TK800 P1140781ernaard zit momenteel in een neerwaartse spiraal en moest afgelopen zaterdagmiddag toezien hoe scharnegoutum met de drie punten naar huis ging. Mede oorzaak zijn natuurlijk enkele belangrijke spelers die Ternaard mist wegens blessure,s. Gelukkig komen er enkele talentvolle A-junioren aan die Ternaard de komende tijd zullen moeten versterken

Trainer Blom miste deze middag nog Roel Hoekstra (hamstring), Gosse Reinder Kingma, Hendrik Talsma en Nutte Cuperus Langdurig afwezig, maar kon weer beschikken over Martinus Hannema. Ternaard begon op de bank met Jelle Soepboer, Jitse de Beer en Kevin Post. Het was even voor half drie toen pupil van de week Kijan van der Meulen de wedstrijdbal, aangeboden door Taxi de Jong uit Ee aanbood aan scheidsrechter Booisma uit Twijzelerheide, die hierna floot voor het begin van de eerste helft en Scharnegoutum mocht aftrappen.en meteen in de 2e minuut even buiten het zestienmeter gebied van Ternaard een vrije trap mag nemen die prima wordt ingeschoten door Vincent van der Haag, maar keeper Bert Bakker van Ternaard tikt de bal over het doel. De hoekschop levert niets op voor Scharnegoutum dat daarna nog twee goede mogelijkheden krijgt maar keeper Bert Bakker houdt zijn doel schoon.En behoed hij Ternaard voor een snelle achterstand. Na 5 minuten spelen komt Ternaard iets onder de druk vandaan en is het Aant Soepboer die een schietkans krijgt maar zijn schot wordt nog net door een verdediger van Scharnegoutum van de doellijn gehaald. Toch is het Scharnegoutum dat Ternaard onder druk houd en er veel mis gaat bij Ternaard, en dat leid in de 20e minuut tot een voorsprong voor Scharnegoutum als de bal vanaf links wordt voorgebracht en Vincent van der Haag zo maar vrij de 0-1 kan binnen schieten. Scharnegoutum blijft de gevaarlijkste ploeg, zo ook in de 27e minuut als opnieuw Vincent van der Haag de bal kan inkoppen, maar een geweldige reflex plukt keeper Bert Bakker de bal nog voor zijn hooft weg en dus mag Ternaard nog hopen. Scharnugoutum krijgt veel kansen, en dat breekt hen op als op slag van rust Jan Lammert van der Kooi wordt weggestuurd en alleen richting keeper van scharnegoutum af kan gaan en deze prima omspeelt en Ternaard op gelijke hoogte brengt meteen hierna fluit scheidsrechter Booisma Voorde rust en zoeken de beide teams de kleed kamer op met een 1-1 stand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat meteen moet toezien hoe Scharnegoutum in de 46e minuut een grote kans krijgt, maar alleen voor keeper Bert Bakker mist Fabian van der Haag deze grote kans. En in de 48e minuut is het opnieuw Jan Lammert van der Kooi die prima over links op volle snelheid richting doel Scharnegoutum gaat en met een prachtig schot,bijna de bal in het Scharnegoutum doel ziet gaan, maar helaas gaat de bal net voor langs. Ternaard bijt nu iets meer van zich af en komt daardoor meer aan voetballen toe. Maar een vrije trap voor Scharnegoutum op links even buiten het strafschop gebied van Ternaard veranderd alles plots. Het is Jaider Pommer die met een goede vrije trap de bal in de kruising van het Ternaarder doel schiet en zo Scharnegoutum in de 53e minuut op 1-2 brengt. En in de 55e minuut wordt het door Vincent van der Haag 1-3 door een snelle uitbraak. De wedstrijd was gespeeld. Trainer hans Blom van Ternaard brengt nog Jelle Soepboer in het veld voor zijn broer Aant Soepboer en in de 75 e minuut worden nog Richard van der Meulen en Martinus Hannema naar de kant gehaald en komen Jitse de Beer en Kevin Post voor hen in het veld. Het is echter Scharnegoutum in de 84e minuut uit een hoekschop op 1-4 komt door een ongelukkig eigen doelpunt van janco Postma. In de blessure tijd is het nog invaller Jitse de Beer die met een prachtig schot de 2-4 voor Ternaard op het score bord brengt. Hierna fluit de goed leidende scheidsrechter Booisma voor de laatste maal en moest Ternaard weer een nederlaag incasseren.tegen een goed voetballend Scharnegoutum. Volgende week is het Beker-Inhaal en is Ternaard vrij. Dan staat er een oefenwedstrijd op het programma thuis tegen VVT.