Afgelopen zaterdag stond er weer een echte streekderby op het voetbalprogramma. De mannen van Sjoerd van Klaarbergen mochten het opnemen tegen streekgenoot Oostergo. Een wedstrijd om aansluiting te houden met de subtop in 4B

.Ternaard moest het deze middag doen zonder de vaste waarden Jan Pieter Prins, geschorst en Jacob van der Veen, ziek. Dit betekende dat JO19 speler Anthony Hoekstra Mocht starten deze middag.

De eerste vijftien minuten waren duidelijk voor de gasten, Ternaard kwam er nauwelijks aan te pas.Oostergo  wist echter niet tot uitgespeelde kansen  te komen.Na de eerste vijftien minuten kwam Ternaard beter in het spel en bij een van de eerste mogelijkheden wist Gosse Reinder Kingma de bal goed in te koppen, maar zag het leer op de lat uiteen spatten. Hierna wist Oostergo tot scoren te komen, maar de Scheidsrechter had een duw in de rug geconstateerd en ook kwam een speler van Oostergo uit buitenspel positie. Zo bleef de brilstand  nog in tact.  Net voor het half uur was het toch Ternaard  dat op voorsprong kwam door een kopobal van Gosse Reinder Kingma De bal werd vanaf de linkerkant voorgezet, waarna de Ternaarder spits hier we raad mee wist, 1-0. Oostergo zette nog een tandje bij en de druk op het Ternaarder doel nam weer toe. Net voor rust kwam Oostergio toch nog op 1-1.Uit een afgeslagen aanval van Ternaard  lag er veel ruimte aan de Ternaarder linkerkant. Lieuwe Sijtsma kwam oog in oog te staan met keeper Wesley Plooy maar zag zijn inzet op de paal belanden Gelijk hierna floot scheidsrechter Vonk voor de theepauze.

In de tweede helft ontspon zich een spannende wedstrijd met veel emotie. Ternaard had de thee goed verwerkt en kwam goed uit de startblokken. Johannes Dijkstra zette tweemaal de gehele achterhoede te kijk maar zag zijn inzetten ook tweemaal gekeerd door keeper Riemer Hoekstra. Ook wist Ternaard nogmaals de lat te raken. Oostergo probeerde het wel, maar de scherpte van de eerste helft was toch wel wat verdwenen. Zo leek de wedstrijd uit te lopen op een gelijkspel, maar in de laatste tien minuten ging toch weer het lont in het kruitvat. Uit een verlengde corner wist Ternaard toch weer op voorsprong te komen. Het was opnieuw Gosse reinder Kingma die bij de tweede paal de doorgekopte bal in het net wist te koppen. Zo leek Ternaard toch nog met de volle winst weg te komen. Oostergo ging nu alles of niets spelen en schoof centrale verdediger Herman Sprik door naar de spits. Met veel lange ballen probeerde men gevaar te stichtten en Ternaard kwam er niet meer uit. Eerst was het Halbe Mossel die uit een vrije trap de paal wist te raken en kwam Ternaard goed weg. Na een  te gemakkelijk gegeven vrije trap¨kwam dan toch de gelijkmaker. De vrije bal werd kort genomen en kwam uiteindelijk weer bij Halbe Mossel terecht aan de rechter zijde. Zijn strakke voorzet werd in de laatste minuut van de officièle speeltijd ongenadig hard binnengekopt door Herman Sprik, 2/2 Na een kortstondig opstootje vond scheidsrechter Vionk het wel best en floot na een minuut blessuretijd voor het einde.