Ternaard reisde zaterdagmiddag naar Wirdumwaar het tegen WWS moest spelen en waar het vorig seizoen won met 0 – 6. Zaterdagmiddag was het anders, want het won weliswaar wel met 3 – 4, maar zou een gelijkspel deze middag de juiste verhouding geweest zijn.

Het was precies half drie toen scheidsrechter Vogelzang uit Mantgum voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen. Beide ploegen tasten elkaar de eerste minuten wat af, Maar in de 5e minuut dan de eerste gevaarlijke aanval van Ternaard waarbij Jitse de Beer op rechts de bal bij de achterlijn voor bracht op de inkomende Arnold Kingma die inschoot maar helaas ging zijn inzet  via een verdediger van WWS net naast het doel. De toegekende hoekschop werd prima voorgebracht ddo Jacob van der Veen en was het Gosse Reinder Kingma die  inkopte, maar was het een verdediger van WWS die nog net de bal voor de doellijn kon wegkoppen, en zo kon WWS weer uitverdedigen. Zo ontsnapte WWS al vroeg in de wedstrijd aan een achterstand, en bleef Ternaard sterker met name over rechts waar Teake Jan Keegstra steeds goed mee opkwam en Arnold Kingma bediende. Echter grote kansen creëerde Ternaard niet en was het zoeken naar een opening in de verdediging van WWS. In de 30e minuut eindelijk weer eens een goede aanval van Ternaard die begon bij Jacob van der Veen die hierna Gosse Reinder aan speelde die op zijn beurt Roel Hoekstra aan speelde  die meteen uithaalde en zag dat de keeper van WWS nog net met zijn hand de bal uit de hoek haalde ten koste van een hoekschop. De hoekschop werd goed voorgebracht waar Gosse Reinder de bal inkopte en zag dat de bal via de onderkant van de lat het veld weer inspatte, waarna Arnold Kingma nog een kans kreeg en zag dat zijn inzet op de paal belande. Dit waren mogelijkheden voor Ternaard dat voor rust op voorsprong had moeten komen. Nu ging de rust in met een 0 – 0 stand.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van Ternaard en bleven Martinus Hannema  en de gebroeders Jelle en Aant Soepboer op de bank. Het was meteen WWS dat de eerste beste kans kreeg als de spits van WWS net de bal naast het Ternaarder doel schoot. Gelijk in de 52e minuut was het opnieuw Remco Schaafsma die alleen voor keeper Bert Bakker verscheen en uithaalde maar via de handen van Bert verdween de bal naast het doel. De hoekschop leverde niets op voor WWS zodat Ternaard er snel uitkwam en deze uitval levrde een hoekschop op voor Ternaard. Deze werd genomen door Jacob van der Veen die de bal voorbracht op Gosse Reinder die de bal inkopte en Ternaard op een 1 – 0 voorsprong bracht. Echter lang duurde de vreugde niet bij Ternaard , want in de 55e minuut trok WWS de stand weer gelijk door een doelpunt vanTjeerd de Jong. De wedstrijd was weer open en beide ploegen gingen op jacht naar meer en kregen ook mogelijkheden om de score uit te breiden. Het was Ternaard dat in de 60e minuut op een 1 – 2 voorsprong kwam als het onieuw een hoekschop mee kreeg op rechts en die opnieuw werd genomen door Jacob van der Veendie de bal voorbracht waar Gosse Reinder met een klein tikje de bal in het WWS doel schoot. In de 68eminuut wisselde Trainer de Boer van Ternaard Arnold Kingma en braht Jelle Soepboer voor hem in het veld. Toch was het WWS dat nu veel feller en metinzet het Ternaard moeilijk maakte en ook kansen kreeg, maar het was Ternaard  dat in de 74e minuut op 1 – 3 kwam toen Ternaard een vrije trapop rechts mocht nemen die door Jacob van der Veen werdgenomen die de bal laag in de korte hoek van het WWS doel schoot. De wedstrijd was gespeeld zou men denken en Ternaard had ook rustig de wedstrijd uit moeten spelen, maar het begon veel te slap te voetballen en was het WWS  dat aanzette en zowaar in de 77e minuut op 2 – 3 kwam door een doelpunt  van Remco Schuurman. WWS rook meer en drong Ternaard terug, en was het weer Remco Schuurman die in het centrum de bal kreeg aangespeeld en snoeihard uithaalde en de 3 – 3 liet aantekenen. Wat een wedstrijd en wat een ongeloof bij Ternaard dat een 1 – 3 voorsprong uit handen liet glippen. Maar de wedstrijd kon nog alle kanten uit, want beide ploegen gingen op jacht naar de overwinning. Het was in de 89e minuut Ternaard dat nog een vrije trap mocht nemen even buiten het strafschop gebied van WWS die door Jitse de Beer werd genomen die de bal in het strafschop gebied bracht waar Jelle Soepboer inkwam en de bal achter de doelman van WWS scoot en zo Ternaard op 3 – 4 bracht. Dolle vreugde bij Ternaard en dikke teleurstelling bij WWS dat een punt gekoesterd had en ook had moeten hebben. Want scheidsrechter Vogelzang liet nog aftrappen maar floot meteen hierna voor het einde van de wedstrijd en zo nam Ternaard drie belangrijke punten mee naar huis. waar een gelijkspel de juiste verhouding had weer gegeven. Volgende weel komt Oostergo op bezoek in Ternaard.