K800 P1140937Na de overwinning vorige week Zaterdag tegen LVV Frieslandmet 8-0, deze wedstrijd gaat overigens uit de boeken omdat LVV Friesland zich terug heeft getrokken uit de competitie, was de vraag of Ternaard met het goede spel deze lijn Zaterdagmiddag kon doortrekken. Met soms prima combinatie spel moest ook Wardy deze middag er met 1-5 aan geloven, en daarmee deed Ternaard goede zaken.

Trainer Hans Blom kon over een fitte selectie beschikken en begon ook vandaag met Gosse Reinder Kingma op de bank samen met Jelle Soepboer en David de Vries. Het was even over drie uur – een later tijdstip – ivm Sinterklaas in de kantine voor de jeugd , toen scheidsrechter Zutpen uit Deinum voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen en meteen druk zette en fel begon. Toch is het Wardy dat in de 5e minuut op voorsprong komt bij een snelle uitbraak, waaruit Richard Boonstra kon scoren. En Wardy al vroeg in de wedstrijd op een 1-0 voorsprong brengt. Maar Ternaard trekt in de 7e minuut de stand alweer gelijk als het een hoekschop op links mag nemen die prima wordt voorgebracht bij de tweede paal en Wietse Sipma met een omhaal de 1-1 inschiet. Ternaard blijft dreigender en mag in de 10e minuut zelfs vier hoekschoppen op rij nemen die steeds gevaarlijker worden voorgebracht, maar geen verandering in de stand brachten. Zo ook in de12e minuut als Ternaard opnieuw een hoekschop mag nemen, maar ook die bal- ingekopt door Janco Postma  –  verdwijnt over het doel van Wardy. In de 20e minuut een uitbraak van Jan Lammert van der Kooi die alleen op de doelman van Wardy afgaat, maar vergeet de bal in het doel van de tegenstander te schieten, en zo blijft de stand wonderbaarlijk nog steeds 1-1. Zo ook in de 30e minuut als Roel Hoekstra alleen voor de keeper van Wardy komt te staan,en de bal naast het doel schiet. In de 38e minuut opnieuw een kans voor Roel maar nu schiet hij de bal in de handen van de keeper van Wardy, en zo gaat de rust in met een 1-1 stand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard  dat meteen in de 46e minuut al een prima kans krijgt maar Roel Hoekstra zijn inzet gaat net naast het doel van Wardy. Maar in de 50e minuut dan wel de verdiende vorsprong voor Ternaard als Roel Hoekstra over rechts kan doorgaan en de bal voorbrengt op de meegekomen Aant Soepboer die de bal ineens in het Wardy doel schiet en Ternaard daarmee – in een goed opgezette aanval – op een 1-2 voorsprong zet. In de 52e minuut is het Roel Hoekstra die met een mooie aktie de 1-3 aantekent. Zo nu en dan komt Wardy er toch gevaarlijk uit ,zoook in de 60e minuut als de snelle spits vanaf rechts prima uithaalt, maaar met een geweldige reflex haalt keeper Bert Bakker van Ternaard de bal uit de bovenhoek, waarbij de bal via de lat het veld weer inspringt en de verdediging van Ternaard de bal kan wegwerken. In de 62e minuut wisselt trainer Blom Jan Lammert van der Kooi en brengt Jelle Soepboer voor hem in het veld, waarna de lcht geblesseerde Roel Hoekstra naar de kant gaat, en Gosse Reinder Kingma voor hem in het veld komt. In de 75e minuut en mooi opgezette aanval van Ternaard die over verschillende spelers gaat en Teake Jan Keegstra het karwei mag afmaken en de 1-4 inschiet. De wedstrijd was gespeelt, want in de 80e minuut is het Gosse Reinder Kingma die het strafschop gebied ingaat en ten val wordt gebracht door een verdediger van Wardy. Strafschop oordeelt de scheidsrechter, waarna Wietse Sipma de bal opeist en deze penalty zal gaan nemen, maar deze wordt iin eerste instantie goed gestopt door de keeper van Wardy maar in tweede instantie staat Anton Keegstra op de juiste plaats om hem in te koppen en zo 1-5 op het score bord brengt. Hierna speelt Ternaard rustig de wedstrijd uit en is het na 90 minuten voetbal scheidsrechter Zutpen die voor de laatste maal fluit en Ternaard een verdiende overwinning op Wardy behaalt. Volgende week wacht nog de uitwedstrijd tegen Foarut, waarna de winterstop aanbreekt.