanvallen het Ternaard lastig maakte. Maar in de 14e minuut was het Ternaard dat er goed uitkwam als Roel Hoekstra de bal diep speelde op Danny Post die prima over rechts door ging en daarna bij de achterlijn de bal voorbracht, maar het was de keeper van Mulier die de bal onderschepte. Hierna werd Roel Hoekstra onderuit gelopen en kreeg de Mulier speler geel van scheidsrechter Rozema. Ternaard kon maar niet in hun spel komen wat natuurlijk ook de verdienste was vam Mulier dat veel feller en scherper was deze middag dan Ternaard, dat zeker niet klagen mocht in de 26e minuut als Mulier  een hoekschop mocht nemen op rechts die scherp werd ingebracht waarop Jacob van der Veen de bal op de arm kreeg en daarna de bal kon wegwerken. Iedereen van Mulier claimde een strafschop, maar scheidsrechter Rozema liet doorspelen en Ternaard een aanval kon opzetten en uit het niets in de 30e minuut op voorsprong kwam als Johannes Dijkstra voor het Mulier doel eerst de bal mistte en daarna de bal onderkant lat schoot en in de rebound alsnog de bal in het Mulier doel schoot en zo Ternaard op 1 – 0 bracht. Hierna kreeg ook Jan Pieter Prins geel wegens het vloeren van zijn tegenstander op slag van rust en Ternaard daarna  met een 1 – 0 voorsprong  de kleedkamer op zocht.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat in de 2e helft toch meer lef moest tonen en scherper aan de de wedstrijd moest beginnen. Maar het was wederom Mulier dat veel dreigender was  en Ternaard moest toezien hoe in de 55e minuut Marc Burger er alleen  van door kon gaan en daarna beheerst met een hard droog schot keeper Anne Hellinga passeerde en zo Mulier  verdiend op 1 – 1 bracht. Het had in de 61e minuut nog veel erger kunnen worden als Mulier speler  Folner de Boer zomaar vier spelers van Ternaard uitspeelde en mocht uithalen maar zijn inzet belande in handen van Keeper Anne Hellinga. Maar in de 65e minuut was het toch weer Ternaard  dat verassend op voorsprong kwam als Jacob van der Veen op rechts werd aangespeeld en daarna bij de achterlijn de bal scherp voorbracht op de inkomende Johannes Dijkstra die prachtig uithaalde  en Ternaard op 2 – 1 bracht. Zo moest hierna de licht geblesseerde Roel Hoekstra naar de kant en bracht Trainer Kootstra Andries Vlasman voor hem in het veld, en Ternaard niet mocht klagen dat het niet één of twee treffers tegen kreeg. De druk werd grote en Mulier kreeg nog een paar grote kansen, maar goed keeperswerk van keeper Anne Hellinga en met de slechte afwerking van de voorhoede  van Mulier kon Ternaard stand houden, en was het blij dat na 90 minuten voetbal scheidsrechter Rozema voor het laatst floot. Zo behaalde Ternaard een zwaar bevochten overwinning op Mulier  dat gezien de wedstrijd meer had verdiend. Volgende week wacht voor Ternaard de uitwedstrijd tegenTzummarum.