TERNAARD – V.v. Ternaard en Ouwe Syl hebben in een aantrekkelijke en spannende wedstrijd gelijk gespeeld waar Ternaard niet echt blij mee wezen kon en op drie punten had gerekend. In verband met de wedstrijd van Oranje tegen de VS was het aanvangsuur in overleg met Ouwe Syl en scheidsrechter Vegter naar half twee gegaan.

Voor Ternaard een must om de drie punten deze middag thuis te houden en zo dichter bij Ouwe Syl te komen die negen punten hadden en Ternaard een beetje aan sluiting kreeg bij winst op de middenmoot. Trainer van Gorsel kon gelukkig weer beschikken over Andries Vlasman, Anthony Hoekstra en Germer van der Weg deze middag.

Het was pupil van de week Isa van der Veen die even voor half twee de wedstrijdbal aan geboden door AGW Jacobs, aanbood aan scheidsrechter Vegter uit Loppersum die hierna voor het begin van de eerste helft floot op een guur en koud sportpark “De Bourfinne” en Ouwe Syl  mocht aftrappen en gelijk al gevaarlijk werd in de 1ste minuut waarbij Ouwe Syl speler Matthijs Helfferich goed over links op komt en daarna de bal scherp voor bracht op de inkomende Sipke Kooistra, maar de verdediging van Ternaard kan nog net de bal tot hoekschop verwerken voor Kooistra gevaarlijk kon worden. De hoekschop wordt hierna gevaarlijk voor gebracht waarbij de verdediging van Ternaard de bal nog net voor de doellijn kan weg werken. In de 5de min.is het Ternaard dat er gevaarlijk uit komt als Germer van der Weg alleen mag door gaan keeper Ouwe Syl maar in het zicht van de haven de bal verkeerd raakt waarop de verdediging van Ouwe Syl de bal hierna kan weg werken. Zo golfde het spel op en neer in een aantrekkelijke wedstrijd waarop door beide ploegen volop de aanval speelden. In de 16de minuut opnieuw een prima aanval voor Ternaard waarbij Andries Vlasman door Jacob van der Veen wordt weggestuurd waarbij Andries alleen kan doorgaan keeper Ouwe Syl en deze om speelt maar iets te ver moet uit wijken naar het Ouwe Syl doel waarbij de keeper goed was teruggekomen en hierna de bal alsnog kan pakken. Zo kregen beide ploegen nog diverse kansen, maar gaat de rust in met een 0-0 stand.

Na rust blijft Almer Zijlstra achter in de kleedkamer en komt Diether de Jong voor hem in de ploeg. Zo mag Ternaard in de 54ste  minuut een hoekschop op links nemen die door Roel Hoekstra wordt genomen en de bal bij de tweede paal brengt waar Jan Pieter Prins staat die prachtig de bal in het Ouwe Syl doel kopt en zo Ternaard op een 1-0 voorsprong brengt. Zo golft het spel op en neer en is het daarna Ternaard dat Ouwe Syl veel te veel aan de bal laat en hun alle ruimte geeft en zowaar in de 67ste  minuut wordt het ook gelijk als Ouwe Syl een hoekschop op links mag nemen waarbij de bal prima wordt voor gebracht is het Ouwe Syl speler Remko Kooistra die de 1-1 in kopt. Zo wisselt in de 70ste  minuut trainer van Gorsel de moegestreden Andries Vlasman en brengt hij Teake Jan Keegstra voor hem in het veld. Een prachtig schot van Teake Jan Keegstra in de 72ste minuut wordt prachtig gestopt door de keeper van Ouwe Syl. Het is hierna Ouwe Syl dat de druk op voert waarbij Jan Pieter Prins in de 75ste minuut op zijn tweede kaart wordt getrakteerd en met rood van het veld moet. Wel iets te zwaar de gele kaart voor Jan Pieter. Ook wordt in de 83ste minuut Roel Hoekstra naar de kant gehaald en komt Ronald Post nog voor hem in het veld. Zo krijgt Diether de Jong ook nog geel en daarna nog rood en ook hij moet van het veld en moet Ternaard met 9 man verder. Het is hierna in de 89ste minuut Teake Jan Keegstra die nog een grote kans krijgt maar iets te gehaast inschiet zodat de bal over het Ouwe Syl doel verdwijnt. Daarna is het de goed leidende scheidsrechter Vegter die voor de laatste maal fluit en Ternaard toch teleurgesteld de kleedkamer op zocht en vele toeschouwers de gezellige kantine al hadden op gezocht om de wedstrijd van Oranje te zien. Volgende week wacht de uit wedstrijd bij Harkema Opeinde. Aanvang 14.00 uur.