K800 P1200881

Zaterdagmiddag stond de thuiswedstrijd van Ternaard tegen VVSV 09 op het programma, de ploeg uit het Groningse Ulrum. Jaren geleden speelden bei8de ploegen ook al eens tegen elkaar en beide keren won Ternaard, maar toen hete de club UVV. Vandaag echter nieuwe kansen waarbij de ploeg uit Ulrum met 1 punt in de onderste regionen verkeerd en Ternaard zich mede koploper mocht noemen.

Toch zal trainer Kootsra zijn mannen waarschuwen voor onderschatting. Deze middag mste hij nog de geblesseerde Keeper Anne Hellinga en Remco van der Kooi. Op de bank begon hij met Janco Postma na lang blessure leed weer aanwezig en Andries Vlasman en Johannes Dijkstra. Onder leiding van scheidsrechter Haan uit Zuidhorn, is het VVSV dat onder een stralend herfst zonnetje om half drie mocht aftrappen.

In de 1e minuut al een hoekschop voor Ternaard die prima door Roel Hoekstra wordt voorgebracht op Gosse Reinder Kingma die de bal naast het doel van VVSV kopt. In de 3e minuut een prachtig opgezette aanval van Ternaard  die begon bij Danny Post die hierna Gosse Reinder Kingma aanspeelt en kan uithalen, maar ook deze inzet gaat naast het doel van VVSV. In de 4e minuut  een voorzet van Jan Pieter Prins op Jacob van der Veen die de bal zo in het doel van VVSV kan schieten, maar hij mist. Zo staat het vizier van Ternaard nog niet op scherp en komt VVSV zelden over de middenlijn en is men er duidelijk op uit om de schade beperkt te houden. In de 14e minuut een goed schot van Wietse Sipma op doel, maar zijn inzet wordt gestopt door de keeper van VVSV. Ook Gosse Reinder helemaal vrijstaand krijgt nog een niet te missen kans, maar zijn inzet gaat alweer naast het doel van VVSV. Wat Ternaard niet doet , doet VVSV wel. In de 17e minuut een uitbraak van Michel Veldman die niet goed werd afgestopt, leid ertoe dat hij de bal over de te ver uit zijn doel staande keeper Jaap Gulmans heen lobt en zo verrassend VVSV op 0-1 brengt.  Hoe was dit mogelijk. Ternaard recht de rug en met prima aanvallen wordt VVSV weer terrug gedrongen en krijgt Ternaard weer kansen. Pas in de 38e minuut kan Ternaard dan eindelijk de verdiende gelijkmaker maken als Jan Pieter Prins over echts opkomt en daarn de bal breedt legt op Gosse Reinder Kingma die de bal kaatst op Roel Hoekstra  die uithaalt en zo Ternaard op 1-1 brengt. Dit wordt ook tevens de ruststand.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van trainer Kootstra die de jongens toch het nodige vertelt zal hebben in de rust. Meteen in de 47e minuut weer een mooie aanval van Ternaard als Simon van der Weg goed doorgaat en vrij kan uithalen, maar zijn inzet beland in de handen van de keeper van VVSV. In de 50e minuut is het Roel Hoekstra die prima opkomt en Gosse Reinder Kingma in het strafschop gebied van VVSV aanspeeld die op zijn beurt zich om zal draaien om uit te halen maar die dan naar de grond wordt getrokken en ten val komt. Scheidsrechter Haan die er bovenop staat bestraft dit met een strafschop. Het is Gosse Reinder Kingma die zich er zelf mee belast en de bal feilloos in de verste hoek schiet en zo Ternaard op 2-1 brengt. In de 55e minuut een geweldig op gezette aanval van Ternaard die begint bij Jan Pieter Prins die hierna Gosse Reinder Kingma aanspeelt die op zijn beurt breed legt op Jitze de Beer op links die daarna de bal voorbrengt op Simon van der Weg die de bal achter de doelman van VVSV schiet en zo Ternaard op 3-1 brengt. De wedstrijd is gespeeld en Ternaard krijgt nog een paar dotten van kansen, zo ook in de 70e minuut als Gosse Reinder Kingma volkomen vrij de bal zo in het VVSV doel kan schieten maar tot ieders verbazing de bal op de lat schiet. In de 80e minuut wordt laatste man Roel Hoekstra nog gewisseld en komt Janco Postma en een lange tijd gebleerd te zijn geweest nog voor hem in het veld, waardoor Nutte Cuperus laatste man  wordt. Ternaard krijgt nog wel kansen maar al zo vaak in deze wedstrijd sttaat het visier vandaag niet op scherp en maakt Ternaard het zichzelf  onnodig moielijk ddor de vele kansen die het kreeg niet te verzilveren. Daarom kon VVSV met een kleine nederlaag naar huis keren, want na 90 minuten voetbal is het hierna de goed leidende scheidsrechter Haan die voor de laatste keer fluit, En door verlies van De Monnik is Ternaard nu alleen kopoloper. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Blija.