K800 P1190364

Ternaard kon afgelopen zaterdagmiddag niet overtuigen tegen over een fel en strijdlustig V en V ’68 dat met 0 punten uit vier wedstrijden op de laatste plaats  stond. Na 21 jaar stonden zaterdagmiddag beide ploegen dus na een lange afwezigheid weer tegenover elkaar, maar nu op het nieuwe complex van Ternaard.

Trainer Henk de Boer zal er bij zijn mannen op gehamerd hebben om V en V niet te onderschatten, en met de bruiloft van Gosse Reinder Kingma en Jantine van vrijdag achter de rug, was het afwachten hoe men deze wedstrijd oppakte. Trainer de Boer miste  alleen de niet fitte Teake Jan Keegstra en voor hem in de plaats stond Anne Rienk Sijens en kon hij verder over dezelfde spelers beschikken als tegen Friesche Boys vorige week. Verder begon hij op de bank met Arnold Kingma , Jacob van der Veen en Simon van der Weg.

Het was al even over half drie als pupil van de week Jente Kooistra de wedstrijdbal aangeboden door BKS ELEMENTEN UIT DOKKUM, aanbood aan scheidsrechter  van Zutpen uit Deineum, die hierna floot voor het begin van de eerste helft en Ternaard mocht aftrappen. Het was echter in de 3e minuut V en V dat al een grote kans kreeg als een pass vanaf rechts naar de op links vrijstaande Folkert Jan Albada werd verstuurd die hierna naar binnen ging en kon uithalen, waarbij de bal maar net naast het Ternaarder doel tercht kwam. Ternaard was gewaarschuwd. Maar in de 10e minuut was het opnieuw  Ven V dat gevaarlijk  werd als Franke Koontra zomaar alleen kon doorgaan. en moest Wietse Sipma aan de noodrem trekken om Koonstra te stoppen. Wietse kreeg geelvan scheidsrechter van Zutpun en de vrije trap leverde niets op. Trainer de Boer sprak hierna even goed zijn mannen aan of men al wakker was. Ternaard begon hierna iets beter in de wedstrijd te komen maar dat leide nog niet tot kansen. Het was in de 30e minuut opnieuw V en V dat gevaarlijk werd  waarbij Folkert Jan Albada prima op links werd aangespeeld en naar binnen trok en mocht uithalen waarbij de bal voorlangs het Ternaarder doel ging. Maar in de 32e minuut de eerste gevaarlijke actie van Ternaard als Roel Hoekstra op links werd aangespeeld en hierna het strafschop gebied van V en V in ging en kon uithalen waarbij de keeper van V en V nog net met zijn been redding bracht  op Roel zijn inzet. Misschien had Roel beter de bal bred kunnen leggen waar twee mededspelers van hem vrij stonden. Hierna was het opnieuw Roel Hoekstra die over links op volle snelheid opkwam maar door Pieter Bijlsma onderiut werd gehaals die dan ook geel kreeg van scheidsrechter van Zutpen, waarna Roel ng geel kreeg wegens het wegtrappen van de bal. Zo bleef de wedstrijd onrustig en zat Ternaard tot nu toe totaal niet in de wedstrijd, en mocht het op slag van rust niet klagen als V en V speler Franke Koonstra  zomaar alleen richting doelman Anne Hellinga kon afgaan, maar hij schoot de bal gelukkig voor Ternaard knullig naast het doel. Rust derhalve 0 – 0.

Na rust nam trainer de Boer Roel Hoekstra in bescherming omdat hij al een gele kaart had en liet hem achter in de kleedbox. Jacob van der Veen kwam voor hem in het veld. Ternaard zou nu toch wat meer strijlust moeten tonen tegenover een fel spelend V en V dat Ternaard geen enkele seelruimte gaf. Maar toch in de 47e minuut was het Ternaard dat verassend de leiding nam door Jitze de Beer die vanaf het middenveld met een harde  strakke pass Danny Post op rechts aanspeelde die prima het strafschop gebied opzocht en met een hard droog schot in de verste hoek van het Ve en V doel schoot en Ternaard op een mooi moment op een  1 – 0 voorsprong brengt. Gelijk in de 50e minuut een uitbraak van Ternaard Toe Jacob van der Veen alleen richting de  doelman van V en V kon gaan, maar helaas viel Jacob  ongellukkigerwijs en dus ging deze mooie kans verloren. Ternaard zat nu beter in de wedstrijd en kreeg wat meer grip op het spel van V en V en zo ontspon zich nu tussen beide ploegen een echte wedstrijd met aan beide zijden meer felheid en inzet. Zo mocht in de 70e minuut even buiten het strafschop gebied van Ternaard een vrije trap nemen die door Harmen van der Bij werd genomen.Deze krulde de bal ober de muur heen  waarbij de bal in de bovenhoek van het Ternaarder doel verdween en V en V op 1 – 1 bracht.De wedstrijd was weer open en in de 74e minuut sloeg V en V opnieuw toe als Lippe Kleinhuis vanaf links kon uithalen waarbij de bal nog een been van een verdediger van Ternaard raakte zodat de bal iets opstuitte en tot ieders verrassing in het Ternaarder doel verdween en zo V en V op 1 – 2 bracht. Trainer de Boer haalde hierna Hendrik Talsma en Anne Rienk Sijens naar de kant en bracht Arnold Kingma en Simon van der Weg voor hen in het veld. Hierna werd Jan Pieter Prins nog onderiut gehaald door Franke Koonstra die ook geel kreeg van scheidsrechter van  Zutpen. Met nog vijf minuten te gaan in de tweede helft zette Ternaard nog eens aan en speelde alles of niets, dat leidde in de 88eminuut nog tot een hoekschop voor Ternaard op rechts waarbij de bal prima bij de twee paal werd gebracht en Janco Postma de bal zou inschieten was het in de kluts Gosse Reinder Kingma die de bal in het V en V doel kopte en zo Ternaard op 2 – 2 bracht. Er werd nog afgetrapt en V en V probeerde het nog een keer maar na 90 minute voetbal, waarbij Ternaard niet in goede doen was, floot schietsrechter van Zutpen voor het einde van de wedstrijd en mocht Ternaard tevreden zijn met een punt tegen een strijdvaardig V en V ’68 dat zeker dit punt verdiende.