Zaterdagmiddag reisde de selectie van Ternaard af naar Tzummarum voor de laatste competitie wedstrijd voor de winterstop, en waarbij Ternaard zich met trots Herfstmaister kampioen mocht noemen.

Na één verloren wedstrijd uit bij Arum, werd er geen wedstrijd meer verloren tot nu toe en was het afwachten hoe men het er afbracht tegen het op de 10e plaats staande Tzummarum deze zaterdagmiddag en dat volgens in het programma boekje vermelde verslag de strijd zou willen aangaan tegen koploper Ternaard. Zo kon trainer Kootstra niet over de volledige selectie beschikken daar Wietse Sipma en keeper Anne Hellinga ontbraken, waar door nu op doel stond Gerlof Dijkstra die in competitie verband zijn debuut maakte voor het 1e elftal van Ternaard. Op de bank begon hij met Arnold Kingma, Diether de Jong en Andries Vlasman.

Het was precies half drie als scheidsrechter Albado uit Wommels voor het begin van de eerste helft floot en Tzummarum mocht aftrappen op het winderige sportcomplex waarbij de wind toch van invloed was deze middag. Zo begonnen beide ploegen aftastend aan de wedstrijd, maar is het toch Ternaard – dat wind voordeel had – de eerste beste kans kreeg als Danny Post Johannes Dijkstra weg stuurt die alleen door kon gaan en beheerst de 0 – 1 scoort, maar dit doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. In de 6e minuut is het Tzummarum dat even buiten het strafschop gebied van Ternaard een vrije trap mocht nemen die goed wordt ingeschoten, maar ook even zo fraai stompt keeper Gerlof Dijkstra de bal over zijn doel ten koste van een hoekscop die echter niets op levert voor Tzummarum. Toch liep het niet echt bij Ternaard dat te veel de lange bal hanteerde op spits Johannes Dijkstra waarbij de bal te hard werd gespeelt en steeds over de achterlijn verdween. Het is echter Tzummarum dat in de 35e minuut aan de leiding komt als Steven de Bruin prima Jelmer van der Meer aanspeelt en alleen door de verdediging van Ternaard heen wurmt en kan uithalen en zo Tzummarum op 1 – 0 brengt. Ternaard moest nu komen en in de 38e minuut is er dan bijna de gelijkmaker als Jan Pieter Prins met een afstandschot bijna de keeper van Tzummarum verschalkt Maar met een prachtige redding haalt hij de bal nog uit de bovenhoek van zijn doel. Ternaard bleef zoeken naar een openiing en er kwamen ook kansjes, maar de afwerking liet te wensen over. Zo mocht Ternaard zeker ook niet klagen als Tzummarum in de 43e minuut nog twee goede kansen krijgt. maar de verdediging van Ternaard kon opruimen,waarna scheidsrechter Albado hierna voor de rust floot.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaarf waarbij trainer Kootstra zijn mannen het nodige toegesproken zal hebben, en Ternaard nu tegen de wind in ging spelen, Dat leidde bij de eerste de beste aanval meteen tot de gelijkmaker als Danny Post op volle snelheid over rechts opkomt en daarna de bal voorbrengt bij de tweede paal waar jacob van der Veen hierna beheerst de 1 – 1 kan inschieten. Ternaard speelt nu veel beter  en verzorgder en krijgt nu ook kansen. Zo ziet Gosse Reinder Kingma in de 56e minuut zijn inzet nog net geblokt door een vedediger van Tzummarum en strand Johannes Dijkstra net in het zicht van de haven als een vedediger van tzummarum hem nog net de bal voor zijn voeten kan wegtikken. In de 60e minuut wisselt trainer Kootstra Remco van der Kooi en brengt hij Diether de Jong voor hem in het veld, en in 63e minuut komt Andrie Vlasman nog in het veld voor Teake Jan Keegstra. Ternaard begint nu meer druk te zetten en Tzummarum moet terug. Dat leidde in de 68 minuut tot de voorsprong voor Ternaard als uit een assist van Johannes Dijkstra, hij Gosse Reinder in de gelegenheid steld om uit te halen en zo de 1 – 2 maakt. In de 71e minuut wordt het door goed werken van Gosse Reinder kingma die prachtig de bal meegeeft aan Johannes dijkstra die daarna uithaalt en de 3 – 1 maakt. Het wordt in de 76e minuut zefs nog 1 – 4 als Danny Post enkele tegenstanders uitspeelt en daarna de bal scherp voor brengt bij de tweede paal waar Gosse reinder Kingma met een simpel tikje de 1 – 4 maakt. de wedstrijd was gelopen, al mag in de 80e minuut Tzummarum nog een strafschop nemen die prima wordt ingeschoten door Robin Hamer en zo Tzummarum nog op 2 – 4 brengt. Verder liet Ternaard het niet komen. want na 90 minuten voetbal is het daarna de uitstekend leidende scheidsrechter Albado die voor de laatste maat fluit, en zo Ternaard toch een verdiende overwinning behaalde op een strijdend tzummarum. Zo gaat Ternaard met een goed gevoel de winterstop in.