Onder winterse omstandigheden waarbij het veld zacht was geworden wegens de vorst, kon er toch gevoetbald worden op sportcomplex “De Bourfinne”waar koploper Ternaard het op de tweede plaats staande Rood Zwart Baflo ontving, en dus zaterdagmiddag een ware kraker, en dat werd het ook waar menig supperter ondanks het koude  en vieze weer, warm van werd deze middag.

Trainer Kootstra miste deze middag noig de geblessseerde Danny Post en begon op de bank met Janco Postma en de B-junioren Gerlof Dijkstra en Johannes Dijkstra.

Het is even voor half drie als pupil van de week Juriaan Minnema de wedstrijdbal aangeboden door “Spar Herder”aanbood aan scheidsrechter  Boland uit Darp, die hierna floot voor de eerste helft waarbij Ternaard moicht aftrappen. In de 3e minuut mag Ternaard even over de middellijn een vrije trap nemen die wordt genomen door Teake Jan Keegstra die Roel Hoekstra aanspeeld die op zijn beurt goed doorgaat en hierna de bal vanaf rechts voorbrengt op Remco van der Kooi die goed inkomt maar de bal net mist waardoor de keeper van Baflo de bal kan onderscheppen. In de 5e minuut is er een snelle uitbraak van Baflo  waarbij Ducan Torrenga eerst Teake Jan keegstra  uitspeelt en daarna Roel Hoekstra waarop hij alleen richting keeper Anne hellinga kan gaan die niet zijn doel uitkwam maar gellukig schiet Duncun de bal naast. Maar in de 7e minuut  is het Ternaard dat op voorsprong komt als Remco van der Kooi een fout van de verdediging van Baflo afstraft en goed doorgaat waarna hij Gosse Reinder Kingma aanspeelt die de bal in de korte hoek van het doel van Baflo schiet en zo Ternaard vroeg in wedstrijd op 1-0 zet. Toch komt Ternaard niet echt in de wedstrijd en is het Baflo dat met veel tempo en inzet het Ternaard erg lastig maakt zonder dat het echt grote kansen creërd. Het is Ternaard dat uit het niets  op 2-0 komt als Remco van der Kooi op links de bal meegeeft aan Jacob van der Veen die goed naar binnen komt en kan uithalen en ziet dat de bal via een been van een verdediger van Baflo zo het doel ingaat. Een enigzins gelukje voor Ternaard  dat moet toezien hoe steeds Baflo  met veel snelheid voorin de verdediging van Ternaard onder druk zet. Toch is het Ternaard  dat zowaar in de 32e minuut op 3-0 komt door een prachtige aanval die begint bij Wietse Sipma die Gosse Reinder Kingam op rechts aanspeelt die op zijn beurt bij de achterlijn de bal uit de draai loepzuiver  voorbrengt op de inkomende Remco van der Kooi die de bal schitterend inkopt en zo Ternaard op een riante 3-0 voorsprong zet. Maar op slag van rust mag Baflo net buiten de zestien van Ternaard nog een vrije trap nemen okmdat Roel Hoekstra aan de noodrem moest trekken en geel krijgt van scheidsrechter Boland. De togekende vrije trap werd genomen door Baflo speler Duncan Torringa die de bal hard  in het Ternaarder doel schiet en zo Baflo op een mooi moment voor rust op 3-1 brengt. Dit werd ook de ruststand

Na rust blijft Simon van der Weg achter in de kleedkamer en komt Gerlof Dijkstra voor hem in het veld. Het is meteen Baflo dat weer druk zet en met goede aanvallen Ternaard vast zet op eigen helft waarbij er soms veel mis gaat bij Ternaard. Zo ook in de 50e minuut als Baflo speler Melvin Folkerts ineens helemaal vrij opduikt voor keeper Anne Hellinga maar vergeet om de bal in het doel te schieten, waarop Anne Hellinga Reddding kan brengen. In de 65e minuut is het Baflo dat een strafschop mag nemen omdat Nutte Cuperus zijn tegenstander iets naar de grond trok. De toegekende strafschop werd prima ingeschoten door door Baflo speler Duncan Torrenga die hiermee Baflo op 3-2  brengt en zo Baflo weer in de wedstrijd helpt. Zowaar in de 67e minuut wordt het ook nog 3-3 door invaller Justin van Solkema die met een geweldige snelle aktie enkel Ternaarders voorbij gaat en hierna naar binnen komt en hard uithaalt en zo doelman Anne Hellinga kansloot liet. Inj de 80e minuut is het Jacob van der Veen die gewisselt wordt en voor hem in het veld komt Janco Postma. Ternaard komt echter niet meer aan voetballen toe en is het Baflo  dat in de 82e minuut opnieuw een strafschop meekrijgt als een verdediger van Ternaard de snelle  Justin van Solkema in het strafschop gebied net aantikt aan zijn voet en scheidsrechter Boland wel heel gemakkelijk een strafscop geeft. De bal wordt onberispelijk ingeschoten door Duncan Torrenga en zo staat Baflo op een 3-4 voorsprong. Hoe was het mogelijk en wat een deceptie  bij Ternaard dat echter steeds achter de feiten aan liep en vandaag niet goed in de wedstrijd zat. Toch met veel blessure tijd erbij is het dan toch Jan Pieter Prins die de 4-4 in de touwen jaagt van het Baflo doel. Zo laat scheidsrechter Boland nog aftrappen, maar fluit meteen hierna  voor het einde van deze bizarre wedstrijd die eindigd in een 4-4 gelijke stand. Waar Ternaard zeer blij mee was. Volgende week wacht weer een topper en gaat Ternaard op bezoek bij De Lauwers.