Ternaard is door in de beker door in de poule te winnen van 4e klasser FC Leo met 1-3, een gelijkspel tegen 3e klasser Zwaagwesteinde 0-0, en te winnen zaterdagmiddag van 4e klasser Friesche Boys met 0-3. Deze wedstrijd werd overigens gespeeld op het veld van VVT daar de velden van Friesche Boys en Ternaard waren afgekeurd door de vele regen die er gevallen was. Afgelopen dinsdagavond werd er nog een nuttige oefenwedstrijd gespeeld in Surhuisterveen tegen t Fean 2 die met 0-1 werd gewonnen.

Trainer Kootstra miste deze middag de geblesseerde Keeper Anne Hellinga die met een gebroken rib en kneuzingen aan de vingers, opgelopen in de beker wedstrijd tegen Zwaagwesteinde, lange tijd zal moeten missen. Daarom stond keeper Jaap Gulmans weer onder de lat en begon hij op de bank met Diether de Jong, Andries Vlasman en Gerlof Dijkstra. Onder leiding van scheidsrechter Adema uit Wouterswoude was het om 16.15 uur Friesche Boys dat mocht aftrappen.Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd, maar in de 2e min liet Danny Post het eerste gevaarlijke schot  los,  die de keeper van Friesche Boys niet goed onder contrôle kreeg waarbij de bal net over zijn doel verdween en Ternaard de eerste hoekschop opleverde waarbij de bal scherp werd voorgebracht op Simon van der Weg die de bal maar net naast kopte. In de 10e min een prachtig opgezette aanval van Ternaard over de rechter flank die begon bij Danny Post die de bal voorbrengt bij Gosse Reinder Kingma die op links stond en de bal opnieuw voorbrengt bij de 2e paal waar Jacob van der Veen de bal achter de doelman van Friesche Boys schiet en zo Ternaard al vroeg in de wedstrijd op een 0-1 voorsprong brengt. In de 13e minuut opnieuw een goede aanval van Ternaard waarbij nu Jan Pieter Prins met een pracgtige pass Remco van der Kooi bediend, maar helaas krijgt Remco de bal niet onder cotrôle en schiet hij onder zijn voeten door. Ternaard speeld prachtig voetbal en Friesche Boys wordt op eigen helft vast gezet en komt zelden in de buurt van Keeper Jaap Gulmans. In de 18e min is het opnieuw Danny Post die gevaarlijk uithaalt waarbij de bal net over het Friesche Boys doel verdwijnt. Maar na een half uur voetballen in de eerste helft begint Friesche Boys meer druk uit te oefenen en moet Ternaard allert blijven op de uitvallen van Friesche Boys. Op slag van rust krijgt Ternaard nog een vrije trap te nemen en ziet Jacob van der Veen zijn inzet vanaf links net naast het doel Friesche Boys verdwijnen. In de 44e min is het Jacob van der Veen die de bal voorbrengt bij de 2e paal waar Remco van der Kooi helemaal vrij de bal zo kan inschieten maar mist . Rust 0-1.

Na rust komt Andries Vlasman in het veld voor Teake Jan Keegstra. Nu is het Friesche Boys dat de eerste hoekschop mag nemen die niets opleverd. Hierna is het weer Ternaard dat met prima aanvallen Friesche Boys terrug dringt. Zo ook in de 53e min. als Ternaard een vrije trap mag nemen op rechts die wordt genomen door Jacob van der Veen die de bal voorbrengt op de volkomen vrijstaand Gosse Reinder Kingma die de bal zo in het doel kan koppen maar tot een ieders verbazing  naast het Friesche Boys doel Kopt. Zo krijgt Ternaard kansen. Zo ook in de 62e min. als Danny Post alleen op de keeper van Friesche Boys kan afgaan maar hij schiet de bal in de handen van de Boys keeper. Maar in de 68e min is het wel raak als Ternaard op links een vrije trap mag nemen die genomen wordt door Jacob van der Veen die de bal voorbrengt op Gosse Reinder Kingma die koppend de bal terrug legd op Simon van der Weg die meteen uithaalt en zo de 0-2 voor Ternaard op het scorbord zet. In de 70e min. wordt Simon gewisseld en brengt trainer Kootstra Gerlof Dijkstra voor hem in het veld. Het is Ternaard dat de lakens uitdeeld en zorgt dat Friesche Boys geen vuist kan maken tegen een prima spelend Ternaard, dat in de 89e min. ook nog een strafschop mee krijgt omdat Andries Vlasman in het strafschop gebied van Friesche Boys onderuit wordt gelopen. Echter wel zwaar bestraft door scheidsrechter Adema. De toegekende strafschop wortd feilloos ingeschoten door Danny Post die daarmee de stand op 0-3 brengt. Scheitsrechter Adema laat nog wel aftrappen en nog een paar minuten doorspelen, waarbij het water met bakken uit de hemel komt. Zo wint Ternaard deze weedstrijd met 0-3 van friesche Boys en bekert verder. Zaterdag wacht de competitie en speeld Ternaard uit tegen Wardy uit Ferwerd om 14.30 uur. De voorbereiding op het nieuwe seizoen was goed en nu maar afwachten hoe het in de competitie gaat.