Na een eerste intensieve trainings week die op maandag j.l. begon, werd er Dinsdagavond thuis de eerste oefenwedstrijd gespeeld teen 4e klasser De Lauwers. Dit onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Henk de Boer uit Dokkum die samen met de leiders Adolf Braaksma en Tjeerd van der Veen de staf vormen en vaste grensrechter Jappie Braaksma.

Op een prachtig bespeelbare grasmat waarbij de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Booisma uit Twijzelerheide stond, was het Ternaard dat meteen De Lauwers onder druk zette en een paar kleine kansen kreeg. Maar in de 12e minuut is het De Lauwers dat een grote kans krijgt waarbij een speler vanaf links prima het strafschop gebied in komt en vrij kan uithalen, echter zijn inzet gaat voor langs het Ternaarder doel. Maar in de 15e minuut dan wel de 0-1 voorsprong voor De Lauwers, als uit een hoekschop keeper Bert Bakker de bal niet klemvast heeft en de spits  van De Lauwers zo de 0-1 kan intikken. Hierna is het keeper Bert Bakker die een paar prima reddingen moet doen op inzetten van de voorwaartsen van De Lauwers. Zo golft het spel op en neer, en is het in de 28e minuut Arnol Kingma die met een goede loopaktie vanaf rechts naar binnen komt en uithaalt en zo de 1-1 mag aantekenen. Gelijk in de 30e minuut is het Aant Soepboer die met een prachtig schot de 2-1 maakt voor Ternaard. Ternaard speeld hierna prima en met een paar prachtige aanvallen wordt De Lauwers terrug gedrongen. Zo krijgt Roel Hoekstra en Gosse Reinder Kingma een paar goede mogelijkheden.maar hun vizier stond nog niet op scherp. Rust 2-1 voor Ternaard.

Na rust wisselt trainer de Boer Jelle Soepboer, Jacob van der Veen, Arnold Kingma en Martinnus Hannema. Voor hen komen Alwin van der Weg, Hayo Gredanus, David de Vries en Kevin Post allen A-Junioren in de ploeg. Het is eerst even zoeken voor Ternaard om het juiste ritme weer te vinden. De Lauwers begint echter beter te spelen en dat leidde in de 50e minuut tot de 2-2 door slecht verdedigen bij Ternaard. Maar in de 60e minuut eindelijk weer eens een prima aanval van Ternaard wat uitmond tot een prima schot van David de Vries, maar de keeper van De Lauwers kan zijn inzet nog net stoppen. In de 72e minuut dan wel de 3-2 voorsprong voor Ternaard waar een prachtig opgezette aanval aan vooraf ging en Gosse Reinder Kingma dit met een doelpunt bekroonde en de 3-2 maakte. Hierna zakte Ternaard iets terug en begon de vermoeidheid te sperken bij enkele spelers wat leidde tot tot de 3-3. Dit werd ook de eindstand. Trainer de Boer kon terrug zien op een nuttige en geslaagde oefenwedstrijd. Vrijdagavond een oefenwedstrijd uit tegen Beetgum, Waarna Dinsdagavond een oefenwedstrijd thuis wordt gespeeld tegen Friesche Boys.