Ternaard is zaterdag middag biuj Marrum pijnlijk onderiut gegaan in de eerste nacompetitie wedstrijd voor lijfsbehoud of degradatie uit de vierde klasse B. Een feller en scherper Marrum won dan ook verdiend van een Ternaard dat scherpte en de felheid miste deze middag. Trainer de Boer van Ternaard kon over een fitte selectie beschikken en begon op de bank met Teake jan Keegstra, Jacob van der Veen, Jitze de Beer en met res keeper Klaas Johan Hoekstra.

Onder leiding van scheidsrechter Draayer uit drachten, was het Marrum dat om half drie mocht aftrappen en de eerste aanval mocht opzetten die echter niets zou opleveren. Beide ploegen tasten elkaar  de eerste minuten wat af waarbij Marrum in de 4e minuut de eerste vrije trap op links mocht nemen. Deze werd gevaalijk in geschoten,waarbij doelman Anne Hellinga de ba. over zijn doel tikte en Marrum een hoekschop mocht nemen die echter niets op zou leveren. Maar in de 6e minuut kwam Marrum wel op voorsprong als de bal vanaf links werd voorgebracht en werd verlengd door een Marrumer speler naar een op rechts vrij staande mede speler Jurjen Steegstra die gelijk uithaalde en de 1-0  inschoot. Ternaard was meteen van slag, en mede dank zij goed keepers werk van Anne Hellinga kon de schade beperkt blijven. Want Marrum zette Ternaard goed onder druk. In de 17e minuut was het Ternaard dat er goed uitkwam, waarbij de snelle en jeugdigde speler Remco van der Kooi op links werd weg gestuurd die de bal prima voorbracht op Gosse reinder Kingma die net niet tot een goede schietkans kwam. Ook Danny Post kreeg nog een goede mogelijkheid  hierna, maar de keeper van Marrum kwam goed zijn doel uit om de bal te onderscheppen voor Danny Gevaarlijk kon worden. Zo bleef het een open wedstrijd  na een half uur voetballen in de eerste helft en was het in de 32e minuut opnieuw Renco van der Kooi die prima over links kon opkomen en de bal voor bracht maar zag de bal via een verdediger van Marrumachter ging. De toegekende hoekschop werd goed voorgebracht door Roel Hoekstra waarbijn Hendrik Talsma de bal maar net naast kopte. Wat Ternaard niet deed, deed Marrum wel in de 38e minuut. Ze kwamen er snel uit over links en was het marrum speler Pieter Hoekstra die er tussenuit kneep en hierna naar binnen kwam en beheerst de 2-0 mocht inschieten. Marrum rook bloed en drukte Ternaard terug, want in de 41e minuut was er weer een aanval over links, waarbij de bal door Erik Regnerus werd voorgebracht en keeper Anne hellinga de bal nog kon wegstompen waarbij de bal voor de voeten van van Durk Bierma kwam die meteen uithaalde  en de 3-0 aantekende voor Marrum. Dit werd ook de ruststand.

Na rust zou er toch iets moeten gebeuren bij Ternaard dat meer felheid en agressie in zijn spel moest leggen. Zo kwam Jacob van der Veen voor de niet fitte Simon van der Weg. Het was Ternaard dat meteen in de 46e minuuteen prima kans kreeg als Gosse reinder Kingma en Danny Post samen stonde toe te kijken hoe de bal voor de keeper van Marrum lag om deze zo te kunnen inschieten, maar beiden deden niets waarop de keeper van Marrum alsnog de bal kon oppakken. Dit was toch een kans om iets terrug te doen maar ook deze kans werd om zeep geholpen.Hierna golfde het spel op en neer  en wilde Ternaard wel ,maar ontbeerde het aan geluk, maar ook aan stootkracht voorin. In de 60e minuut kwam Jitze de Beer in het veld voor de moe gestreden Remco van der Kooi en was het in de 72e minuut Hendrik Talsma die het veld verliet en kwam Teake Jan Keegstra voor hem in de ploeg. Ternaard probeerde het nog wel, maar de echte overtuiging ontbrak en na 90 minuten voetbal waqs het scheidsrechter Draayer die voor de laatste maal floot. Voor Ternaard waren de druiven zuur deze middag, maar er viel niets af te dingen op de overwinning van Marrum. Dinsdagavond om 19.30 uur de return in Ternaard en dan zalTernaard wel uit een ander vaatje moeten tappen.