Ternaard was zaterdagmiddag duidelijk te sterk voor Ouwe Syl dat op een 5-3 nederlaag werd getrakteerd. Toch maakte Ternaard het zich onnodig moeilijk door slecht verdedigen en een grensrechter van Ouwe Syl die niet altijd oprecht stond te vlaggen door twee doelpunten onterecht af te vlaggen wegens buitenspel

Maar eindelijk kon er zaterdagmiddag weer eens onder normale omstandigheden worden gevoetbald. Op sportpark “De Bourfinne” scheen een schril voorjaarszonnetje over het veld.Trainer Kootstra kon deze middag over een fitte selectie beschikken en begon op de bank met Simon van der Weg, Teake jan Keegstra en Arnold Kingma. Het was precies half drie als Scheidsrechter Swart uit Ferwerd floot voor de eerste helft. De wedstrijdbal werd aangeboden door RIETDEKKERSBEDRIJF VAN DIJK uit Dokkum. Ouwe Syl mocht aftrappen en in de 2e minuut al een vrije trap nemen op rechts even buiten het strafschop gebied van Ternaard. Deze werd ingebracht en maar net gemist door de bij de tweede paal staande spits van Ouwe Syl, waarna Ternaard er razendsnel uitkwam en Danny Post de bal doorspeelde op Jan Pieter Prins die in de 3e minuut de 1-0 scoorde voor Ternaard. Een mooie vroege voorsprong  voor Ternaard dat met mooie aanvallen Ouwe Syl terug drong en zelfs in de 7e minuut al op 2-0 kwam als Danny Post zich vrijspeelde en daarna de bal scherp voorbracht op de inkomende Jan Pieter prins die de bal goed inschoot maar door de grensrechter van Ouwe Syl werd afgevlagd voor buitenspel. Zo bleef het dus 1-0. Maar Ternaard creerde genoeg kansen zo ook in de 14e minuut als Diether de Jong met een prachtige pass Danny Post wegstuurde die op zijn beurt Gosse Reinder Kingma aanspeelde die vervolgens de bal breed legde op de mee opgekomen Jan Pieter Prins die kon uithalen en zo de 2-0 inschoot. Opnieuw werd het doelpunt onterecht afgevlagd door de grensrechter van Ouwe Syl.Ternaard was heer en meester en had duidelijk al met 4-0 voor moeten staan. Zo miste Wietse Sipma alleen voor de keeper nog een honderd procent kans door de bal naast te schieten.Wat Ternaard niet deed, deed Ouwe Syl in de 30e minuut wel. Want uit een vrije trap was het Ouwe Syl speler Wesley Empel die zomaar vrijstaand de 2-1 kon inkoppen. Ternaard was meteen wakker geschud en zette hierna meteen weer aan wat een paar goede kansen opleverde. Zo was het in de 34e minuut Johannes Dijkstra die alleen door kon gaan maar hij schoot de bal voorlangs. Zo mocht Ouwe Syl in de 40e minuut opnieuw een vrije trap nemen die opnieuw scherp werp werd voorgebracht en was het opnieuw Wesley Empel  die koppend de 2-2 binnen kopte. Hoe was dit mogelijk. Opslag van rust kreg Ternaard nog een vrije trap op rechts die door Jan Pieter Prins wer genomen maar die zag de bal naast het doel verdwijnen. Zo brak de rust aan met een 2-2 stand.

Na de thee, waarbij trainer Kootstra het nodige zal hebben gezegd, geen wijzigingen bij Ternaard dat meteen een goede aanval opzette welke begon bij Doether de Jong hij stuurde Danny Post weg op rechts die daarna de bal voorbracht maar de bal werd door iedereen gemist, waarna Ouwe Syl er in de 47e minuut snel uitkwam en de spits er alleen van door kon gaan, maar voor hij zou uithalen was het nog net Roel Hoekstra die zijn schot kon blokken en zo Ternaard in het begin van de tweede helft behoedde voor een achterstand. Ook Ternaard kwam er snel uit en was het Danny Post die p;rima Gosse Reinder Kingma in het strafschop gebied van Ouwe Syl aanspeelde die met een halve draai zo de bal in het Ouwe Syl doel schoot en Ternaard daarmee op 3-2 bracht. Toch bleef het spel onrustig bij Ternaard En ze waren de grip op het middenveld wat kwijt. Zodoende kwam ook Ouwe Syl soms gevaarlijk door. In de 56e minuut eindelijk weer eens een goede aanval van Ternaard die begon bij Danny Post als die op rechts ver mocht oprukken en daarna bij de achterlijn de bal scherp voorbracht op de inkomende Johannes Dijkstra die de bal oed inkopte  maar toc de bal naast zag gaan. Dit had de genade klap voor Ouwe Syl kunnen zijn, maar nu rook het nog wat en zette nog even aan. Zo greep trainer Kootstra en haalde in de 62e minuut Nutte Cuperus naar de kant en bracht hij Simon van der Weg voor hem in het veld die meteen dreigend was.Zo mocht Ternaard in de 65e minuut een hoekschoip nemen die goed werd voorgebracht  en evenzo goed werd ingeschoten door Jan Pieter Prins die de stand daardoor op 4-2 bracht voor Ternaard.Hierna werd de moegestreden Danny Post gewisseld en kwam Teake Jan Keegstra voor hem in de ploeg. Zo bleef het spel op en neer gaan en zowaar in de 68e minuut was het Ouwe Syl spits die zich goed vrijspeelde in het strafschop gebied van Ternaard  en mocht uithalen en zo de 4-3 scoorde. Zo leek de wedstrijd weer open, maar Tweernaard zette nog even aan en was het in de 82e minuut Roel Hoekstra die met een dieptepass Gosse Reinder Kingma wegstuurde die alleen mocht doorgaan en daarna de keeper van Ouwe Syl omspeelde  en beheerst de bal in het lege doel schoot en Ternaard op een 5-3 stand bracht. Hierna speelde Ternaard de wedstrijd rustig uit en had het voor de rust de wedstrijd al kunnen beslissen, maar had het zichzelf op bepaadle momenten toch nog moeilijk gemaakt. Volgende week is Twernaard vrij daar het een inhaal programma is.