Dinsdagavond speelde Ternaard een oefenwedstrijd uit bij 2e klasser Minnertsga op hun kunstgrasveld. Liet Ternaard de eerste helft nog goed veldspel zien de tweede helft was zeker niet goed. Ternaard verloor met 1 – 0.

Zaterdagmiddag speelde Ternaard uit tegen 5e klasser Foarut op hun kunstgrasveld. Bij afwezigheid van de zieke trainer Henk de Boer was Adolf Braaksma coach deze middag. Hij miste deze middag nog al wat basis spelers. Zo waren geblesseerd Jurjen Sipma, Gosse Reinder Kingma en was ziek Anne hellinga. Op de bank begon hij met Remco van der Kooi en Diether de Jong. Het was Ternaard dat om 14.30 uur mocht aftrappenen de eerste aanval mocht opzetten die echter tot noiets leidde. Het was hierna Foarut dat feller en beweeglijker  op haar eigen kunstgrasveld enkele goede aanvallen opzette waaruit twee hoekschoppen kwamen die verloren gingen. Pas na een half uur voetballen in de eerste helft kwam er dan toch een schot op doel  van Foarut waarbij de keeper een hoekschop moest weggeven. Zo mocht Ternaard twee op rij nemen die niets op leverden. De eerste grote kans voor Foarut  was in de 37e minuut als een speler zich handig vrijspeeld en alleen voor doelman Jaap Gulmans kwam te staan, maar deze redde frai op zijn inzet. Toch kwam Foarut in de 39e minuut op een 1 – 0 voorsprong toen het er snel uitkwam en hierna de complete vedediging van Ternaard uitspeelde waarna in het midden  een Foarut speler helmaal vrij stond  en simpel de bal in het lege doel kon tikken Rust 1 – 0

Narust kwam Diether de Jong in de ploeg voor Anne Rienk Sijens. Ternaard zou nu toch het tempo op moeten voern want de eertse helft was veel te slap. In de 50e minuut dan eindelijk een goed en snelle aanval waarbij Jan Pieter Prins mee opkwam en hierna David de Vries wegstuurde. Helaas was de bal net iets te hard voor David die daarom net niet bij de bal kon. Maar in de 52e m,inuut de grootste kans tot nu toe voor Ternaard waar opnieuw een goede aanval aan vooraf ging en Roel Hoekstra Goed werd aangespeeld en alleen voor de keeper van Foarut kwam te staan die de inzet van Roel stopte. Zo golfde het spel op en neer zonder groots voetbal. Pas in de 70e minuut opnieuw een goede aanval van Ternaard die begon bij JKacob van der Veen op links die de bal goed voorbracht op Danny Post die meteen uithaalde  maar zijn inzet uitéén zag spatten op de vuisten van de keeper van Foarut. Meteen hierna wisselde coach Adolf Braaksma Davi de Vries  en kwam Remco van der Kooi voor hem in het veld. Het was hierna Foarut dat in de 80e minuut opnieuw toesloeg waarbij de bal vanaf rechts werd voorgebracht bij de tweede paal waar een Foarut speler helemaal vrij stond om de 2 – 0 te kunnen inschieten. Wakker geschrokken bij Ternaard zette het nog even aan, en in de 84e minuut was het invaller Remco van der Kooi die met een prachtige uithaal de 2 – 1scoorde .Meteen hierna kreeg hij nog een mogelijkheid  en was het in de 89e minuut bijna Janco Postma die de gelijkmaker op zijn schoen had maar zijn schot ging naast. Meteen hierna floot de scheidsrechter  voor het laatst en mogen we stellen dat Ternaard in een niet al te beste wedstrijd zich zelf te kort had gedaan. Volgende week breekt de tweede helft van de competitie weer aan en ontvangt Ternaard thuis koploper Leovardia ijs en weder dienende. Aan vang 14.30 uur.