Opnieuw zaterdagmiddag een verre reis voor de Ternaarder Selectie dat nu naar Uithuizen moest waar het tegen de plaatselijke trots Noordpool moest aantreden op een fraai sportcomplex van Noordpool dat op de vierde plaats stond en met hun topscoorder Martijs Delker in hun gelederen.

Ternaard had thuis met 6-0 gewonnen van Noordpool, echter dat gaf nog geen redenen om te denken dat Ternaard vandaag ook zomaar met ruime cijfers zou gaan winnen op het kunstgrasveld van Noordpool. Ternaard had dinsdagavond uit tegen VVSV 09 uit Ulrum met 0-4 gewonnen, en dus waren de verwachtingen vandaag dan ook hoog gespannen bij menigeen. Trainer Kootstra miste ook deze middag nog steeds Roel Hoekstra geblesseerd en Simon van der Weg 1 wedstrijd geschorst. Op de bank begon hij met de jeugdige drie spelers Andries Vlasman, Gerwin Wiersma en Simon Jan Dijkstra.

Onder leiding van scheidsrechter Brondijk uit Hoogezand, was het Ternaard dat onder een stralend voorjaars zonnetje om half drie mocht aftrappen. Het eerste gevaar kwam in de 2e minuut van Noordpool als een diepe bal van achteruit op de spits Martijs Delker werd gegeven die op volle snelheid kon doorgaan en hierna naar binnen kwam en mocht uithalen waarbij zijn schot in het zijnet van het Ternaarder doel belandde.Dit was dan ook de tactiek die Noordpool hanteerde en waar Ternaard allert op moest zijn. In de 4e minuut was het opnieuw Noordpool dat een grote kans kreeg toen de bal opnieuw diep werd gespeeld en Martijs Delker achter de verdediging van Ternaard weg sprinte en alleen op doelman Anne Hellinga af kon gaan, maar ook deze kans werd om zeep geholpen, gelukkig voor Ternaard dat opgelucht adem kon halen. De toon was gezet, want in de 6e minuut was het Ternaard dat een prima aanval opzette en er goed over links uitkwam, waarbij Jacob van der Veen goed Remco van der Kooi aan speelde die zich losmaakte van zijn tegenstander en uithaalde en Ternaard op 0-1 bracht dacht iedere Ternaarder, echter de grensrechter van Noordpool dacht hier anders over en vlagde voor buitenspel wat onmogelijk waar kon zijn, wat ook de supporters van Noordpool zeiden. Maar scheidsrechter nam dit advies over en keurde helaas het doelpunt af. Na dik 23 minuten voetbal in de eerste helft begon Ternaard beter in zijn spel te komen en nam de druk van Ternaard toe op Noordpool wat leidde in de 31e minuut  tot de voorsprong voor Ternaard  als het op links een hoekschop mocht nemen die door Jacob van der Veen goed werd voorgebracht op Gosse Reinder Kingma die zo de 1-0 kon binnen koppen. Toch mocht Ternaard niet klagen als tot twee maal toe, eerst keeper Hellinga een inzet van de doellijn haalde waarna in de rebound de verdediging an Ternaard de bal nog voor de doellijn moest wegwerken op inzetten van Martijs Dekker en Marco Oost. Maar meteen hierna was het Ternaard  dat er snel uit kwam en David de Vries over de rechter flank goed opkwam en daarna de bal voorbracht op Danny Post die op zijn beurt de bal breed legde op Jacob van der Veen die met een prachtige uithaal de bal in het dak van hat doel van Noordpool schoot en zo Ternaard vlak voor rust op een 0-2 voorsprong bracht. Dit werd ook de ruststand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat meteen in de 46e minuut op 0-3 kwam als Remco van der Kooi een prima pass gaf op Danny Post die de buitenspel val omzeilde, waar Gosse Reinde Kingma wel buitenspel stond, was het Danny die alleen richting doelman van Noordpool kon afgaan en hierna beheerst de 0-3 inschoot. Noordpool was geknakt en bij sommige spelers gingen de kopjes naar beneden. Zo werd het in de 47e minuut al 0-4 als Gosse Reinder Kingma op links zijn directe tegenstander van zich af schudde en daarna naar binnen kwam en de bal voorbracht op Remco van der Kooi die simpel de 0-4 in kon tikken. De wedstrijd was gespeeld en in de 52e minuut wisselde trainer Kootstra de niet geheel fitte David de Vries en bracht Gerwin Wiersma voor hem in het veld. Het was Ternaard dat nu de wedstrijd dicteerde en Noordpool weinig meer kon uitrichten. Zo kwam in de 65e minuut Andries Vlasman in het veld voor de moe gestreden Remco van der Kooi en was het diezelfde Andries Vlasman die in de 67e minuut er alleen vandoor kon gaan op links en daarna  kon uithalen, maar zijn inzet belandde op de buiten kant paal, waarna de verdediging van Noordpool kon wegwerken. Zo wed in de 70e minuut de licht geblesseerde Teake Jan Keegstra naar de kant gehaald en kwam Simon Jan Dijkstra voor hem in het veld. Ternaard kreeg nog een paar grote kansen om de score op te voeren, maar pas in de 83e minuut was het Jacob van der Veen die uit een prachtige pass van Danny Post de 0-5 in het Noordpool doel schoot. Zo werd het dan toch nog een dikke overwinning voor Ternaard die het in het begin een beetje moeilijk had maar daarna de wedstrijd dicteerde en een verdiende overwining behaalde op Noorpool. Dinsdagavond seeld Ternaard de inhaalwedstrijd uit tegen De Lauwers, de ploeg waar trainer Kootstra het vorige seizoen de trainer was.Aanvang 18.30 uur.