Afgelopen zaterdag stond voor Ternaard de uitwedstrijd tegen VVT op het programma.Bij winst kon Ternaard de eerste periode pakken. \Er werd met een volledig fitte selectie begonnen.

Ternaard begon sterk en vol zelfvertrouwen aan de wedstrijd wat meteen een veldoverwicht opleverde. Echt grote kansen leverde dit vooralsnog niet op. VVT nam de verdedigende stellingen in en wachte op een counterkans, zij gebruikten vooral de lange bal naar voren om zo onder de druk van Ternaard uit te komen. Halverwege de eerste helft mocht Ternaard een vrije trap nemen waarover Jacob van der Veen zich ontfermde. Deze bal ging tot ieders verbazing in een keer in het doel van VVT. Maar ook tot ieders verbazing keurde de scheidsrechter  deze goal af. Tot op heden is het nog steeds niet duidelijk  waarom de zeer warrig fluitende scheidsrechter tot deze beslissing kwam. Een vijftal minuten later opnieuw een afgekeurde goal, ditmaal vanwege buitenspel. Zo werd er wel gescoord  maar stond het nog steeds 0-0 Dit bleef het ook tot aan de rust.

De eerste minuten na de rust waren knotsgekke minuten. Direcht na de aftrap kwam VVT voor het eerst deze wedstrijd voor het doel van Ternaard en na een goed lopende aanval was het 1-0  voor de thuisploeg. Ternaard schrok wakker en ging op zoek naar de gelijkmaker. Deze viel meteen uit de daarop volgende aanval, Wietse Sipma kwam goed door over echts en lepelde de bal voor het doel van VVT. Deze bal leek een prooi voor de verdediging van VVT maar tot een ieders verbazing ging de bal via de hand  van een verdediger in het doel van de thuisclub dus 1-1. Ternaard dacht waarschijnlijk nu de klus wel te kunnen klaren, maar VVT dacht daar anders over. Vanaf de aftrap was het namelijk direct weer raak, 2-1. Een aantal supporters  die nog genoten van een heerlijk bakje koffie kwamen terrug uit de kantine en dachten dat het scorebord had gehaperd, echter het bleek toch echt de waarheid te zijn wat het scorebord aangaf. Ternaard moest dus opnieuw de achterstand goed maken. Dit gebeurde uiteindelijk ook in de 67e minuut toen Ternaard  een vrije trap mocht nemen op een 25 meter afstand vanaf het doel van VVT. Roel Hoekstra belaste zich met deze klus en wist met een geweldig hard en geplaatst schot de keeper van VVT te verschalken 2-2. Ternaard wisselde nog een aantal keren en probeerde met een driemans voorhoede alsnog de drie punten binnen te halen. Dit lukte ook bijna maar inzetten van Janco Postma en Gerlof Dijkstra werden op mde doellijn niet ingetikt maar over het doel gadeponeerd.

Zo kwam Ternaard niet verder dan tot 2-2 en moet men wachten om de eerste periodetitel te pakken. Dit kan over twee weken in de thuisweedstrijd tegen ZEC alsnog gebeuren. Eerst wacht nog de beker wedstrijd tegen de koploper uit de derde klasse B, t, Fean 58. Dit is voor de jongens van trainer Kootstra uiteraard een mooi moment om zich te kunnen meten aan een hoger niveau.