Ternaard heefd het zich onnodig moeilijk gemaakt zaterdagmiddag tegen VC Trynwalden. Voor beide ploegen toch een belangrijke wedstrijd deze middag, want het was bij blijven of afhaken deze middag voor één dezer ploegen. Ternaard toonde  meer inzet en iets meer koelbloedigheid en won dan ook verdiend met 1 – 2 van VC Trynwalden.

Na een vrije zaterdagmiddag van afgelopen weekend, door een beker en inhaal programma was vastgesteld door de KNVB, oefende Ternaard de donderdagavond ervoor  tegen 3e klasser Kollum in een prima wedstrijd waarbij  de eindstand 4 – 4 werd. Trainer Henk de Boer, ook succesvol trainer geweest bij VC trynwalden, miste deze middag  de geblesseerde spelers Anne Rienk Sijens en Teake Jan Keegstra en was het afwachte hoe de niet fitte Janco Postma het hield. Op de bank begon hij met Hendrik Talsma, Remco van der Kooi en Simon van der Weg.

Onder leiding van scheidsrechter Vogelzang uit Mantgum, was het Ternaard  dat even over half drie mocht aftrappen op het kunstgrasveld van Trynwalden. Echter de eerste aanvallen waren voor Trynwalden dat gemakkeliker voetbalde op eigen kunstgras, maar was het Ternaard dat de eerste goede kans kreeg,als David de Vrie op rechts werd weg gestuurd en bij de achterlijn naar binnen kwam, was zijn voorzet helaas te onzuiver en kon Trynwalden uitverdedigen. Maar in de 11e minuut dan wel de voorsprong voor Ternaard als Jitze de Beer  op rechts bij de achterlijn zijn tegenstander uitspeelde  en de bal terrug legde op de opkomende Dany Post die met een droge schuiver  de bal in de verste hoek schoot en zo Ternaard op een 0 -1 voorsprong zette. Ternaard begon iets gemakkelijker te voetballen en kreeg meer kansen, maar na 15 minuten in de eerste helft begon toch Trywalden meer aan te dringen en ook meer balbezit had, maar tot echte kansen kwam het niet. Het was Ternaard dat in de counter veel gevaarlijker was en meer had moeten scoren.Zo ook in de 30e minuut als Gosse Reinder kingma alleen richting keeper Trynwalden kon gaan en uithaalde, maar niet zag dat Jacob van der Veen goed mee was opgekomen. Nu verdween de bal net naast het doel van Trynwalden. Maar in de 38e minuut een prachtig opgezette aanval van Ternaard als Roel Hoekstra op volle snelheid enkele tegenstanders omspeelde en de bal breed legde op de meegekomen Danny Post, die met een prachtige schuiver de 0 – 2 maakte. Meteen hierna was het David de Vries die met een hamstring blessure  het veld moest verlaten en kwam Hendrik Talsma voor hem in het veld. Ternaard mocht in de 45e minuut nog een hoekschop nemen die door Roel Hoekstra werd genomen die de bal bij de tweed paal bracht  waar Wiwetse Sipma inkopte maar de bal belande in het zijnet. Ruststand 0 – 2 Ternaard.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu het hoofd koel moest houden en op zoek moest gaan naar de 0 -3 en niet denken dat de buit al binnen was. Het had ook in de 48e minuut al op 0 – 3 moeten komen als Gosse reinder Kingma de bal afschermde  en daarna de bal meegaf aan de op rechts opkomende Janco Postma die de bal voorbracht op Jitze de Beer die met een subliem tikje de bal net naast het doel van Trynwalden schoot. Hierna was het Trynwalden dat meer balbezit had maar het Ternaard niet echt lastig maakte.Het was Trynwalden dat in de 50e minuut op rechts een vrije trap mocht nemen evn buiten het zestien meter gebied van Ternaard De bal werd scherp voorgebracht op een Trynwalster speler die de bal net over kopte. Ternaard was gewaarschuwd en kreeg kansen in de counter, zo ook in de 56e minuut toen Gosse Reinder Roel Hoekstra wegstuurde die alleen op de doelman van Trynwalden kon afgaan, maar de keeper kwam goed uit zijn doel en voorkwam daarmee een zeker doelpunt. Zo bleef Trynwalden meer in balbezit,maar waren de counters van Ternaard gevaarlijker en hadden met name Roel Hoekstra en Gosse Reinde Kingma  hun kansen moeten benutten om zo Ternaard in veilige haven te brengen. Nu was het Trynwalden dat in de 80e minuut zowaar op 1 – 2 kwam door een afstand schot van Hessel Breeuwsma die niet vroegtijdig werd afgestopt. Trynwalden begon meer aan te dringen, en daardoor had Ternaard het even moeilijk, maar onde leiding van Jan Pieter prins die goed stond te verdedigen als Laatse man, was het na 90 mnuten voetbal scheidsrechter Vogelsang die voor de laatste maal floot, en Ternaard gezien de inzet, een verdiende overwinnig behaalde op VC Trynwalden. Volgende week wacht thuis Birdaard om 14.30 uur.