Ternaard behaalde zaterdagmiddag een belangrijke overwinning bij V en V’68 door met 0-1 te winnen in Garijp. Voor beide ploegen was het een belangrijke wedstrijd daar de onderste zes ploegen tegen de degradatie zone  aan zaten waaronder Ternaard en Ven V. Het was voor Ternaard belangrijk om de drie punten mee naar huis te nemen om zo wat meer lucht te krijgen.

Trainer Henk de Boer miste deze middag de zieke Danny Post en de gebesseerde Teake Jan Keegstra. Hij begon op de bank metDavid de Vries, Remco van der Kooi, Simon van der Weg en res Keeper Anne Hellinga.

Het was precies half drie als scheidsrechter van Leeuwen uit Peize voor het begin van de eerste helft floote en Ternaard mocht aftrappen. Het was in de 2e minuut als Ven V een vrije trap mocht nemen even buiten de zestien van Ternaard. Het was Cornelis Wartena die zich hiermee belastte en de bal prima inschoot op de binnenkant van de paal waarop de bal voor de doellijn langs ging en Wietse Sipma de bal kon wegwerken en Ternaard niet over geluk had te klagen. Het was Ven V dat met vol overtuiging aan de wedstrijd begon en met veel inzet en passie Ternaard onder druk zette. Maar na tien minuten kwam Ternaard onder de druk van Ven V vandaan en zette hierna een paar goede aanvallen op. Zo ook in 17e minuut als Hendrik Talsma met een prima pass Roel Hoekstra weg stuurde die alleen richting keeper V en V kon gaan maar de bal iets te ver  voor zich uit speelde en de keeper van V en V nog net de bal kon onderscheppen. In de 21e minuut mocht V en V opnieuw een vrije trap nemen even buiten het strafschop gebied van Ternaard, en nu belande de bal op de buitenkant paal van het Ternaarder doel. Zo golfde het spel op en neer en moesten beide ploegen het hebben van inzet en strijd zonder dat ze goed voetbal lieten zien.Zo mocht in de 39e minuut Ternaard een hoekschop nemen die door Jacob van der Veen goed werd voor gebracht op Hendrik Talsma die de bal in kopte en zo Ternaard op een 0-1 voorsprong bracht. In de 42 m,inuut opnieuw een grote kans voor Ternaard als Gosse Reinder Kingma zich prima vrijspeelde en op volle snelheid alleen door gingover echts en hierna de keeper van V en  V omspeelde en uithaalde maar zijn inzet ging over het doel van V en V.. Dit had de mogelijkheid voor Ternaard kunnen zijn om verder uit te lopen maar nu ging Ternaard de rust in met een 0-1 voorsprong.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat echter slordig aan de tweede helft begon en was het V en V dat meteen weer fel en strijdlustig begon aan de tweed helft. In de 65e minuut dan de eerste goed aanval van Ternaardals Jacob van der Veen werd weg gestuurd richting V en V doel waarbij hij in de achtervolging nog net een voet werd dwars gezeten door een verdediger van V en V voor Jacob kon uithalen.Zo bleef het een open en spannende wedstrijd en kwam na 20 minuten voetbal Ternaard beter in de wedstrijd. Het mocht  in de 68e minuut een vrije trap nermen die door Roel Hoekstra  werd genomen die de bal voorbracht op  de vrij staande Gosse Reinder Kingma die gelijk uithaalde  waarbij de bal via de handen van de keeper van Ven V over het doel ging tot ieders verbazing. Zelfs de keeper van V en V schrok dat hij deze bal nog met geluk over zijn doel zag gaan. De togekende hoekschop leverde niets op voor Ternaard. In de 78e minuut wisselde trainr de Boer Jacob van der Veen en kwam Remco van der Kooi voor hem in het veld. In de 82e minuut nog een grote kans voor Ternaard als Roel Hoekstra alleen richting keeper V en V kon gaan en mocht uithalen, maarzijn inzet ging vvolangs het doel van V en V, en dus bleef de wedstrijd open en ging V en V op jacht naar de gelijkmaker en bleef het voor de toeschouwer spannend. In de 88e minuut kwam David de Vries nog in het veld voor Roel Hoekstra en met vijf minuten exstra tijd, was het scheidsrechter van Leeuwe die voor de laatste maal flot en Ternaard dloblij  de drie punten koesterde waar misschien een gelijkspel de juiste verhouding was geweest. Ternaard deed  deze middag goede zaken en zag concurrenten ook nog eens punten morsen. Volgende week komt vc Trynwalden op bezoek in Ternaard.