K800 P1150668Ternaard reisde zaterdagmiddag af naar Wirdum waar het tegen rode lantaarn drager WWS moest aantreden. Na een goede reeks wedstrijden van Ternaard dat dinsdag avond nog een prima oefenwedstrijd had gespeeld tegen 4e klasser Ropta Boys, 3-1 winst, mocht vandaag geen sprake zijn van onderschatting bij de de boys van trainer Hans Blom die over een fitte selectie kon beschikken. Hij begon op de bank met Aant Soepboer en de A junioren Jacob van der Veen en David de Vries.

Het was precies half drie als de scheidsrechter voor het begin van de eerste helft fluit en WWS mocht aftrappen. Beide ploegen tasten de eerste minuten elkaar wat af, maar in de 4e minuut is het al raak voor Ternaard dat twee hoekschoppen op rij mag nemen, waarbij bij de tweede hoekschop de bal laag voor komt en Jan Lammert van der Kooi met een fijn intikkertje de 0-1 maakt. Ternaard voetbalde goed en hield druk op WWS. In de 7e minuut wordt Gosse Reinder Kingma de diepte in gestuurd en alleen voor de keeper verschijnt, maar de bal bij hem opschiet. Echter de terrug springende bal komt opnieuw voor de voeten van Gosse Reinder die nu met een bekeken lobje de bal over de doelman van WWS heenschiet en zo de 0-2 maakt. Een mooie opsteker voor Ternaard zo vroeg in de wedstrijd dat met een goede opbouw van achter uit WWS vast zet op eigen helft. In de 15e minuut is het Jurjen Sipma die goed over links opkomt en hierna de bal terug legt op Martinus Hannema die hierna de bal in het strafschop gebied brengt waar een WWS speler in paniek de bal in zijn eigen doel kopt en Ternaard op 0-3 brengt. Ternaard is heer en meester en met mooie aanvallen wordt WWS terrug gedrongen. Toch sloop er iets van gemakzucht in de ploeg van trainer Hans Blom wat leidt tot een paar goede kansen voor WWS waarbij enkele spelers alleen voor keeper Bert Bakker verschenen, maar deze behoede Ternaard voor een tegen doelpunt, zodat WWS niet in de wedstrijd kon komen. Maar dan is het in de 35e minuut Roel Hoekstra die vanaf links enkele spelers van WWS omspeelt en het strafschop van WWS ingaat waarna hij uithaalt  en de bal via een WWS speler het doel in ziet gaan van WWS en Ternaard op 0-4 komt. In de 42e minuut is het dan toch WWS dat een goede kans krijgt waarbij de spits alleen vioor keeper Bert Bakker veschijnt, maar ddor prima keepers werk van Bert houdt hij zijn doel schoon,zodat de rust ingaat met een 0-4 voorsprong voor Ternaard.

Na rust geen wijzigingen voor Ternaard dat nu weer aan voetballen moet denken en niet te veel in het spel van WWS moest meegaan. Het is in de 52e minuut Jan Lammert van der Kooi die op links alle vrijheid krijgt om alleen door te gaan en goed het overzicht bewaard en met een hard en laag schotTernaard op 0-5 brengt. In de 55e minuut wisselt trainer Blom Anne Rienk Sijens en brengt Aant Soepboer  voor hem in het veld. Dan is het toch weer WWS dat weer enkele kansen krijgt, maar de afwerking laat te wensen en leveren dus niets op voor hen. In de 60e minuut is het Ternaard dat een aanval van WWS afslaat  en er snel uitkomt waarbij Jan Lammert van der Kooi wordt weggestuurd over links en ziet dat Gosse Reinder Kingma mee was opgekomen en dan ook de bal breed legt op Gosse Reinder die met een bekeken schot de 0-6 inschiet. Hierna worden Jan Lammertt van der Kooi en Martinus Hannema gewisselt voor Jacob van der Veen en David de Vries. Maar de wedstrijd was natuurlijk al gespeeld en beide ploegen speelden de namen genoegen met de uitslag zo te zien. Al was het Wietse Sipma die in de 75e minuut nog alleen voor de keeper kwaam en eigenlijk nog had moeten scoren, maar Wietse scheit de bal tegen de keeper op. Na negentig minuten voetbal is het de scheidsrechter die voor de laatste maal fluit, en Ternaard een verdiende en grote overwinning behaalde op WWS. Volgende week de topper als Lions 66 op bezoek komt in Ternaard, dat verrassend onderuit ging tegen Wardy.