Zaterdagmiddag stond de terrug wedstrijd tussen Ternaard en Blija op het programma waarbij Ternaard in en bij Blija met 9-0 had gewonnen. Gezien de stand op de ranglijst dacht menig één vandaag weer op een monsterscore, echter Blija beet zaterdagmiddag meer van zich af en bestreed Ternaard soms met harde hand.

Trainer Kootstra miste deze middag laatste man Roel Hoekstra die geblesseerd was en dus kwam Wietse Sipma op zijn plaats te staan. Verder begon hij op de bank met Anton Keegstra, Siem Jan Dijkstra en Andries Vlasman.

Het is even over half drie als pupil van de week Tobias Minnema de wedstrijdbal aangeboden door “FERWERDA VERHUUR” aanbood aan scheidsrechter Pool uit Rottevalle die hierna floot voor de eerste helft en Blija mocht aftrappen. De eerste tien minuten van Ternaard waren niet goed en er ging veel fout. De passes kwamen niet aan. Pas in de 12e minuut dan de eerste gevaarlijke actie uit een vrije trap die Ternaard mocht nemen en die genomen werd door Danny Post die de bal  scherp voobracht op Remco van der Kooi die meteen uithaalde maar zijn inzet in de handen van de keeper van Blija zag belanden. Meteen kwam Blija er snel uit over links en was het Johannes Drost die op volle snelheid over links mocht opkomen en naar binnen kwam en kon uithalen waarbij hij de bal snoeihard over keeper Anne Hellinga ging en verdween in de kruising van het Ternaarder doel. Een prachtig doerlpunt waar Johannes nog wel eens van zal dromen. In de 16e minuut een kansje voor Gosse Reinder kingma op rechts, maar zijn inzet verdween in het zijnet van het Blija doel. Zo vocht Ternaard meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander dat steeds fel en hard ingreep en het Ternaard lastig maakte om een goede aanval op te zetten. Natuurlijk moest Ternaard veel sneller de bal rond laten gaan, want nu liepen veel spelers veel te lang met de bal. Maar in de 35e minuut dan toch de gelijkmaker als Jitze de Beer met een prachtige dieptepass Remco van der Kooi weg stuurde die alleen richting doelman Blija kon gaan en deze omspeelde en beheerst de 1-1 maakte. Gelijk in de 38e minuut weer een prima kans als opnieuw Jitze de Beer de bal diep speelde maar nu op Danny Post die vrij kon uithalen maar zijn inzet verdween net over het doel van Blija. Zo ging er toch voor rust veel mis bij Ternaard. waarbij beide ploegen  met een 1-1 stand thee gingen drinken.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu toch wel uit een ander vaatje moest tappen. Trainer Kootstra had Danny Post van rechts op links gezet en dat leverde meteen veel meer gevaar en dreiging op. Zo mocht in de 48e minuut Ternaard een hoekschop nemen die door Danny Post werd voorgebracht waarbij de bal in eerste instantie door enkele spelers werd gemist maar de bal kwam voor de voeten van Gosse Reinder Kingma die voor een leeg doel zo de bal voor het inschieten had. Maar de bal kwam tegen de onderkant van de lat en ging zo voorbij het lege doel van Blija waarna een verdediger van Blija de bal kon wegwerken. Ternaard speelde nu veel gemakkelijker en in de 63e minuut kwam dan ook de verdiende voorsprong als Jan Pieter Prins in het strafschop gebied van Blija werd aangespeeld en direct uithaalde en de bal in de verste hoek van het Blija doel schoot en zo Ternaard op een 2-1 voorsprong zette. In de 68e minuut wisselde trainer Kootstra Teake Jan Keegstra en bracht de jeugdigde Simon Jan Dijkstra voor hem in het veld. In de 70e minuut was het Danny Post die over links kon opkomen en daarna kon uithalen, waarbij de  bal op de lat belande  en in de rebound was het nog Remco van der Kooi die hierna de bal net over het Blija doel schoot. Zo bleef Ternaard dregender en was het in de 72e minuut opnieuw Danny Post die met een schitterende actie op links de bal bij de achterlijn goed voorbracht waar Jacob van der Veen met een mooi tikje de 3-1 inschoot voor Ternaard. De wedstrijd werd hierna een beetje onvriedelijk en scheidsrechter Pool moest een paar gele kaarten trekken maar hield verder alles goed onder contrôle. Het was in de 90e minuut nog Remco van der Kooi die met een snelle rush vanaf links het strafschop gebied van Blija in dook maar onder uit werd getrapt. Scheidsrechter Pool gaf voor deze actie een strafschop aan Ternaard die door Gosse Reinder Kingma feilloos werd ingeschoten in de verste hoek van het Blija doel en zo stond Ternaard op een 4-1 voorsprong. Scheidsrechter Poolliet nog wel aftrappen maar flot meteen hierna voor het einde van de wedstrijd. Zo behaald Twernaard een verdiende overwinning op Blija.