K800 P1190996

Zaterdagmiddag ontving Ternaard  op haar eigen sportcomplex “De Bourfinne” het op de tweede p[laats staande Leovardia. Ternaard  kende een slechte start na de winterstop waarbij goede en slechte  wedstrijden elkaar af wisselden en waarbij een beetje geluk Ternaard ook niet meezat. Zo ook zaterdagmiddag waarbij Ternaard  een groot gedeelte van de tweede helft domineerde, moest het opnieuw een nederlaag incasseren. Trainer Henk de Boer miste de geschorste Wietse Sipma, en begon op de bank met Teake Jan Keegstra , Simon van der Weg, david de Vries en res keeper Anne Hellinga.

Het was precies half drie als scheidsrechter  Baar uit Oldehove voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen. Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd waarbij in de 4e minuut Leovardia de eerste kans kreeg als over links  Vic Rozendaal goed opkwam en hierna naar binnen kwam en mocht uithalen waarbij zijn inzet voorlangs het Ternaarder doel ging. In de 6e minuut was het Leovardia dat op voorsprong kwaam als bij de hoekvlag op rechts Jurjen Sipma zich liet omspelen en toen de bal werd voorgebracht was Vic Rozendaal er als de kippen bij en kopte de bal in het Ternaarder doel en bracht daarmee Leovardia op een 0-1 voorsprong. In de 8e minuut was het weer Leovardia dat de bal voorbracht maar nu was het Keeper Jaap Gulmans die onderschepte maar de bal losliet en was het Leovardia speler Sader Tadema die opnieuw de bal kon inschieten bij de tweede paal maar met een geweldige reflex  was het keeper Jaap Gulmans die de bal nog naast het doel kon tikken ten koste van een hoekschop die niets opleverde.Zo golfde het spel op en neer met twee ploegen die vol op de aanval speelden op een zwaar veld.In de 28e minuut een mooie aanval van Ternaard waarbij Roel Hoekstra prima vanaf het middenveld opkwam over rechts en hierna naar binnen kwam en kon uithalen ,maar zijn inzet kon nog net worden weg gewerkt door de verdediging van Leovardia. In de 34e minuut mocht Ternaard een vrije trap nemen die door Jan Pieter Prins werd genomen die de bal hoog in het strafschop gebied bracht van Leovardia en Gosse Reinder Kingma zijn prima kopbal naast het doel van Leovardia zag gaan. Ternaard bleef aandringen en kreeg ook mogelijkheden, maar de afwerking liet nog te wensen over. Rust 0-1.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu op zoek gingtnaar de gelijkmaker, het was echter Leovcardia dat aandrong en het gevaarlijkst was maar de wedstrijd werd grimmiger. Dat leverde Gosse Reinder Kingma een onterechte gele kaart op en ook Leovardia speler Patrick Klein kreeg geel. Zo bleef Ternaard op zoek naar de gelijkmakerLeovardia kreeg in de 68e minuut een grote kans als Sander Tadema zich vrijspeeld en alleen op doelman Jaap Gulmans van Ternaard kon afgaan, maar met een prachtige redding tikt Jaap de bal naast het doel ten koste van een hoekschop, die niets zou opleveren voor Leovardia. Zo bracht in de 70e minuut trainer de Boer van Ternaard Simon van der Weg in het veld voor Remco van der Kooi en bleef de wedstrijd open en ontstond er een mooi voetbal gevacht tussen twee ploegen die volop strij leverden en Ternaard op jacht ging  naar de gelijkmaker,die er ook kwam. Het was in de 72e minuut toen Ternaard op gelijke hoogte kwam met Leovardia als Danny Post met een prachtige diepte pass Jacob van der Veen op rechts weg stuurde die hierna naar binnen ging het strafschop gebied van Leovardia in en hierna uithaalde  en de bal in de korte hoek van het doel schoot en zo Ternaard op een verdiende 1-1 stand bracht. Ternaard wilde nu meer en zette Leovardia vast op eigen helft. In de 74e minuut was het Simon van der Weg die met een mooie actie enkel tegenstanders uitspeelde en hierna Danny Post weg stuurde die op zijn beurt de bal voorbracht maar een verdediger van Leovardia zat er nog tussen en kon de bal weg werken waarna de bal voor de voeten van jacob van der Veen kwam die dan ook meteen uithaalde en met een streep de 2-1 binnenschoot. Maar scheidsrechter Baar had net gefloten voor het hinderen van de keeper van Leovardia en dus ging het feest niet door. Het was Ternaard dat kansen kreeg en Leovardia terrug drong, en toch was het Leovardia dat in de 85e minuut op 1-2 kwam door weer een kopbal van Vic Rozendaal.Gelijk hierna wisselde trainer de Boer Anne Rienk Sijens  nog en bracht Teake Jan Keegstra voor hem in het veld. Ternaard zette nog aan  en zag een kopbal van Gosse reinder Kingma op de lat belanden. Dit waren tevens de laatste wapenfeiten van Ternaard en helaas mocht het niet meer baten voor Ternaard dat terrug kon zien op een goede wedstrijd en had het minstens een punt verdiend. Nu bleef het met een kater achter. Volgende week moet Ternaard uit naar Birdaard. En met dezelfde instelling moet het dan wel lukken.