Afgelopen zaterdag kwam het sterk opererende Harkema Opeinde naar het hoge noorden om het op te nemen tegen Ternaard.Vooraf gezien een wedstrijd tegen een degelijk spelend Ternaard en het de afgelopen negen wedstrijden ongeslagen Harkema Opeinde.

In deze negen wedstrijden werden ook nog eens  slechts twee tegentreffers geincaseerd. De heenwedstrijd werd echter door een goed spelend Ternaard met 3-1 gewonnen. Daarbij komt dat Ternaard voor elke tegenstander lastig kan zijn. Mooie ingredienten dus voor een mooie pot voetbal.

Ternaard begon voortvarend en probeerde met een beetje windvoordeel Harkema Opeinde  vast te zetten op hun helft. Dit lukte gedeeltelijk maar leverde geen kansen op.Shietkansen waren er niet doordat Harkema Opeinde compact stond en Ternaard werd dan ook het gevaarlijkst uit voorzetten en corners. Johannes Dijkstra kon een keer heel goed en omspeelde een viertal tegenstanders, toen hij de bal wilde afgeven werd er door een verdediger van Harkema Opeinde hands gemaakt op de rand van het strafschop gebied. Volgens de zeer goede leidsman deze middag was de handsbal net buiten de zestien meter gemaakt en mocht Ternaard aanleggen voor een vrije trap. De door Danny Post ingeschoten bal werd echter goed tegengehouden door de muur van Harkema. Harkema Opeinde probeerde er met verzorgt voetbal uit te komen en dat lukte ook een aantal keren. In de eerste de beste aanval van Harkema werd ook direct de kwaliteit zichtbaar en lag de 0-1 achter  doelman Wesley Plooy. Niet goed ingrijpen aan de rechterkant van Ternaard, bracht  de linkermiddenvelder van Harkema in stelling en deze gaf de bal prima voor op de spits. Deze zag dat Hille Postma er beter voor stond en legde de bal panklaar voor de eerste goal van de middag. Hierna direct weer een aantal goede aanvallen van Harkema maar keeper Plooy stond een aantal malen goed in de weg. Ternaard probeerde het nog wel, kwam in de eerste helft niet tot echte kansen.

De tweede helft startte met twee ongewijzigde teams en Ternaard nam meteen het initiatief. Met goed voetbal probeerde men kansen te creeren en achterin stond het als een huis. In de 61e minuut leverde dit dan ook de terrechte gelijlkmaker op. Na een goed opgezette aanval kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van JO19 speler Anthony Hoekstra, deze wist wel raad met deze kans en schoot de bal achter de doelman van Harkema Opeinde,1-1.Hierna ontspon zich een mooi voetbal gevecht, dus teams die beide voor de drie punten wilden gaan en dit leverde nog de nodige mogelijkheden op. De beste kans was nog voor Ternaard aan het eind van de wedstrijd. Jacob van der Veen zijn schot ging echter net langs de verkeerde kant van de paal. Harkema Opeinde probeerde het in de laatste minuten nog met opportunistisch voetbal en bracht de ballen nog een aantal keren goed voor de goal. Doelpunten leverde dit echter niet meer op en zo floot de onopvallende en dus goede scheidsrechter voor de laatste maal. Eindstand 1-1.

Al met al een terrechte uitslag waar beide ploegen content mee kunnen zijn. Volgende week wacht Ternaard de lastige uitwedstrijd tegen het ambitieuze RWF uit Friesche Palen. Aanvang 14.30 uur.