K800 P1140987Ternaard kan toch terug zien op een goede eerste competitie helft, en gaat daarom goed de winterstop in. Werd afgelopen zaterdag nog bij Wardy met 5-1 gewonnen, en zo moest ook de laatste wedstrijd tegen Foarut er aan geloven en won Ternaard met 0-2 mede door prima keeperswerk van goalie Bert Bakker, die Ternaard een paar keer goed overeind hield, deze middag.

Trainer Hans Blom kon over een fitte selectie beschikken en begon weer met Gosse Reinder Kingma , Jitse de Beer en Jacob van der Veen op de bank. Onder leiding van scheidsrechter Wijnstra uit Drachten was het Ternaard die mocht aftrappen en meteen Foarut vastzette op eigen helft. Dat leidde in de 10e minuut tot de eerste echt gevaarlijke aanval waarbij Roel Hoekstra prima  over links opkwam en zag dat Teake Jan Keegstra mee was opgekomen, waarop hij de bal breed lag voor Teake Jan, maar zijn inzet was te zwak waarop de bal naast het doel van Foarut ging. Maar in de 12e minuut is het dan wel raak als Wietse Sipma met een prachtige pass Teake Jan op rechts weg stuurt die naar binnen komt en met een hard droog schot Keeper Durk Boonstra passeert en zo de 0-1 op het scorebord zet voor Ternaard.. Ternaard gaat door, en met enkele goede aanvallen wordt Foarut terrug gedrongen op eigen helft. In de 15e minuut is het Wietse Sipma die bijna doel trof. maar zijn inzet verdwijnt net over het doel van Foarut. In de 18e minuut de eerste gevaarlijke aanval van Foarut, waarop de verdediging van Ternaard nog net op tijd kon ingrijpen, voor Gerard Cats gevaarlijk kon worden ten koste van een hoekschop. Deze wordt prima verwerkt door de verdediging van Ternaard waarop Roel Hoekstra er snel vandoor kon gaan richting doel van Foarut en alleen voor keeper Boomsma die achter uit moest lopen, schiet Roel iets te gehaast in zodat Boomsma de bal gemakkelijk de bal kan stoppen. Zo bljft na 30 minuten spelen in de eerste helft Ternaard de gevaarlijkste ploeg en laat het enkele goede kansen liggen, en had de score hoger moeten zijn. En dan in de 40e minuut is het Jurjen Sipma die prima opkomt en Teake Jan Keegstra de diepte instuurdie de situatie goed inschat en de bal uitstekend achter Keeper Boomsma deponeert en zo Ternaard op een mooie en verdiende 0-2 voorsprong brengt. Dit wordt ook de ruststand.

Na de rust geen wijzigingen bij Ternaard dat meteen weer druk zet op de verdediging van Foarut dat in paniek in de 46e minuut een hoekschop weg geeft. Deze wordt genomen door Martinus Hannema waarbij de bal komt bij Aant Soepboer die zich vrij speelt en uithaalt, waarbij de bal via het hooft van Janco Postma de paal raakt en weer het veld inspringt, en zo kan de verdediging van Foarut opruimen. Foarut begint irritanter te spelen en met name Jan Lammert van der Kooi moet het ontgelden en ook Aant Soepboer wordt flink aan gepakt, maar beide spelers konden na behandeling weer verder. In de 53e minuut opnieuw een goede kans voor Ternaard als Jan Lammert van der Kooi met een prachtige aktie op rechts de bal voor brengt op Roel Hoekstra die zich zonder te bedenken omdraait en uithaalt, maar met een reflex haalt de keeper van Foarut de bal nog uit zijn doel. In de 58e minuut is het opnieuw Roel Hoekstra die er alleen tussen uit knijpt en richting Foarut doel gaat, maar opnieuw stuit Roel op keeper Durk Boomsma. Zo heeft Roel inmiddels al heel wat kansen gehad, en mag foarut blij zijn dat het nog slechts 0-2 is. Maar hierna begint Foarut beter te spelen en begint meer druk te zetten op de verdediging van Ternaard. In de 65e minuut wisselt trainer Blom de niet geheel fitte Anne Rienk Sijens en brengt Jitse de Beer voor hem in het veld. Zo dringt Foarut steedts meer aan en mede door fantasties keeperswerk van Bert Bakker van Ternaard, blijft de aansluit treffer van Foarut uit. In de 73e minuut wisselt Trainer Blom de moe gestreden Jan Lammert van der Kooi en komt Gosse Reinder Kingma voor hem in het veld. Foarut blijft aandringen, maar keeper Bert Bakker weet van geen wijken. Ternaard komt er zo nu en dan via een counter wel uit, maar ook nu laat de afwerking het afweten. En na 90 minuten gespeeld te hebben fluit scheidsrechter Wijnstra voor het einde van deze wedstrijd die voor Ternaard drie belangrijke punten opleverd. Gezien de gehele wedstrijd een toch wel verdiende overwinning voor de ploeg van Trainer Hans Blom die met een goed gevoel de winterstop ingaat.