Voor vv Ternaard begon afgelopen zaterdag de nacompetitie thuis tegen GRC Groningen. Ternaard had zich al vroeg in het seizoen verzekerd van nacompetitie voetbal door de eerste periode naar zich toe te trekken.

GRC Groningen had dit ook gedaan en was ook nog de beste in de tweede periode. Beide clubs kwamen elkaar nog niet eerder tegen in competitie verband en waren dus onbekenden van elkaar.

Het eerste kwartier was dus ook vooral aftasten. Ternaard had wel direkt een klein overwicht maar tot grote kansen leidde dit niet. GRC had mischien wel de grootste kans toen er vanaf rechts een voorzet kwam, welke over Teake Jan Keegstra ging en belande bij de rechtsvoor. Deze dacht de bal direkt op de pantoffel in de verste hoek te schieten, maar raakte tot tevredenheid van Ternaard de bal niet goed, zodat Ternaard kon uitverdedigen. Ternaard bleef toch wel de betere ploeg en kreeg ook kansjes. Zo was het Remco van der Kooi die een voorzet vanaf links zou inschieten, maar de bal stuiterde iets te hoog op waardoor hij niet lekker tegen de bal aan kon lopen. In de 34e minuut was het dan toch raak. Gosse Reinder Kingma maakte zich aan de rechterkant breed en troefde zo zijn tegenstander af. Hij zocht vervolgens de achterlijn op en gaf een puntgave voorzet op de geheel vrij staande Jacob van der Veen. Deze wist wel raad met de geboden ruimte en schoot het leer in de verste hoek,1-0. Een mooie opsteker zo richting rust. Ternaard bleef voetballen en kreeg net voor rust een mooie beloning. Dat hier wel een buitenspel luchtje aan zat mocht wel duidelijk zijn. Maar ja een scheidsrechter is nog niet een grensrechter en zo mocht Remco van der Kooi doorgaan en schoot beheerst de 2-0 tegen de touwen. Dat was ooki de ruststand.

Na rust was het GRC die op jacht ging  naar de aansluitingstreffer. Voor Ternaard was het even schakelen, omdat Teake Jan Keegstra licht geblesseerd het veld moest verlaten en David de Vries voor hem de rechtsback positie overnam. Na enige plaagstootjes van GRC nam Ternaard toch weer het spel over en kwam door goed werk van Remco van der Kooi op 3-0. De keeper van GRC werd door Remco goed onder druk gezet na een terrugspeelbal en ontfutselde de bal van de keeper. Hij gaf daarna de bal prima door op medespits Gosse Reinder Kingma en die weet wel raad met dit soort ballen, 3-0 en de wedstrijd was gespeeld. Ternaard kon de wedstrid hierna mooi uitspelen en wist de score nog verder op te voeren. In de 77e minuut maakte de goed spelende Simon van der Weg er 4-0 van. Hij ging goed door op rechts en omspeelde een aantal tegenstanders en schoot de 4-0 zeer beheerst binnen. Trainer Kootstra wisselde hierna Remco van der Kooi en Jan Pieter Prins voor Arnold Kingma en Hendrik Talsma. In de 88e minuut kwam Ternaard nogmaals tot scoren, Jacob van der Veen leverde een fantastische voorzet af op de goed inlopende Danny Post. Deze schoot de bal hard en goed in een keer binnen en zo mocht Ternaard nogmaals juichen. Hierna kabbelde de wedstrijd naar het einde en blies scheidsrechter Pol na 93 voetbal voor de laatste keer op zijn fluit deze middag.

Volgende week volgt voor Ternaard de tweede ronde uit tegen MSC Meppel. De winnaar van deze wedstrijd mag zich opmaken voor een avontuur in de vierde klasse. Voor GRC groningen zit na deze wedstrijd het seizoen er op en zij mogen het volgend jaar opnieuw proberen in de vijfde klasse.