K800 P1200387

Dinsdagavond was de return Ternaard – Marrum waarbij Ternaard een 0 – 3 achterstand ongedaan moest zien te maken. Het was echter Marrum dat aan het langste eind trok en met een 1 – 3 overwinning promoveerde naar de vierde klasse. Ternaard daarentegen krijgt nog een herkansing en moet de eerste wedstrijd thuis zaterdagmiddag aantreden tegen vijde klasser Holwierde dat via een periode wil proberen naar de vierde klasse te promoveren. Ternaard strijdt voor handhaving in de vierde klasse.

Trainer Henk de Boer miste deze avond de geschorste Gosse Reinder Kingma en Roel Hoekstra en begon op de bank metJacob van der Veen , David de Vries , Diether de Jong en res keeper Bert Bakker. Onder leiding van scheidsrechter Schuurman  uit Oosterwolde, was het Ternaard  dat om half acht mocht aftrappen. Het was Ternaard dat meteen fel van start ging en Marrum behoorliojk onder druk zette. Maar tot kansen leidde dat nog niet voor Ternaard. Het was in de vierde minuut Marrum die de eerste mogelijkheid kreeg als Jan Pieter Prins op rechts balverlies leidde  en Marrum speler Jan Zagema de bal oppikte en naar binnen kwam en alleen door kon gaan, maar zijn voorzet kwam nergens warop de verdediging van Ternaard  kon uitverdedigen. In de 13 e minuut een prima aanval van Ternaard als remco van der Kooi de bal vanaf links de op rechts vrij staande Teake Jan Keegstra aanspeelde die hierna goed op kwam en mocht uithalen maar zag zijn inzet over het Marrumer doel verdwijnen. Zo bleef de wedstrijd open en leverde Ternaard veel meer strijd dan afgelopen zaterdag in en bij Marrum. Zo ook in de 16e minuut was het Danny Post die op rechts werd aangespeeld en hierna bij de achterlijn de bal voorbracht op de inkomende Simon van der Weg die zou uithalen, maar nog net kon een Marrumer verdediger hem de bal voor de voeten wegtikken. Hierna was het Marrum dat beter in de wedstrijd kwam en ook twee goede mogelijkheden kreeg en er met counters soms gevaarlijk uitkwam. Het was Marrum dat in de 44 e minuut op een 0-1 voorsprong kwam als eerst een speler vanaf links naar binnen kwam en kon uithalen waarbij keeper Anne hellinga nog redding kon brengen, maar de bal voor de voeten van Jan Zagema kwam en de bal beheerst in het Ternaarder doel schoot. Scheidsrechter Schuurman liet nog aftrappen, maar floot gelijk hierna voor de rust met een 10-1 voorsprong voor Marrum.

Na rust kwam Jacob van der Veen in het veld voor Remco van der Kooi en stond Ternaard bijna voor eenonmogelijke  opgave om de wedstrijd nog te doen kantelen. De eerste goede aktie was van Ternaard waarbij de voorzet van Jacob vann der Veen op het hoofd kwam van Hendrik Talsma die de bal echter naast kopte. Zo dreigde Ternaard de eerste 10 minuten nog wel, maar echt grote uitgespeelde kansen leverde dat niet op. Zo moest in de 52e minuut de licht geblesseerde Teake Jan Keegstra het veld verlaten en kwam Diether de Jong voor hem in het veld Het was Marrum dat beter in de wedstrijd kwam en enkele goede mogelijkheden kreeg, maar het vizier van de voorwaartsen stond nog niet op scherp. Maar in de 60e minuut werd het dan wel 0-2 door opnieuw Jan Zagema die uit een vrije trap de 0-2 mocht inschieten. De wedstrijd was gespeeld. Ternaard probeerde het nog wel en mocht in de 62e minuut een strafschop nemen wegens hands van een Marrum speler. Danny Post belastte zich hiermeemaar zag dat de keeper van marrum de bal uit de hoek ranselde, en dus bleef het 0-2. Ook dat zat dus niet mee bij Ternaard. In de 70e minuut wisselde trainer de Boer Hendrik Talsma en bracht david de Vries  nog voor hem in het veld. Maar het was Marrum dat de beste kansen kreeg en in de 83e minuut zelfs op een 0-3 voorsprong als een inzet van Jan Zagema in een wir war van spelers de bal door een Marrum speler van richting  werd veranderd en keeper Anne Hellinga kansloos was op deze inzet. In de 90e minuut deed Ternaaard nog iets terug als de prima spelende Janco postma de bal hoog in de doelmond  van Marrum bracht was het Wietse Sipma  die koppend de 1-3  maakte. Meteen hierna floot de uitstekend leidende scheidsrechter Schuurman voor de laatste maal, en kon Marrum feestvieren door hun promotie naar de vierde klasse. Ternaard rest nu nog over twee wedstrijden in een tweeluik met Holwierde, te beginnen a.s. zaterdagmiddag thuis. Aanvang 14.30 uur.