Ternaard kon zaterdagmiddag opnieuw niet winnen. Deze keer was Drogeham te sterk voor de mannen van trainer Hans  Blom die moest toezien hoe Drogeham iets fortuinlijk met 1-3 won. TrainerBlom kon vandaag weer beschikken over de lang geblesseerde Tsjerk Meijer die overigens begon op de bank samen met Jacob van der Veen en FReddy Minnema. Het was pupil van de week Roelof Haaima die even voor half drie de wedstrijdbal , aangeboden door Lucky Luck en de Daltons, aanboot aan scheidsrechter Lips uit Delfzijl die hierna voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen.

Beide ploegen begonnen slecht aan de wedstrijd en er ging veel mis in de eerste vijftien minuten. Ballen die niet aankwamen en veel balverlies leidde er toe dat er voor de toeschouwers weinig te genieten viel.Toch was het Ternaard die het initiatief nam en dat leidde in de 18e minuut tot een 1-0 voorsprong. Het was Arnold Kingma die prima Anton Keegstra op links aanspeelt die de bal bij de achterlijn voor brengt waarop een verdediger van Drogeham ongelukkiger wijs zijn eigen doelman passeert en Ternaard enigzins fortuinlijk op een 1-0 voorsprong komt. Ternaard begint hierna beter te voetballen en men gelooft er weer in. Dat leidde in de 28e minuut tot een prachtige aanval waarop Jurjen Sipma van achteruit opkomt enhierna even buiten het strafschop gebied van Drgeham verwoestend uithaalt, maar ziet dat de bal via de binnenkant van de paal weer het veld inspringt waarop Anton Keegstra in de rebound no een kans krijgt maar zijn uithaal verdwijnt over het doel. De kans voor Ternaard om op 2-0 te komen en de wedstrijd te doen kantelen. Nu gaat men derust inmet een 1-0 voorsprong.

Na de rust geen wijzigingen bij Ternaard dat moet toezien hoe Drogeham nu veel meer druk zet ende wedstrijd meer naar zich toetrekt. Een ongelukkige aktie van een verdediger van Ternaard leid ertoe dat Drogeham in de 52e minuut een strafschop meekrijgt. Deze wordt feilloos benut door Jan Spinder. Een tegenvaller voor Ternaard dat nu moet proberen om de kopjes omhoog te houden. Maar als zo vaak. ook nu gaat het mis, want het is Drogeham dat met veel beweging en inzet Ternaard vastzet op eigen helft en in de 63e minuut op 1-2 komt door Peter Poortman die de buitenspelval omzeilt en hierna keeper Klaas Johan Hoekstra kansloos laat. Ternaart probeert het nog wel maar de overtuiging intbreekt. Trainer Hans Blom moet hierna de licht geblesseerde Roel Hoekstra wisselen en na maanden blessure leed komt Tsjerk Meijer voor hem in het veld.Maar ook Tsjerk kan geen potten breken, want in de 72e minuut is het Drogeham dat op 1-3 komt door Meidert Jan van Dijk die uit een voorzet vanaf links simpel de bal kan inschieten.En daarmee was de wedstrijd gespeelt. Blom wisselt AnneRienk Sijens en voor hem komt Jacob van der Veen in het veld en in de 80e minuut komt ook nog Freddy Minnema voor Richard van der Meulen in het het veld. Maar na 90 minuten voetbal is het de goed leidende scheidsrechter Lips die voor de laatste maal fluit en alleen een gele kaart aan een Drogeham speler behoefde te  geven voor een overtreding op Wietse Sipma. En zo verloor Ternaard opnieuw een belangrijke wedstrijd om rechtstreeks degradatie voetbal te ontlopen. Volgende week wacht het inhaal duel thuis tegen GSVV.