Zaterdagmiddag ontving Ternaard op haar eigen Sportcomplex Eastermar. Beide ploegen hadden hun eerste wedstrijd verloren en wilden daarom vandaag niet verliezen. Lange tijd zag het er naar uit dat Ternaard de drie punten thuis zou houden, maar in de slotfase kwam Eastermar  alsnog langszij en konden beide kampen tevreden zijn met dit gelijke spel waar veel kansen en spanning aan vooraf ging.

Trainer de Boer van Ternaard begon weer met de zelfde vertrouwde opstelling als vorige week tegen Leovardia en begon op de bank met Jaap Gulmans, Jacob van der Veen, Remco van der Kooi en Simon van der Weg. David de Vries was afwezig wegens school. Het is even voor half drie als pupil van de week Timon Wijnsma de wedstrijbal aangeboden door SPAR HERDER,aanbood aan scheidsrechter Broersma uit Surhuisterveen die hierna voor het begin van de eerste helft floot.en Ternnard mocht aftrappen. In de tweede minuut meteen al een grote kans voor Gosse Reinder Kingma die iets te gemakkelijk de bal over het doel van Eastermar stifte. Ternaard zette meteen druk naar voren en in de 4e minuut opnieuw een grote kans voor Gosse Reinder Kingma als Roel Hoekstra vanaf links een prima pass geeft op de vrij staande Gosse Reinder die alleen voor de keeper van Eastermar komt te staan maar helaas de bal tegen de keeper opschiet. Dit waren toch honderd procent kansen die je moet benutten. In de 16e minuut ziet Jitze de Beer zijn uithaal gestopt door de keeper van Eastermar, en in de 18e minuut een prachtig opgezette aanval van Ternaard die begint bij Danny Post die Roel Hoekstra op rechts wegstuurd waarna Roel de bal voorbrengt bij de tweede paal waar Jan Pieter Prins helemaal vrij kan inkoppen, maar helaas spat de bal uiteen op de lat. Maar in de 22e minuut is het Eastermar dat voor het eerst gevaarlijk wordt als Harm Tjeerd Heidbuurt zomaar alleen richting doelman Anne Hellinga kan gaan en zal uithalen maar in de grond trapt waarop de bal naast het Ternaarder doel hobbelt. Maar in de 33e minuut dan toch de verdiende voorsprong voor Ternaard  als verrassend Wietse Sipma van achteruit opkomt en hierna naar binnen trekt en de bal terrug legt op de meeopgekomen Jitze de Beer die met een simpel tikje de 1 – 0 binnentikt. Maar in de 40e minuut had de stand alweer gelijk kunnen zijn als vanaf rechts Kees Schotanis kan opkomen en bij de achterlijn de bal voorbrengt waarbij de bal over Janco Postma van Ternaard heen gaat, -dit was een verkeerde inschatting-en achter hem bij de volkomen vrijstaande  Pieter Sikkema terrecht komt die de bal zo voor het inkoppen heeft maar de bal komt bij de onderkant lat terecht waarna keeper Anne Hellinga de bal kan onderscheppen. Hier mocht Ternaard niet klagen. Zo gaat Ternaard met een 1 – 0 voorsprong de rust in.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van trainer de Boer dat moet toezien hoe in de 46 eminuut Eastermar meteen al gevaarlijk wordt als Simon Dijkstra van Eastermar vanaf links kan uithalen waarbij de bal weer terrug kaatst het veld in en Kees Schotanus alsnog kan uithalen waarbij zijn inzet net naast het Ternaarder doelverdwijnt. Ternaard begint weer net zo als vorige weel tegen Leovardia aan de tweede helft, veel te slap. Zo ook in de 54e minuut als Eastermar weer gevaarlijk opkomt en Tjalling van Dijk kan uithalen en de bal laag in de verste hoek schietwaar Jan Pietr Prins redding brengt. In de 57e minuut is het diezelfde Jan Pieter die op volle snelheid enkele Eastermar spelers omspeeld en verwoestend uithaald waarbij de bal net voorlangs het doel van Eastermar gaat. Zo krijgen beide ploegen kansen en is het Eastermar dat meer begint aan te dringen op jacht naar de gelijkmaker. Die valt dan ook in de 82e minuut als Eastermar op links een hoekscop mag nemen  die hoog wordt voorgebracht, waar Rienk Wind helemaal vrij zo  de bal kan inkoppen en Eastermar op 1 – 1 brengt. Gezien de wedstrijd verdiend. Toch gaan beide ploegen nog voor de winst. Trainer de Boer van Ternaard brengt Jacob van der Veen en remco van der Kooi nog in het veld. Beide ploegen kregen toch nog kansen om de overwinning binnen te halen. Maar na 90 minuten voetbal fluit de goed leidende scheidsrechter Broersma voor het einde van de wedstrijd, en kunnen beide ploegen gezien de totale wedstrijd, tevreden zijn met het gelijke spel.