Afgelopen zaterdag de eerste thuiswedstrijd in deze competitie voor Ternaard. Tegenstander deze middag was opnieuw een grote onbekende namelijk ODV. Beide teams hadden vorige week een keurige overwinning geboekt en gingen dan ook met het nodige vertrouwen de wedstrijd in.

Ternaard begon nagenoeg met dezelfde elf als vorige week, alleen Simon van der Weg verving Teake Jan Keegstra. Scheidsrechter Leenknegt uit Winschoten floot om 14.30 uur voor de aanvang van de wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd was voonamelijk aftasten en hier en daar werden wat speldeprikken uitgedeeld. Na een minuut of twintig bleek ODV toch wel over de nodige potentie te beschikken en moest keeper Wesley Plooy de nodige reddingen verrichten. Ternaard probeerde daarentegen met een snel omschakelen ODV te verrassen zonder dat men direkt gevaarlijk werd. In de 28e minuut wist Ternaard door te breken in zo,n omschakelmoment en Johannes Dijkstra werd hierbij gelanceerd. Johannes was niet meer te achterhalen en wist de 1-0 op het gloednieuwe scorebord te brengen. Dit was voor ODV het startsein om Ternaard nog verder achteruit te drukken en keeper Plooy moest nog een aantal keren reddend optreden. Toch werd de rust gehaald met een 1-0 voorsprong.

De thee had ODV vervolgens beter gesmaakt dan Ternaard  want in de 47e minuut was het direkt raak 1-1.Ternaard wist deze tegentreffer niet goed te verwerken en kwam hierna eigenlijk niet meer in de wedstrijd. Snel balverlies aan Ternaard zijde leidde ertoe dat ODV steeds beter in de wedstrijd kwam. Voor Ternaard was het met name tegenhouden en dat ging op zich niet verkeerd. Echter in de 77e minuut legde de verder prima leidende scheidsrechter Leenknegt de bal op de stip. Dit tot ieders verbazing, zelfs ODV was blij verrast met dit cadeautje en wist dit ook wel uit te pakken 1-2.Ternaard probeerde het hierna nog wel, maar ODV was en bleef de betere ploeg en wist in de slotminuten de score ook nog naar 1-4 te verhogen.

Conclusie is dat ODV dit seizoen naar verwachting echt wel mee gaat doen om de prijzen, Ternaard moet leren dat er in deze competitie ploegen zijn die beter zijn. Volgende week mag Ternaard het opnemen tegen FC  Birdaard, die een goede start heeft gemaakt en tot op heden de volle buit binnen heeft. Een nieuwe kans, aanvang 14.30 uur.