Dinsdag-avond werd het inhaal duel VCR – Ternaard gespeeld. De wedstrijd die gepland stond op 5 april j.l. maar geen doorgang kon vinden i.v.m. het 50 jarig jubileum feest van VCR. Afgelopen zaterdag had VCR nog gewonnen van Drogeham maar was het midweeks treffen tegen Friese Boys enigzins teleurstellend 2-2 geeindigd en dus liep men averij op voor de 1e plaats. Maar vanavond kon men tegen Ternaard laten zien dat men over een kampioensploeg beschikt met de gevaarlijke voorhoede Dreyer en de Haas. Trainer Blom van Ternaard had Mattijs Boltjes weer op doel en begon met Jan Lammert van der Kooi in de voorhoede . Op de bank begonnen Jacob van der Veen, Kevi Post en Aant Soepboer.

Het was 18.45 uur als scheidsrechter Wagenaar uit Zwaagwesteinde voor het begin van de eerste helft floot en zowaar in de 2e minuut werd het al 1-0 voor VCR als een afstand schot van Abe Dreyer tegen het been komt van een verdediger van Ternaard komt waarbij de bal voor de voeten van Mamme Braaksma komt die simpel de 1-0 binnen schiet. Wat moest dit worden vanavond. De supporters van VCR gingen er eens goed voor staan en rekenden op een dikke overwinnig vanavond voor VCR. Echter het liep toch wat anders. VCR wilde wel maar de nauwkeurigheid ontbrak. Het kreeg ook diverse kansen, maar de spitsen stonden niet op scherp. Na 15 minuten spelen in de eerste helft begon Ternaard beter  in zijn spel te komen en kreeg ook kansen, omdat VCR zwak stond te verdedigen en met name Jan Lammert van der Kooi met zijn snelheid maakte het hen erg lastig. Maar in de 23e minuut had VCR op 2-0 moeten komen als Rienk de Haas zichzelf vrij speelt en uithaalt  waarbij de bal tegen de kruising beland en terrug springende bal voor de voeten van Abe Dreyer komt die de bal zo kan inschieten.maar met een geweldige reflex houd doelman Mattijs Boltjes de bal uit zijn doel. In de 28e minuut opnieuw een grote kans voor VCR als Mamme Braaksma vanaf rechts de bal over doelman Boltjes heen schiet maar Jurjen Sipma nog  net de bal uit het doel kan koppen en zo Ternaard behoed voor een grotere  achterstand. Zo ruikt Ternaard kansen en loert het op de counter voor een tegen doelpunt. Maar op slag van rust had VCR de score  en bij de achterlijunuit moeten breiden als Rienk de Haas op rechts zich prima vrijspeelt en bij de achterlijn de bal voorbrengt op de volkomen vrij staande Josco van Andel die zo de bal in het lege doel van Ternaard kan schieten, maar hij mist jammerlijk. Rust derhalve 1-0 voor VCR.

Na de rust geen wijzigingen bij Ternaard dat ziet dat in de 51e minuut VCR meteen weer gevaarlijk wordt. Rienk de Haas geeft een voorzet vanaf rechts op Abe Dreyer die gelijk uithaalt maar keeper Mattijs Boltjes kan met zijn voeten redding brengen. In de 56e minuut is het Jan Lammert van der Kooi die er op volle snelheid  tussenuit knijpt richting de doelman van VCR, maar deze stopt zijn inzet. In de 57e minuut wisselt Trainer Blom de licht geblesseerde Anton Keegstra en brengt Kevin Post voor hem in de ploeg. Zo blijft Ternaard druk houden naar voren en maakt het VCR erg lastig. In de 64e minuut is het toch Weeer Rienk de Haas die voor VCR een kans krijgt als hij zich vrijspeelt en kan uithalen, maar zijn schot gaat vvor het Ternaarder doel langs.Trainer Blom wisselt hierna opnieuw en brengt Jacob van der Veen  voor Martinus Hannema in het veld. OOk wisselt hij Janco Postma voor Aant Soepboer. Zo wordt de druk groter voor VCR omdat het maar niet het bevrijdende tweede doelpunt kan maken. Maar in de 80e minuut komt deze dan wel als Meile Wielinga de 2-0 mag scoren uit een prima aanval van VCR. De ban was gebroken, want in de 85e minuut wordt het door Jannick Haakma 3-0 en mag in de 89e minuut ook Rienk de Haas nog scoren. Geijjk hierna fluit de uitstekend leidende scheidsrechter Wagenaar voor de laatste maal en heeft Ternaard het VCR er lastig gemaakt. Wel een verdiende overwinnig vaN Een niet groots spelend VCR. Zaterdag wacht voor Ternaard de uitwedstrijd tegen Anjum.