K800 P1140686Na twee vrije zaterdagenen een midweekse oefenwedstrijd dinsdag avond thuis tegen Ropta Boys, 3-2 overwinning,was er zaterdag middag de derby in en tegen Holwerd. Dit zijn toch de wedstrijden waar veel spanning en inzet te genieten valt. Echter dit viel deze zaterdag middag enigzins tegen, waarbij Holwerd veel feller was en veel meer inzet toonde. Ternaard was veel te lief en te afwachtend en verloor daardoor dan ook met 2-1 van Holwerd.

Trainer Blom moest afwachten hoe Roel Hoekstra door de warming up kwam. Hij had een hamstring blessure opgelopen in de oefen wedstrijd tegen Ropta Boys. Maar al snel bleek dat hij niet kon spelen. Daarmee kreeg Jan Lammert van der Kooi een basisplaats en was Tsjerk Meijer bereid om de selectie te versterken deze middag. Verder ontbrak nog Martinus Hannema en begon Trainer Hans Blom met Jacob van der Veen, Jelle Soepboer en Jitse de Beer op de bank. Voor de wedstrijd nog een minuut stilte wegens het overlijden van een lid van de vv Holwerd. Toen floot scheidsrechter Raap uit Damwoude voor het begin van de eerste helft  en mocht Holwerd aftrappen. Na een wat afwachtend begin was het in de 4e minuut echter Holwerd dat gevaarlijk over rechts door kwam, waarbij Marco van Dijk goed naar binnen kwam maar de bal voorlangs het doel van Ternaard schoot. In de 7e minuut weer een goede aanval van Holwerd maar nu over links als Melvin Dol goed naar binnen kwam en kon uithalen. Maar de bal ging via een verdediger van Ternaard naast het doel, waardoor Holwerd een hoekschop mocht nemen, maar die leverde niets op. Ternaard kwam er zo nu en dan wel even uit maar echt gevaarlijke situatie,s leverde dat niet op. Het was dan ook Holwerd dat in de 17e minuut aan de leiding kwam toen het opnieuw een hoekschop mocht nemen, die werd voorgebracht ne zomaar ongehiderd kon worden ingekopt door Romke Talsma die Holwerd op een 1-0 vorsprong bracht. Ternaard was even van slag maar herpakte zich hierna en zette een paar goede aanvallen op maar was in de afwerking te onzorgvuldig. Toch kwam het enigzins fortuinlijk op gelijke hoogte met Holwerd,doordat uit een ingooi Rienk Sijens de bal voorbracht en de keeper van Holwerd de bal zou vangen maar de bal van zijn borst liet stuiten en Tsjerk Meijer er als de kippen bij was om de bal in het Holwerder doel te koppen en zo Ternaard op 1-1 bracht. Ternaard was nu weer bij de les en kreeg in de 35e minuut een prima kans, maar tot twee maal toe redde  de keeper van Holwerd op de inzetten van Teake Jan Keegstra en Jan Lammert van der Kooi. Maar in de 38e minuut was het Holwerd dat gevaarlijk doorkwam toen Marco van Dijk zomaar Jurjen Sipma uitspeelde en alleen richting doelman Bert Bakker kon gaan en uithaalde, maar zijn inzet ging voorlangs het Ternaarder doel. Rust derhalve 1-1.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat meteen in de 48e minuut gevaalijk werd toen Jan Lammert van der Kooi over links doorging en uithaalde maar zijn inzet ging via een verdediger van Holwerd naast. Ternaard mocht een hoekschop nemen die werd voorgebracht waarop Tsjerk Meijer de bal inkopte en de keeper van Holwerd hem nog net uit de boven hoek kon tikken. Hierna was het Holwerd dat meer druk zette en in de 70e minuut een hoekschop mocht nemen die werd voorgebracht op Melvin Dol die ongehinderd de 2-1 voor Holwerd kon inkoppen. In de 73e minuut wisselde trainer Blom Aant Soepboer en kwam zijn broer Jelle voor hem in het veld. In de 78 minuut mocht Ternaard even buiten het zestienmeter gebied van Holwerd een vrije trap nemen waar Tsjerk Meijer zich mee belaste en zag zijn schot op de lat uiteen spatten. Toen bracht trainer Blom nog Jacob van der Veen en Jitse de Beer in het veld vor Anne Rienk Sijens en Jurjen Sipma. Ternaard probeerde het nog wel maar het was dankzij goed keeperswerk van Bert Bakker van Ternaard dat Holwerd de score niet verder kon uitbreiden. Na 90 minuten voetbal en 5 minuten blessure tijd was het scheidsrechter Raap die voor het einde van de wedstrijd floot en Holwerd met 2-1 van Ternaard had gewonnen. Volgende week komt Scharnegoutum in Ternaard en zijn Roel  Hokstra en Martinus Hannema er ook weer bij.