Afgelopen zaterdag stond er weer een mooi affiche op het programma, want koploper RWF kwam op bezoek in Ternaard. De ploeg van trainer Sjoerd van Klaarbergen kon na de winst op vv Dokkum met een goeg gevoel aan de wedstrijd  beginnen en er was dan ook geen reden om wisselingen door te voeren.

Ternaard stratte goed aan de wedstrijd en de eerste 30 minuten waren dan ook een prooi voor de Ternaarders. Een aantal keren kwam Johannes Dijkstra goed door en wist helaas net niet een medespeler te bereiken. Na het eerste half uur kwam RWF beter in de wedstrijd en kon ook de eerste speldeprikken  uit delen. Men wist zelfs tot scoren te komen maar deed dit wel in buitenspel positie, dus ging het feestje niet door. Beide ploegen probeerden het nog wel richting thee, maar echte kansen leverde dit niet op.

Na rust twee ongewijzigde teams en het spelbeeld bleef boeiend, tussen twee teams die beide niet wilden verliezen maar wel de winst naar zich toe wilden trekken. Er ontspon zich een wedstrijd die zich veelal op het middenveld afspeelde en niet echt veel kansen opleverde . RWF werd het gevaarlijkst uit corners maar wist niet de juiste richting te vinden. Ternaard wist nog wel tot scoren te komen. In de 73e minuut mocht Ternaard een vrije trap nemen vanmaf de rechter zijde en het was Jacob van der Veen die de bal goed inbracht. Vervolgens was het Gosse Reinder Kingma die in de vijf meter de keeper belemmerde en deze stompte de bal in eigen goal. Doelpunt zei de scheidsrechter. De keeper bleef echter op de grond liggen en de RWF spelers gingen protesteren. De scheidsrechter besloot uiteindelijk zijn grensrechter  te raadplegen en keurde het doelpunt alsnog af. Hierna kwam RWF nog het dichtst bj een doelpunt maar keeper Wesley Plooy wist de inzet te belemmeren en zijn doel voor het eerst dit jaar schoon te houden.

Al met al een mooie en boeiende wedstrijd zonder dat er daadwerkelijk doelpunten konden worden genoteerd. Volgende week mag Ternaard afreizen naar Oudwoude, waar het tot nog toe teleustellende optredende  WTOC de tegenstander zal zijn. WTOC zal graag de neerwaartse spiraal willen doorbreken, de Ternaarders zijn gewaarschuwd, aanvang 14.30 uur.