DOKKUM – Zaterdagmiddag stond de derby van de stadsploeg Dokkum tegen de dorpsploeg Ternaard op het programma een wedstrijd dat altijd weer voor strijd, inzet en sentiment leid. Beide ploegen bivakkeerden in de onderste regionen met Ternaard op de 14de plaats met 3 punten en Dokkum op de 11de plaats met 4 punten. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd om 3 punten te pakken en voor Ternaard belangrijk om van de onderste plaats te komen. Trainer van Gorsel kon weer beschikken over Diether de Jong en kon verder over een fitte selectie beschikken.

Onder leiding van scheidsrechter de Vries uit Nijemirdum, was het Dokkum dat om half drie mocht aftrappen en gelijk na de aftrap al een grote kans kreeg als een foutje van Jan Pieter Prins wordt afgestraft en Dokkumer speler Omer Dahir alleen keeper Nanning Bulthuis kan af gaan, maar deze red fraai op de inzet van Dahir. In de 4de minuut is het Ternaard dat een grote kans krijgt als Wesley Plooy prima op het middenveld de bal diep speelt op de snelle Diether de Jong die hierna bij de achterlijn de paal tweed paal brengt waar Jan Pieter Prins helemaal vrij de bal zo in het doel kan schieten, maar tot ieders verbazing gaat de bal naast het Dokkumer doel. Zo was de toon gezet en spelen beide ploegen vol op de aanval met een iets gevaarlijker Ternaard. Zo ook in de 14de minuut als Jan Pieter Prins met een prachtige diepe passe Jacob van der Veen op links weg stuurt en naar binnen komt en hierna met een fantastische uithaal  bijna keeper Merwin van der Werff verraste die de bal nog net naast kon tikken ten koste van een hoekschop die echter niets op leverde voor Ternaard. In de 18de minuut is het Diether de Jong die alleen op keeper van der Werff mocht afgaan, maar een verdediger van Dokkum kan nog net op tijd Diether afstoppen. Zo mocht Dokkum in de 20ste minuut even buiten het zestien meter gebied van Ternaard een vrij trap nemen die door Nick de Bruin werd genomen en prima in geschoten, maar ook even zo fraai gestopt door keeper Nanning Bulthuis van Ternaard. Zo begint Ternaard hierna iets meer aan te dringen en moet Dokkum terug en mag in de 27ste minuut Ternaard een vrije trap nemen even buiten het strafschop gebied van Dokkum. Het is Roel Hoekstra die zich er mee belast en prachtig laag de bal in het Dokkumer doel jaagt en zo Ternaard op 0-1 brengt. Dit werd ook de ruststand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat in de 46ste minuut gelijk al een goede kans krijgt, maar de inzet van Jacob van der Veen gaat net naast het Dokkumer doel. Toch is het Dokkum dat in de 48ste minuut uit het niets op 1-1 komt als over rechts Omer Dahir op snelheid naar binnen komt en een verdediger van Ternaard omspeelt en daarna mag uithalen waarbij de bal iets van richting verandert en achter doelman Bulthuis zijn doel in gaat die nog probeerde met zijn hand de bal uit het doel te slaan, maar dat mocht niet baten, en zodoende was de stand weer gelijk. In de 60ste minuut wisselt trainer van Gorsel Wesley Plooy en Almer Zijlstra en komen voor hen in de ploeg David de Vries en Ronald Post. Zo was de wedstrijd weer open en is het nu even Dokkum dat aan dringt zonder echter dat het grote kansen krijgt. Toch is het Ternaard dat in de 73ste minuut een grote kans krijgt als Diether de Jong de bal verovert op zijn tegenstander en alleen mag door gaan richting keeper Merwin van der Werff en het strafschop gebied van Dokkum ingaat en mag uithalen, maar met een prachtige redding van keeper van der Werff behoed hij zo Dokkum voor een achterstand. Zo krijgt Dokkum nog enkele vrije trappen mee dat er soms gevaarlijk nog uit komt, maar beide ploegen zouden niet meer scoren, want na 90ste minuut voetbal is het hierna de goed leidende scheidsrechter de Vries die voor de laatste maal fluit. Gezien de gehele wedstrijd kunnen beide ploegen tevreden zijn met dit gelijkspel.