Na een winterstop van twee maanden, laatste competitie wedstrijd was tegen Foarut op 6 December, kon zaterdagmiddag eindelijk een oefenwedstrijd worden gespeeld op het kunstgrasveld bij en tegen Foarut. Beide ploegenhadden tweemaal tegen elkaar gespeeld in competitie verband, die beide door Ternaard waren gewonnen. Vandaag won Foarur met 2-0, maar belangrijker was dat Ternaard weer wat wedstrijd ritme in de benen had, want er kon soms ook maar bitter weinig getraind worden met eerst het natte veld en hierna het winterweer.

Trainer Hans Blom begon met Aant Soepboer, Jacob van der Veen, Jitze de Beer en David de Vries op de bank. Ternaard begon goed aan de wedstrijd maar je kon zien dat het kunstgras veld toch anders is dan het echte grasveld. Daarin tegen trainde Foarut op het kunstgras veld en had al een oefenwedstrijd in de benen. Zo speelde men feller en liet gemakkelijker de bal rond gaan wat leidde tot een paar goede kansen. Na twintig minuten voetbal de eerste kans voor Ternaard maar Jan Lammert van der Kooi zag zijn inzet net naast het doel van Foarut gaan. Na een half uur spelen komt Foarut op een 1-0 voorsprong, door niet goed ingrijpen van de verdediging van Ternaard. Dit zou ook de ruststand worden.

Na rust komen de vier bank zitters in de ploeg bij Ternaard en blijven Roel Hoekstra, Martinus Hannema, Jan Lammert van der Kooi en Teake Jan Keegstra aan de lijn. Het is echter Foarut dat het spel maakt en Ternaard maakt teveel foute keuze,s. Zo komt Foarut in de 55e minuut op een 2-0 voorsprong uit een voorzet vanaf links. Ternaard probeerd het wel maar wordt steeds weer afgetroefd door Foarut. Hierna wisselt trainer Blom de gebroeders Sipma en komen Roel Hoekstra en Martinus Hannema voor hen in het veld. Aan de stand zou niets meer veranderen, en met nog 5 minuten te gaan in de tweede helft komt Aant Soepboer ongelukkig ten val. Na een poosje op het veld te hebben gelegen werd besloten om niet verder te spelen en gelukkig kon Aant zelf van het veld lopen, hij had wel behoorlijk last van z,n nek. Met elkaar toch een nuttige oefenwedstrijd. Volgende week wacht dan de eeraste competitie wedstrijdthuis tegen SSS68.