K800 P1180583

Ternaard keert na twee seizoenen terug in de 4e klasse Zaterdagmiddag kon dit bewerkstelligt worden thuis tegen GSVV. Bij GSVV was met 2 – 3 gewonnen, en dus zou je zeggen vandaag moet Ternaard het kunnen klaren. Echter het werd nog een zware klus voor Ternaard dat zaterdagmiddag met pijn en moeite genoegen moest nemen met een gelijkspel 0 – 0 in een niet al te beste wedstrijd. Maar deze uitslag betekende wel dat Ternaard promoveerde naar de 4e klasse en dat GSVV degradeerde naar de 5e klasse.

Trainer Henk de Boer beschikte over  een bijna fitte selektie. Alleen biede keepers kampten met knie problemen. Verder begon hij op de bank met Arnold Kingma, Anne Rienk Sijens , David de Vries, Jelle Soepboer, Teake Jan Keegstra en de reserve keepers Bert Bakker en Mattijs Boltjes.

Onder leiding van scheidsrechter Bekhof uit Noordwolde en zijn assistent scheidsrechters Doornbos uit Uithuizen en Brouwer uit Sumar,was het even voor haklf drie toen pupil van de week Ferry Sliep de wedstrijdbal, aangeboden door SPORT 2000 uit Dokkum,aanbood aan scheidsrechter Bekhof die hierna floot voor het begin van de eerste helft en Ternaard mocht aftrappen op deze zomerse middag en onder toeziend oog van vele Toeschouwers. Na wat een aftastend begin, was het in de 8e minuut als GSVV gevaarlijk opkwam waarbij GSVV speler Tjipke van der Veen helemaal vrij Kon uithalen maar zijun inzet ging hoog over het Ternaarder doel. Ternaard was gewaarschuwd, maar toch was het GSVV dat steeds mocht opkomen en in de 19e minuut op rechts een vrije trap mocht nemen waarbij de bal scherp werd voor gebracht maar de bal werd door iedereen gemist en kwam bij de tww=eede paal terecht waar Sytze de Haan helemaal vrij stond om zo de bal in het lege doel te kunnen schieten, maar hij schoot de bal naast. Hier mocht Ternaard niet over geluk klagen. Pas in de 31e minuut de eerste aanval voor Ternaard dat beslist niet in de wedstrijd zat. Het was Roel Hoekstra die op rechts mocht ingooien waarna Jitze de Beer de bal doorkopte op Gosse Reinder Kingma die zich omdraaide en meteen uithaalde waarbij de bal via een GSVV speler naast ging en Ternaard een hoekschop mocht nemen die niets op zou leveren. In de 40e minuut raakten zowel Hendrik Talsma als Jitze de Beer geblesseerd door dat de aanvoerder van GSVV Gerrit Jagersma veel te hard inkwam wat hem op een gele kaart kwam te staan. Gelukkig konden beide spelers verder. In de 42e minuut nog een mooie aanval van Tewrnaard toen Wietse Sipma de bal diep speelde op Martinus Hannema die goed doorging over rechts en de bal voor bracht op Roel Hoekstra die over kopte. Gezien de eerste helft een beter GSVV en een matig spelend Ternaard, zodat beide ploegen met een  0 – 0 russtqand thee gingen drinken.

Na rust bleef Martinus Hannema achter in de kleedkamer en kwm David de Vries voor hem in het veld die meteen in de 49e minuut zichzelf vrijspeelde op rechts en het strafscohpgebied in ging en werd aangetikt waardoor hij ten val kwam. De scheidsrechter wilde hier echter niets van weten en liet doorspelen. Het was GSVV dat feller en frisser speelde waarbij Ternaard veel te nerveus speelde en daardoor veel balverlies leed. In de 55e en in de 58e minuut was het opnieuw David de Vries die zich prima vrijspeelde, maar de voorzetten waren  te onnauw keurig em kwamen niet aan bij zijn medespelers. Zo kreeg GSVV in de 61e minuut opnieuw een kans toen het even over de middellijn een vrije trap mocht nemen die gevaarlijk werd ingebracht waar Louis Lyklema helemaal vrij stond om zo de bal in te koppen, maar gelukkig voor Ternaard kopte hij naast. Zo kwam Ternaard met de schrik vrij en moest Hendrik Talma aan de noodrem trekken omdat zijn ploegmakker in de fout ging en Hendrik moest ingrijpen wat hem geel opleverde. Bij een aanval van GSVV in de 68e minuut was het GSVV dat over rechts op kon komen waarna de bal scherp werd ingebracht. maar keeper Anne Hellinga kwam goed zijn doel uit en stopte de bal weg maar raakte door deze aktie geblesseerd aan zijn knie. Verzorger Tjeerd van der Veen kon hen in eerste instantie nog oplappen, maar na twee minute moest keeper Anne Hellinga toch nog het veld verlaten. Voor hem kwam Bert Bakker in het doel, dit alles was in de 70e minuut. Zo bleef de wedstrijd spannend en was het in de 76e minuut GSVV dat nog een grote kans kreeg toen Sytze de Haan enkele Ternaarders uitspeelde en vanaf links kon uithalen, maar met een fantastische redding kon keeper Bert Bakker de bal naast zijn doel tikken ten koste van een hoekschop maar ook deze leverde niets op. Het bleef knokken voor Ternaard om overeind te blijven. Zo kwam Anne Rienk Sijens nog in het veld voor de moe gestreden Jacob van der Veen en bleef het spannend tot de laatste minuut. Met nog vijf minute blessuretijd erbij, was het daarna scheidsrechter Bekhof die voor de laatste maal floot en Ternaard kon feestvieren. Dolgelukkig vielen technische staf en spelers elkaar in de armen. Ternaard keert na twee seizoenen weer terug in de 4e klasse. Gezien de wedstrijd een beter spelend GSVV en een nerveus spelend Ternaard dat vandaag niet lekker in de wedstrijd zat. Eigenlijk was dat ondergeschikt aan het reseltaat,dat was waar het vandaag omging. en dat is gelukt dus van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat en tot in de 4e Klasse.