Nadat O19 vrijdag al de finale haalde, was het maandag 2 januari de O17 die hun kersttoernooi moest spelen. De volgende spelers waren geselecteerd. Berend Jan(keeper), Simon, Germ Durk, Simon Jan, Diether, Johannes en Piebe. Loting bepaalde dat het team moest aantreden tegen respectievelijk Wykels Hallum O17-1, Broeksterwalden O17-3, Oostergo O17-1, Wardy O17-1 en Doklkum O17-1.

De eerste wedstrijden werden vrij gemakkelijk gewonnen tegen Wykels Hallum (4-0). De tweede wedstrijd tegen op papier  de minste tegenstander werd een hele moeilijke wedstrijd waarin Ternaard uiteindelijk nog blij mocht zijn met een punt. Dit punt werd achteraf een heel belangrijk punt. Tegen Oostergo werd er goed georganiseerd verdedigd en wist Ternaard 3 keer uit een tegenaanval te scoren (3-0 winst).Tegen Wardy op dat moment koploper, was Ternaard veel sterker. Echter, de vele kansen werden jammerlijk om zeep geholpen. Nadat uiteindelijk de 1-0 voorsprong werd gescoord stond het slechts 1 minuut later alweer gelijk. Net voor tijd wist Piebe de beslissende 2-1 te maken. In de laatste wedstrijd had Ternaard tegen Dokkum genoeg aan een punt. Dokkum was een ploeg met veel technische spelers en dus was Ternaard gewaarschuwd. Ook hier kwamen de jongens met 1-0 voor. Het werd nog even spannend, omdat Dokkum de gelijkmaker maakte. Toch kon Ternaard de wedstrijd al met al zonder problemen uitspelen. Dit betekende  de poulwinst en daarnaast plaatsing voor de finalepoule van later op de dag.

Op de namiddag moest Ternaard in deze finalepoule aantreden tegen Broeksterwalden O17-1, Be Quick O17-2 en Anjum O17-1. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen Be Quick. Het tempo en niveau van deze wedstrijd lag een stuk hoger dan eerder op de dag. De jongens van Ternaard moesten hier erg aan wennen en werden de beginfase volledig gedwongen om vlak voor eigen goal te verdedigen. Heel disciplinair werd dit gedaan. Ternaard wist zelfs verassend op voorsprong te komen. Maar uiteindelijk moest Berend Jan de bal nog twee keer uit het net vissen. Hierdoor won Be Quicjk deze wedstrijd met 2-1.De tweede wedstrijd werd gespeeld tegen top favoriet Broeksterwalden. Hierin speelde de beste speler van het hele toernooi. Deze kon in de beginfase prima worden geneutraliseerd en Ternaard kon zelfs na een 1-0 achterstand via Johannes  de gelijkmaker binnenschieten. Daarna leek het dat de pijp leeg was bij de Ternaarder jongens. Middels 3 goals  wist Broeksterwalden een 4-1 eindstand op het scorebord te zetten. De laatste wedstrijd was om des keizers baard en werd gespeeld tegen Anjum. Hoewel Tenaard veel meer balbezit had, maakte Anjum  net voor tijd de 1-0. Deze achterstand konden de jongens niet meer goedmaken.

Uiteindelijk mocht de ploeg blij zijn met een vierd plaats. Dit was na de o19 al de tweede finalplaats voor de vv Ternaard, een teken dat het jeugd voetbal op een goed niveau zit. Morgen 3 januari is het de beurt aan de O15 en O13