Marrum – Ternaard kon afgelopen Zaterdagmiddag gelukkig gewoon doorgaan na twee afgelaste wedstrijden van Ternaard op haar eigen sportcomplex. Voor Ternaard derhalve een lastige wedstrijd tegen Marrum dat de laatste twee wedstrijden 6 punten had gepakt, en dus was ternaard gewaarschuwd om Marrum niet te onderschatten. Trainer Henk de Boer, die overigens weer voor een jaar had bijgetekend, kon over een fitte selectie beschikken en begon op de bank met Anne Rienk Sijens, Jelle Soepboer en David de Vries.

1e helft. Onder leiding van scheidsrechter Bootsma uit Witmarsum, was het Ternaard dat mocht aftrappen op een zwaar bespeelbaar veld en gelijk druk zette naar voren. Dat leverde in de 2e minuut al tot een kans voor Gosse Reinder Kingma die prima uithaalde, maar zijn inzet werd nog net naast getikt door de keeper van Marrum  ten koste van een hoekschop die echter niets opleverde voor Ternaard. In de 4e minuut opnieuw een prima mogelijkheid voor Ternaard als Gosse Reinder op rechts wordt weggestuurd en hierna de bal voorbrengt op de inkomende Jitse de Beer, maar zijn inzet gaat via een verdediger van Marrum naast het doel. Ternaard mag hierna drie hoekschoppen op rij nemen, waarbij Janco Postma zijn kopbal net over het doel van Marrum ziet verdwijnen. Zo blijft Ternaard aandringen en krijgt het kans na kans. Zoook in de 10e minuut als Wietse Sipma alleen voor de keeper van Marrum verschijnt en de bal zo kan inschieten maar hij mist volkomen. In de 23e minuut is het Roel Hoekstra  die prima over rechts door gaat en de bal scherp voorbrent op Jacob van der Veen die bij de tweede paal de bal zo kan inglijden maar ook hij mist. Zo blijft Ternaard heer en meester en komt Marrum er niet aan te pas. Een enkele keer moet de verdediging van Ternaard ingrijpen. Pas in blessure tijd eerste helft is het de geblesseerde Gosse Reinder Kingma die met een kopbal Ternaard op 0 – 1 brengt. Dit wordt ook de ruststand.

2e helft. Ternaard heeft zichzelf tekort gedaan om met een grotere voorsprong in de tweede helft te beginnen, waar Gosse Reinder Kingma achter blijft in de kleedkamer en Jelle Soepboer voor hem in het veld komt. Het is nu Marrum dat scherper aan de wedstrijd begint en Ternaard vastzet op eigen helft. Zo krijgt het enkele goede kansen en moet keeper Bert Bakker alle zeilen bijzetten om Marrum van doelpunten af te houden. Maar in de 55e minuut dan toch de kans voor Ternaard om op 0 – 2 te komen als Jelle Soepboer  helemaal alleen  voor de keeper van Marrum verschijnt, maar helaas schiet Jelle de bal tegen hem op. Ook Roel Hoekstra en Arnold Kingma krijgen nog kansen, maar ook zij vinden deze middag het net niet. Dat doet in de 62e minuut Pieter Hoekstra van Marrum wel. Het is Marrum dat opnieuw aandringt  en de opgekomen middenvelder de bal past op de vrijstaande Pieter Hoekstra die  beheerst de 1 – 1 binneschiet. Nee wat laat Ternaard zich verschalken dat in de tweede helft totaal niet in de wedstrijd zit. Toch wordt het in de 73 minuut zowaar 1 – 2 voor Ternaard als Roel Hoekstra een hoekschop mag nemen die hij prima voorbrengt op het hoofd van Jelle Soepboer die prachtig de bal inkopt en zo Ternaard op 1 – 2 brengt. Meteen hierna wisselt trainer de Boer Arnold Kingma en brengt Anne Rienk Sijens voor hem in het veld. Ook Davd de Vries komt nog in het veld voor Jacob van der Veen. Beide ploegen krijgen nog kansen, maar Ternaard kan stand houden, waarna de goed ledende scheidsrechter Bootsma na 90 minuten voor het einde fluit. Zo maakt Tewrnaard het zichzelf nog lastig door in de eerste helft de vele kansen te laten liggen. a.s. Zaterdagmiddag ontvangt Ternaard  thuis Blija.