Doordat beide competitie wedstrijden zaterdagmiddag werden afgelast, oefenden Ternaard en Marrum op het kunstgras veld van DTD in Jelsum.

Trainer Kootstra miste deze middag de geblesseerde Teake Jan keegstra en begon op de bank met Janco Postma , David de Vries en Andries Vlasman. Onder leiding van scheidsrechter Henk Swart uit Ferwerd werd door Ternaard om 12.30 uur afgetrapt waarbij in de 2e minuut Ternaard door een prachtige aanval al op 1-0 kwam als Jan Pieter Prins vanaf links de bal plaatste op Danny Post die vanaf rechts de bal daarna  prima voorbracht op de inkomende  Jan Pieter Prins die kon uithalen en de 1-0 scoorde. In de 6e minuut een prima aanval van Marrum waarbij de rechterspits goed naar binnen kwam en kon uithalen, maar keeper Anne Hellinga stopte zijn inzet. In de 10e minuut was het weer Marrum dat er prima uitkwam over links waarbij de Marrumer speler goed doorging en vanaf links kon uithalen waarbij de bal op de binnenkant paal kwam en het veld weer inspatte, waarna de verdediging van Ternaard kon wegwerken. Zo golfde het spel op en neer met twee aanvallende ploegen. In de 13e minuut een prachtige pass van Simon van der Weg op Jacob van der Veen die hierna prima de bal voor bracht op Gosse Reinder Kingma die met een mooie aktie de 2-0  mocht inschieten. Na 25 minuten voetbal trok trainer Kootstra plan B in werking en werden enkele positie,s veranderd. Al snel bleek dat dit niet 100 % werkte waarop in de 27e minuut Marrum op 2-1 kwam door slecht verdedigen. In de 30e minuut ging het opnieuw mis waarbij een speler van Marrum zomaar over links door kon gaan en de bal voor kon brengen op een een meegekomen medespeler die gewoon vrij kon uithalen en de 2-2 scoorde.Hierna begon Ternaard toch weer iets beter te spelen en kreeg het ook mogelijkheden als Gosse Reinder Kingma in de 35e minuut helemaal vrij de bal kon inschieten maar hij schoot de bal pardoes in de handen van de keeper van Marrum. In de 40e minuut werd de licht geblesseerde Jacob van der Veen naar de kant gehaald en kwam Andries Vlasman voor hem in het veld. Ruststand 2-2.

Na rust kwamen Janco Postma en David de Vries in het Veld voor Nutte Cuperus en Remco van der Kooi. Zo gebeurde er in de eerste 15 minuten weinig. En dan in de 63e minuut de mogelijkheid voor Ternaard om weer aan de leiding te komen als David de Vries helemaal vrij de doelman van Marrum de bal gewoon in zijn handen schoot. Hierna creeerden beide ploegen maar weinig kansen meer en bloedde de wedstrijd een beetje dood. Einstand 2-2.